تصمیم دولت رئیس جمهور برای کمک به خانوارها برای مهار تورم + جزئیات مهم

تصمیم دولت رئیس جمهور برای کمک به خانوارها برای مهار تورم + جزئیات مهم

پرداخت یارانه به صورت فاکتور الکترونیکی و افزایش 20 درصدی اعتبار برای تشویق جامعه هدف به استفاده از یارانه از این طریق، اقدام ارزشمندی است که دولت سیزدهم برای مهار تورم و حمایت از دهک های پایین جامعه برداشته است.

نقدینگی و گردش پول در بازار یکی از عوامل مهم تورم تلقی می شود و پرداخت یارانه ها در قالب اعتبارات و کالاهای الکترونیکی با افزایش گردش مالی و کاهش پول در بازار نقش مهمی در مهار تورم دارد. کمک به تولید ملی و رشد تولید و دولت سیزدهم در اجرای این طرح رویکردی تخصصی و مناسب داشت.

براساس گزارش ها، کمک هزینه معیشتی برای هر نفر بر اساس دهک اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک های اول تا سوم و در صورت داشتن دهک چهارم باشند، 400 هزار تومان است. به دهک نهم به ازای هر نفر 300 هزار تومان به حساب آنها واریز می شود و بر اساس آخرین آمار 30 درصد جمعیت کشور 400 هزار تومان یارانه دریافت می کنند و 60 درصد مابقی 300 هزار تومان یارانه دریافت می کنند. .

جمعیت سه دهک اول کشور 24 میلیون نفر گزارش شده است که از این تعداد 2 میلیون و 200 هزار خانوار (معادل حدود 8.5 میلیون نفر یعنی جمعیت یک دهک) تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و این گروه 400 هزار یارانه دریافت می کنند. تومان و سایر عشرها 300 هزار تومان یارانه به حسابشان واریز می شود.

با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که در هر لحظه با شروع مهلت پرداخت یارانه چه میزان نقدینگی وارد بازار می شود و این میزان نقدینگی در مقابل نوسانات بازار و تورم موثر است.

تصمیم دولت سیزدهم برای مهار تورم

در واقع کاتالوگ الکترونیکی و امکان خرید 11 قلم کالای اساسی با یارانه از طریق کاتالوگ الکترونیکی پیکانی چندشخصیتی است که خانواده ها را به خرید کالای ایرانی ترغیب می کند و با حمایت از تولید داخلی باعث افزایش و افزایش تولید، تضمین اشتغال و اشتغال می شود. در نتیجه رشد تولید و کنترل تورم.

به عبارت دیگر می توان گفت توزیع عادلانه غذا و تغذیه سالم خانواده ها از جمله دستاوردهایی است که با پرداخت یارانه در قالب کوپن الکترونیکی می توان به آن دست یافت.

استفاده از فاکتورهای الکترونیکی هنگام استفاده از یارانه

به گفته کارشناسان، اکنون تنها خانوارهایی که در دهک های اول تا سوم قرار دارند و میزان یارانه دریافتی آنها به ازای هر نفر 400 هزار تومان است مشمول افزایش 20 درصدی اعتبار خرید در طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی می شوند. و این قوطی اعتبار زمانی استفاده می شود که خانوار حداقل 70 درصد یارانه نقدی شما را در قالب کاتالوگ الکترونیکی 11 گروهی کالایی خریداری کرده باشد. در صورت عدم خرید در مدت یک ماه، افزایش 80 هزار تومانی انجام نمی شود. همچنین در صورتی که خانواری از مبلغ یارانه کالا خریداری نکند، می تواند در زمان تعیین شده برای واریز یارانه، مبلغ را برداشت کند.

برای خرید کالا در طرح کالابرگ نیازی به ارائه کارت بانکی خاصی ندارید. بلکه می توان با هر کارت بانکی که به نام سرپرست خانوار در هنگام پرداخت یارانه باشد خرید انجام داد حتی اگر سرپرست خانوار در حال حاضر کارت بانکی نداشته باشد می تواند از کد 500 استفاده کند. *1463* و خرید انجام دهید و بنابراین نیازی به گوشی هوشمند ندارید. بلکه از طریق کد دستوری اعلام شده می تواند از 11 گروه کالا خرید کند یا موجودی حساب را بررسی کند.

شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پگاه پرچرب)، شکر، حبوبات و گوشت گاو منجمد 11 مورد اصلی در طرح محصولات الکترونیکی هستند.

هم اکنون بیش از یک هزار و 144 مغازه و فروشگاه در روستاها و شهرستان های استان سمنان برای اجرای طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی و خرید 11 قلم کالای اساسی از شهروندان تجهیز شده اند.

تمامی خانوارهای مشمول طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی می توانند با نصب برنامه شبکه اعتباری ملی شما و یا شماره گیری *500*1463* از موجودی اعتبار خود مطلع شوند.

بهزیستی استان سمنان نزدیک به 28 هزار نفر را تحت پوشش دارد و بر اساس آخرین آمار 17 هزار و 580 خانوار در قالب 38 هزار و 82 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان هستند که 72 درصد از این تعداد. در مرحله اول پرداخت یارانه در قالب کالای الکترونیکی دهک های اول تا سوم تحت پوشش این سامانه های حمایتی از 13 خرداد 1402 آغاز شد و سایر خانوارها در مرحله بعدی اجرای طرح تحت پوشش قرار خواهند گرفت. اعلام شود.

اطلاع از وضعیت یارانه توسط کد ملی سرپرست خانوار

تمامی افراد می توانند برای اطلاع از وضعیت فعلی یارانه مسکن کد دستوری ##43857*4* (4 ستاره، 4 ستاره، کد ملی مربع 43857) را با شماره تلفن همراه خود شماره گیری کنند.

متقاضیان رسیدگی مجدد به تخفیف اعلامی می توانند جهت ثبت یا پیگیری ادعای خود به سامانه پشتیبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و یا با شماره تلفن 09200006369 تماس بگیرند.

ثبت نام برای افرادی که هنوز کمک هزینه نقدی دریافت نکرده اند یا متقاضیان جدید کمک هزینه هستند ادامه دارد. این افراد می توانند با مراجعه به وب سایت پنجره خدمات ملی هوشمند دولت، خانواده خود را ثبت کنند.

برای ثبت نام در این سامانه همراه داشتن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، کد کشور، کدپستی، تاریخ تولد و شماره حساب بانکی سرپرست خانوار متقاضی جدید یا یارانه بازماندگان الزامی است. تمامی افراد می توانند برای اطلاع از وضعیت یارانه مسکن کد دستوری ##43857*4* (4 ستاره، 4 ستاره، 43857 ستاره کد ملی، مربع) را با شماره همراه خود شماره گیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید