برپایی حکومت دینی هدف قیام امام حسین (ع) است/دولت برای مهار تورم در جامعه اقدام کند.


ساعت: 17:47
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886324

ائمه جمعه لرستان برپایی حکومت دینی را هدف قیام امام حسین (ع) عنوان کردند و گفتند: امام حسین (ع) جان خود را در راه حفظ ارزش ها فدا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در خطبه های نماز جمعه خرم آباد اظهار داشت: در جلسه ائمه جمعه مطالبات مردم مطرح شد و سه نامه در حوزه اجتماعی، اقتصادی نوشتیم. و بخش های عمرانی و برخی از مصوبات داده شد. سفر ریاست جمهوری به کندی پیش رفت، بحث سد معشورا و راه آهن را هم مطرح کردیم، البته مقرر شد 9 نماینده فقه در جلسه ای مطالبات مردم را مطرح کنند و من از همه مطالبات مردم را مطرح کردم. در سراسر کشور

وی افزود: در این جلسه اجرای قاطع قانون مبتنی بر انصاف و عدالت در مورد راهزنان و اوباش، اجرای قانون در مورد سارقان مسلح، جلوگیری از اطاله دادرسی که موجب بی اثر شدن مجازات می شود، بررسی شد. همچنین اعلام شد تعدادی از استان‌ها از توسعه نامتوازن و صنایع تعطیلی رنج می‌برند که سرمایه آنها بیش از 20 هزار میلیارد تومان است با تسریع در رسیدگی به پرونده‌های آنها، هزاران نفر مشغول به کار شده و تولید رونق می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را یک فرصت می دانند چون هر هفته برگزار می شود که هم ذکر خدا و هم اجتماع است، ایشان بر تقوا تاکید کردند و همچنین به رفتار امام دستور دادند. ائمه جمعه، که سیاست تضمین حداکثر جذب .

وی با اشاره به ماه محرم تصریح کرد: شهادت امام حسین (ع) برای حفظ دین است و نشان می دهد که جان خود را برای حفظ آرمان ها و ارزش های دین امام حسین (ع) فدا کرده است. نهضت و قیام امام حسین (ع) برای برپایی حکومت دینی و برقراری عدل و ظلم بود و با تکریم سیدالشهدا باید این آرمان ها را در زندگی خود ببینیم و هیئت های عزاداری و عزاداران این فعالیت ها را در کشور انجام دهند. راه احیای عزاداری امام حسین (ع) تا ما را به اهداف امام نزدیکتر کند، زیرا امروز بشریت و جهان بیش از هر زمان دیگری به نمایندگی امام حسین (ع) نیاز دارند.

شاهروحی گفت: مذاکرات ایران همچنان ادامه دارد، هرچند در برخی زمینه ها توافقاتی صورت گرفته است، اما جمهوری اسلامی با توجه به اینکه بدون توافق مشمول تحریم هستیم، اگر توافق بدون تضمین منجر به تحریم شود، ضمانت می خواهد. مشکلات همچنان وجود دارد، پس همه باید با همدلی و خرد جمعی از این گذرگاه ها عبور کنیم.


دولت باید برای کنترل تورم در جامعه اقدام کند

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به فرارسیدن ایام محرم اظهار داشت: محرم ماه عزاداری سیدالشهدا(ع) است که مراسم و برنامه های عزاداری برگزار می شود. این روزها فرصتی برای افزایش بینش دینی است.

وی با اشاره به دیدار روز جمعه ائمه جماعات کشور با رهبری افزود: دولت سیزدهم تلاش زیادی برای حل مشکلات دارد و باید برای مهار تورم تدابیری اندیشید.

امام جمعه بروجار هفته امر به معروف و نهی از منکر را فرصت مناسبی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که باید در مواقعی که بدحجابی، کم فروشی یا مشکلاتی از این دست در جامعه مشاهده می شود، باشد، خاطرنشان کرد: این مهم باید انجام شود. کار را می توان از ادارات دولتی شروع کرد تا مدیران و کارمندان رفتار درستی با مشتریان دفاتر داشته باشند.

وی با اشاره به دیدار رهبری با پوتین تصریح کرد: امروز ایران در تجهیزات نظامی بسیار قدرتمند و پیشرفته است تا جایی که روسیه از ایران تجهیزات نظامی خریداری کرده است، البته اگر روسیه جنگ را شروع نمی کرد قطعا شروع می کردند. جنگ با این کشور..


امر به معروف و نهی از منکر هدف قیام امام حسین علیه السلام بود.

حجت الاسلام محمدجواد گراوند در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت گفت: هرکس در جامعه سنت حسنه ایجاد کند ثواب آن را می بیند و اگر دیگری این سنت را ادامه دهد در ثواب آن نیز شریک است.

وی افزود: اسلام بر سنت های نیکو و الهی پاسداری و بر آن پاسداری می کند; عزاداری حضرت اباعبدالله از حضرت آدم (علیه السلام) است و تا روز قیامت ادامه دارد.

امام جمعه موقت کوهدشت تصریح کرد: در امور عزاداری نباید از آداب و رسوم غلط استفاده کرد، قربانی کردن گوسفند برای مرده یکی از بدعت هایی است که برخی به نام دین انجام می دهند.

وی خطاب به مراجع تقلید شهرستان تصریح کرد: سخنرانی و مداحی باید بر اساس احادیث و روایات باشد و در این رابطه باید از مستندات معتبر استفاده کرد و از مباحث زیاده روی کرد.

گراوند یادآور شد: مراجع عظام تاکید دارند که در عزاداری پیراهن درآوردن و استفاده از نواها و روش های نامتناسب اشکال دارد.

امام جمعه موقت کوهدشت ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: اهداف قیام حضرت اباعبدالله(ع) بسیار بود، اما عنصر اصلی قیام ایشان احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و در این امر. نگرش او الگویی برای نوع بشر است.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در جامعه گفت: نماز انسان را از فسق و منکر حفظ می کند و ستون دین است.

گراوند گفت: شهرداری کوهدشت باید فضاسازی کند و بنرهای مربوط به محرم را در سطح شهر داشته باشد که در این راستا فضای شهر ضعیف دیده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید