اصلاحات اقتصادی دولت به نفع همه مردم است/ تلاش دشمن برای ایجاد شبهات فرهنگی


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840154

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه امروز بیشترین تلاش دشمن نفوذ و ایجاد شبهات فرهنگی است، افزود: دشمن داخلی و خارجی با ترفندها و فریب های مختلف سعی در فریب مردم در خصوص این اصلاح اقتصادی دارد. درست است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانآیت الله سید علیرضا عبادی در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز اظهار داشت: در همه امور انسانی، غفلت ناقض حقوق بشر است، عده ای در یک جمله عصیان ایجاد می کنند، بنابراین عنوان اندیشه مؤمن رعایت تقوا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ما در عصری خاص و اختلاف آخرالزمان هستیم که ممکن است در سرعت کار خیر و توسعه و سرعت شر متفاوت باشد. کار نسبت به زمان های دیگر افزود: فرهنگ، اقتصاد و جامعه ما هوشیاری زیادی می طلبد چرا که دشمن در همه عرصه ها در کمین است و باید به این مهم توجه ویژه داشت.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از هر موضوعی با عذرخواهی سعی در ورود به صحنه های هولناک و خطرناک دارد و ما را از عقاید، آرمان ها و منافع ملی و دینی باز می دارد و همه حیله ها و نیرنگ ها را به صورت کارشناسی در معرض دید جامعه قرار می دهد. وی گفت: یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم اصلاحات اقتصادی است و تقریباً همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که آنچه به ما به ارث رسیده و دولت مردمی از آن گذشته است، یک اقتصاد بیمار است که از آن سوء استفاده می شود. در آن، و این برای گذشته است و باید اصلاح شود.

آیت‌الله عبادی گفت: مسائل اقتصادی یکی از اهرم‌های براندازی دولت‌ها و نظام‌ها است و به همین دلیل تحریم‌های دشمن شکست خورده است، اما آن‌هایی که در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های گذشته تأثیرگذار بوده‌اند، از جهل تا ایجاد یک اقتصاد بیمار که در آن منافع ارز ترجیحی وجود داشته باشد. توسط قاچاقچیان به کشورهای دیگر بروید.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اکنون با اصلاحات اولیه ای که در موضوع هدفمندی یارانه ها در ایران انجام شده، قیمت کالاهای اساسی در کردستان عراق چندین برابر شده است.

به گفته وی، همه منصفان بر اجرای اصلاحات اقتصادی تاکید دارند و دشمنان داخلی و خارجی با این ترفندها و فریبکاری ها درصدد فریب مردم هستند چرا که به نفع دشمن است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دولت مردمی کاملاً صادق است و همه این مشکلات را تحمل می کند تا این معضل اقتصادی را اصلاح کند، چرا که این مسئله منافع ملی است، گفت: اما دشمن انواع دروغ ها و صحنه های تحریف را امتحان می کند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که اصلاحات اقتصادی انجام نشود و تثبیت نشود و منافع کشور به دست خود مردم برسد، این مشکلات بر دوش توده مردم خواهد بود، افزود: روزانه میلیون ها غیر ایرانی از بازار ایران استفاده می کنند و از یارانه شما بهره مند می شوند. بنابراین دولت می‌خواهد برنامه‌ای کند که کند شود، نه اینکه غیرایرانی‌ها یارانه شما را بگیرند و دولت مصمم است یارانه‌ها را دموکراتیزه کند و عادلانه توزیع کند.

آیت الله عبادی در ادامه به نقش انگلیس در کشته شدن 10 میلیون ایرانی اشاره کرد و تاکید کرد: حضور شرم آور استعمار غرب در ایران بدترین فجایع را به بار آورد و ایران در جنگ جهانی دوم به اشغال نیروهای انگلیسی درآمد و به دلیل خرید انبوه غلات حدود 10 نفر. میلیون نفر مردم ایران از گرسنگی و گرسنگی مرده اند.

به گفته وی، اکنون همین دشمنان با ما دلسوز هستند، پس باید صدا و چهره دشمن را از دوست تشخیص دهیم تا جهل ما به کشور، انقلاب و نظام اسلامی لطمه ای وارد نکند که البته مردم هم دارند. این هوشیاری و چهل سال بیشتر از کشور و انقلاب دفاع کردند، خیلی از ما جلوترند، اما حداقلی هم هستند که مردم و صحنه خود را به خاطر منافع دشمن رها می کنند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: همه افراد در همه سطوح جامعه نمی توانند با تمام صحنه سازی ها، دروغ ها و شایعات دشمن به تحلیل مشکلات مختلف بپردازند که برای این کار و همچنین موارد مختلف برای فریب نخوردن باید به دنبال آن بود. نظرات و تحلیل کارشناسان و کارشناسان صادقانه استفاده کنید.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در حال عقب نشینی از همه صحنه های دشمن است و بیشترین تلاشش نفوذ و ایجاد شبهات فرهنگی است، افزود: اگر دشمنان و دوستان خود را نشناسیم بابلی است.

آیت الله عبادی در ادامه راه برون رفت از مسیر دشمن را گوش دادن به منویات رهبر معظم انقلاب دانست که نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه آزادی خواهان کشور آموزنده است. سخنان امام حسین (ع) را در کربلا نمی شنوند، اما نمی شنوند چون شکمشان پر از حرام است.

وی با اشاره به اغتشاشات و توطئه های مستمر دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران و جنایات آنها در کشورهای دیگر، گفت: از اسلام و انقلاب خود فاصله نگیریم. امروز جمهوری اسلامی ایران برتر از این گرگ های درنده است و امنیت وجود دارد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید