کلاهبرداران در کمین عید غدیر/ قرعه کشی ها برنده شدی; پیامک جعلی به حساب های خالی


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883842

شهروندان به ویژه در عید سعید فطر هرگز به پیامک هایی با عنوان «برنده شدن در قرعه کشی» توجه نکنند زیرا مجرمان با گرفتن شماره حساب افراد دست به کلاهبرداری می زنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، زنگ زدن تلفن همراه، ضربه زدن به اینترنت یا پیامک جدیدترین ترفند کلاهبرداران برای تخلیه حساب شهروندان است.

این روزها همچنان شاهد ارتباط کلاهبرداران اینترنتی با مردم از طرق مختلف مانند تماس تلفنی به ویژه برنده شدن در قرعه کشی های مختلف مانند «برنده شدن در سفر به کربلای معلی برای عید غدیر» به گونه ای هستیم که پس از این تماس ها کلاهبرداران می خواهند. برای کسب اطلاعات در مورد افراد، به ویژه اطلاعات مالی و بانکی آنها.

اخیراً افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوء استفاده از نام عید قربان و غدیر و ارسال پیامک به شهروندان سعی در جمع آوری کمک های مردمی دارند و برخی نیز به بهانه کمک به ساخت اماکن مذهبی و یا برنده شدن در قرعه کشی می شوند.

اما یکی از جرایمی که در فضای مجازی فراگیر شده و باعث کلاهبرداری شهروندان می شود، کلاهبرداری پیامکی است. چندی پیش اطلاعیه ای از سوی سامانه ثنا برای شهروندان زاهدانی ارسال شد که بر اساس آن از صاحب گوشی شکایت قانونی شد و وی باید از طریق لینک ارسالی به سفارش در سامانه ثبت نام و اپلیکیشن نصب کند. دسترسی به پرونده این شکایت و آشنایی با محتوای آن؛ اما در واقع این لینک جعلی به این معنی است که وقتی فرد مورد نظر آن را دانلود و نصب می کند، تمام اطلاعات بانکی وی هک شده و در اختیار کلاهبردار ارسال کننده لینک قرار می گیرد.

حسن کیها فرمانده انتظامی فتای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به فرا رسیدن عید غدیر خم متأسفانه شاهد این هستیم که عده ای از مجرمان با سوء استفاده از عواطف و اعتقادات مردم سعی در کلاهبرداری از مردم دارند. جمع آوری کمک های مردمی به بهانه کمک به نیازمندان یا ارسال پیامک تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی مناسب عید غدیر خم است.
وی افزود: مجرمان سایبری با ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن سفر کربلا در قرعه کشی عید غدیر، مردم را فریب می دهند.

این کارمند ادامه داد: اطلاعات شماره حساب، رمز اول یا دوم کارت بانکی، شماره کارت یا کد اعتبار سنجی cvv2 را با هیچکس از طریق پیامک به اشتراک نگذارید.

وی تاکید کرد: شهروندان و کاربران فضای مجازی کمک های خیریه را از طریق موسسات شناخته شده کشور که در رسانه ملی مطرح می شود در نظر بگیرند.

کیخا تصریح کرد: گروهی دیگر با ارسال افراد به درگاه جعلی بانکی با موضوع برنده شدن هدایای اینترنتی به مناسبت عید غدیر خم حساب خود را خالی می کنند.

رئیس پلیس فتا گفت: همچنین شهروندان و کاربران فضای مجازی باید از طریق موسسات معروف کشور که توسط رسانه ملی معرفی می‌شوند، کمک‌های خیریه را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید