هشدار پلیس: به هیچ وجه اتصال جعلی سامانه ثنا را باز نکنید.

هشدار پلیس: بدون اتصال سیستم اشتباه

روز جدید رئیس پلیس فتا تهران گفت: هیچ سازمان رسمی و دولتی برای افراد شماره شخصی، پیامک یا سامانه ثنا ارسال نمی کند، بنابراین در صورت دریافت اینگونه پیامک ها از سوی هموطنان، به هیچ وجه روی لینک کلیک نکنید.

سرهنگ داوید معظمی گودرزی در تشریح روند کلاهبرداری پیامک های جعلی در سامانه ثنا گفت: در چند ماه اخیر شاهد این ترفند بوده ایم و متاسفانه بسیاری از هموطنان عزیز قربانی این مجرمان سایبری شده اند اما اقدامات بسیار خوبی توسط پلیس فتا در بازداشت «این گروه از مجرمان سایبری رخ دادند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: در این نوع کلاهبرداری بیش از 40 متهم توسط پلیس فتا تهران بزرگ دستگیر شدند که گردش مالی زیادی نیز داشتند.

وی گفت: چندی پیش باند چهار نفره کلاهبرداران پیامک جعلی سامانه ثنا توسط پلیس فتا تهران بزرگ دستگیر شدند. متهمان این پرونده این پیامک جعلی را برای چند هزار نفر از هموطنان خود ارسال کرده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به لزوم رعایت نکاتی از سوی هموطنان برای در امان ماندن از دام کلاهبرداران سایبری، گفت: هیچ نهاد رسمی و دولتی برای افراد شماره شخصی، ایمیل و سامانه ثنا ارسال نمی کند، بنابراین در صورت دریافت چنین پیامکی از سوی هموطنان. ، به هیچ وجه روی لینک منتشر شده کلیک نکنید.

گودرزی با اشاره به خطرات کلیک بر روی لینک های جعلی در سامانه ثنا گفت: در صورت باز شدن این لینک، نرم افزارهای مخربی روی گوشی نصب می شود که به محتوای پیامک ها دسترسی پیدا کرده و حریم خصوصی را نقض می کند. همچنین با گشودن این ارتباط نادرست «اطلاعات بانکی نیز توسط مجرمان سایبری دریافت می شود و متعاقباً حساب فرد توسط کلاهبرداران خالی می شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت خاطرنشان کرد: در صورتی که هموطنان به صورت ناخواسته بر روی این اتصالات کلیک کنند، باید سریعاً تلفن همراه خود را خاموش کرده و گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانند، زیرا در گوشی بدافزاری نصب شده است که می‌تواند پیامک نیز به آن ارسال کند. دیگران از طریق تلفن. “به آرامی به محتویات تلفن دسترسی پیدا کنید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجرمان سایبری از دیگر کلاهبرداری ها به روش جدید مهاجرت کرده اند، گفت: خیر، این روش یکی از کلاهبرداری های آنهاست، اما خوشبختانه هفته گذشته به دلیل اطلاع رسانی گسترده پلیس فتا، هموطنان عزیز، گوش به زنگ به توصیه های پلیس فتا شدیم. پلیس و ما شاهد کاهش قابل توجهی در تعداد قربانیان این ترفند بوده ایم.

این افسر پلیس یادآور شد: شماره تلفن 096380 (تلفن مرکز فوریت های سایبری) به صورت شبانه روزی در دسترس هموطنان عزیز است.

دیدگاهتان را بنویسید