حضور در فضای مجازی بدون مطالعه و تفکر مانند رانندگی بدون گواهینامه است

ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795350

مرتضی عسگری گفت: نداشتن سواد رسانه ای و حضور در فضای مجازی و دنیای خبر و اطلاعات مانند فردی است که رانندگی می کند اما با نحوه بستن زنجیر چرخ، ایستادن در برابر یخبندان، کنترل خودرو در شیب تند و… آشنا نیست. .، و بدون گواهینامه پشت فرمان می نشیند و قصد رانندگی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: سواد رسانه ای در دنیای امروز که عصر رسانه و ارتباطات است بسیار مهم است.

وی بیان کرد: نداشتن سواد رسانه ای و حضور در فضای مجازی و دنیای اخبار و اطلاعات مانند فردی است که رانندگی می کند اما با نحوه بستن زنجیر چرخ، ایستادن در برابر یخبندان، رانندگی با خودرو در شیب تند و … آشنا نیست. ، و بدون گواهینامه پشت فرمان است و قصد رانندگی دارد.

عسگری یادآور شد: بیشتر افراد وارد فضای مجازی مانند رانندگی با همان فرد بدون گواهینامه، بدون اطلاعات کافی و ارتقاء سواد رسانه ای می شوند که متاسفانه شاهد مشکلاتی در این زمینه برای این افراد هستیم.

فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به دو مشکلی که در هفته های اخیر برای کاربران فضای مجازی استان به وجود آمده است، گفت: خانواده ای از اقشار ضعیف استان چهار فرش دستباف را برای فروش در سایت روی دیوار و با تماس تلفنی فردی که خود را برای خریدار معرفی کرده بود به بهانه فروش فرش ها را گرفت و در نهایت با خاموش کردن گوشی خود کلاهبرداری کرد.

وی افزود: خوشبختانه این چهار فرش با آزار و اذیت همکاران ما برگشت و این مرد نیز دستگیر شد، اما اعتماد کاذب این خانواده باعث شد استرس و نگرانی و مشکلات زیادی را تحمل کنند.

عسگری گفت: اعتماد بی جا به فضای مجازی اشتباه است و نباید فکر کرد هرکسی در فضای مجازی ادعا می کند حق دارد اما اصولا به هیچ وجه نباید به این مسائل پرداخت.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری افزود: فردی که در فضای مجازی به خصوص در سایت دیوار و شیپور چه برای خرید و چه برای فروش ظاهر می شود، لزوماً فرد مناسبی نیست و مصرف کنندگان باید همیشه اجازه دهند که آن فرد کلاهبردار باشد. فروش اجناس دزدیده شده، خرید کالای خود بدون پرداخت پول و غیره.

وی گفت: متأسفانه عدم توجه به این مسائل باعث شده تا یک کشاورز بومی تمام سرمایه ای را که برای خرید تراکتور جمع آوری کرده است به حساب فردی که در سایت دیوار مدعی فروشنده است واریز کند. رفته.

عسگری ادامه داد: جای تاسف است که بسیاری از مردم بدون سواد رسانه ای و کمک گرفتن از دیگران، تمام سرمایه زندگی خود را در اختیار افراد کلاهبردار قرار می دهند.

عسگری خاطرنشان کرد: به همه شهروندان توصیه می شود قبل از هر اقدامی در فضای مجازی کمی فکر و مطالعه کنند و همچنین با شماره های 21824440 از همکاران خود در پلیس فتا کمک بگیرند و در صورت وجود مشکل در این زمینه. برای جلوگیری از ضرر در لحظات اول و طلایی شماره ها را گزارش دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید