پدال گازهای بی رنگ فاجعه است/ مسافران نوروزی در زاهدان با شتاب دهنده های غیراستاندارد سردرگم شدند.


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817967

افزایش روزافزون شتاب دهنده های غیراستاندارد در شهر زاهدان نه تنها باعث آرامش خاطر شهروندان شده، بلکه به افزایش ترافیک و افزایش تصادفات کمک کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ بالا رفتن از تپه توسط رانندگان در خیابان های زاهدان معضلی است که این روزها برای مسافران نوروزی ایجاد شده است؛ در حالی که رانندگان در حال حرکت هستند. برجستگی های بیشماری که در چند متری آن وجود دارد بی رنگ است که اکثر آنها شیب و ارتفاع مناسبی ندارند و به جای کاهش خطرات و تصادفات، خطرات را افزایش داده و باعث بروز حوادث می شوند.

دغدغه ای که امروز بیش از هر چیز دیگری در این سرزمین خود را نشان می دهد، نابرابری هایی که هر روز صبح بدون هیچ نشان و نشانی در خیابان ایجاد می شود و اگر زحمات این انبوه بر دوش مسئولان شهرداری افتاد، مردم در اعماق خیابان ها می توانند کمتر از عملکرد ضعیف خود شکایت داشته باشند.

چه کسی مسئول است؟

سعادتی یکی از مسافران نوروزی که چند روزی است در پارک شادی زاهدان به سر می برد به خبرنگار ما گفت: خودروها در حال لباس پوشیدن هستند و به وضوح شاهد چندین حادثه پس از این مشکل در این دو روز بوده ایم.

وی افزود: این اتفاق برای ما به عنوان مسافر نوروزی ناآشنا با خیابان های شهر در هنگام بازگشت از مجتمع تفریحی بانوان منجر به ترمز ناگهانی شد و فرزندم که در آغوش مادرش بود با وجود اینکه به شیشه خودرو برخورد کرد. یک تراژدی بود. «این اتفاق نیفتاد، اما استرس سلامتی فرزندم لذت این تفریح ​​را تلخ کرد.

به گفته این مسافر نوروزی، مسئولان باید قبل از وقوع حوادث، تدابیری اتخاذ کنند که این موضوع باعث سردرگمی ساکنان نیز می شود.




شتاب دهنده های غیر استاندارد عامل رونق ابزار هستند

بختیاری یکی از شهروندان زاهدانی که سرپرست اسنپ است نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: رشد قارچ ها به عنوان شتاب دهنده های غیراستاندارد در این شهر کامل نیست؛ در حال حاضر رشد قارچ ها به عنوان شتاب دهنده های غیراستاندارد در این شهر کامل نیست. اسکارهای حفاری به جای مانده پس از فعالیت شرکت های خدماتی، از یک سو، نصب برجستگی ها و علائم اغلب بی رنگ، از سوی دیگر، هزینه های ماهیانه بالایی را برای تعمیر خودرو به همراه داشت.


a73dbd05 38df 46eb ad9e 0dfa0164f8b7 خبر خاکستری

وی افزود: تکه تکه بودن آسفالت معابر شهری، وجود چاله های عمیق و دست اندازهایی که از دل و روده مسافران عبور می کند از جمله چالش های اصلی است که نه تنها صدای نارضایتی مردم را برانگیخت، بلکه در استفاده از ابزار نیز رونق گرفت؛ چرا که در صورت استفاده از ابزارآلات، رونق بیشتری به خود گرفت. چرا که مردم باید تاوان عدم مدیریت صحیح مسئولین نظارت و برخورد با این گونه مشکلات را بپردازند. آنها حتی باید خیابان ها را با دقت تماشا کنند تا دردی به دردشان اضافه نشود.

آیا با قوانین نصب شتاب دهنده آشنا هستید؟

اطلاعیه: اولین عنصر از مجموعه قوانین و الزامات نصب شتاب دهنده ها، اطلاعیه است که پس از نصب گاز و یا در حین نصب آن، باید از علامت سرعت در معابر خصوصی یا عمومی استفاده کنید. در این مورد به رانندگان اطلاع دهید. در صورت عدم نصب پنل گاز، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرید و هر گونه خسارت ناشی از تصادف ناشی از برخورد با پدال گاز را جبران کنید.

ابعاد شتاب دهنده ها: هنگام نصب انواع شتاب دهنده ها باید به ابعاد آنها توجه کرد تا استاندارد شتاب دهنده ها رعایت شود. به عنوان مثال در مورد دست اندازهای بزرگ جاده های شهری که حداقل سرعت آن بالاست، ابعاد معمول و استانداردهای خاصی تعیین می شود. طول این بی نظمی ها به دلیل سرعت زیاد خودروها در صورت برخورد با آنها برای آسیب کمتر و کاهش بیشتر سرعت نباید کمتر از 900 میلی متر باشد. از نظر ارتفاع حداقل 20 میلی متر و حداکثر 100 میلی متر برای این گونه شتاب دهنده ها مشخص شده است. البته باید توجه داشته باشید که معمولا از این نوع شتاب دهنده ها برای کاهش چشمگیر سرعت و همچنین سرعت بالا استفاده می شود.

در مورد دست اندازها یا دست اندازهای کوچک که معمولاً به تعداد زیاد در جاده های برون شهری و در فواصل قبل از ورود به مناطق مسکونی نصب می شوند، اندازه دست اندازها و تعداد دست اندازهای نصب شده نباید به گونه ای باشد که بر روی کارکرد دستگاه تأثیر بگذارد. سیستم یا آسیب به قطعاتی مانند قسمت جلو.

برای جلوگیری از واژگونی خودروها، حداکثر 1:10 یا 10 درصد برای شیب در نظر گرفته شده است. رعایت این بند از قانون نصب سرعت گیر یکی از مهم ترین قسمت های قوانین سرعت است. زیرا در هنگام شتاب گیری نقش مستقیمی در وضعیت فرمان راننده دارد.

همچنین ضوابط نصب شتاب دهنده برای اجرای شتاب دهنده های آسفالتی دارای ابعادی برابر با اعداد بوده و عملاً از نظر طول، ارتفاع و سایر مشخصات فیزیکی با شتاب دهنده های لاستیکی و پلاستیکی تفاوتی ندارند.


d0e45c6d 08cf 476a bcda c1e34e3b0c02 خبر خاکستری

استفاده از ناهمواری های متناسب با جاده: نوع ناهمواری های مورد استفاده در جاده های شهری داخلی با بزرگراه، بزرگراه و … کاملا متفاوت است، زیرا محدودیت سرعت در این مناطق متفاوت است. بر این اساس شما مجاز به نصب هیچ گونه شتاب دهنده ای در هر جایی نیستید. به عنوان مثال، نمی توانید از دست اندازهای کوتاه در بزرگراه ها یا بزرگراه ها استفاده کنید.

روشنایی: در جاده هایی که ضربه گیر نصب می شود، باید نور را در ناحیه ناهمواری تنظیم کنید. این امر به ویژه در شب و در جاده های برون شهری بسیار مهم است. زیرا در صورت وجود نور، احتمال واژگونی خودرو در منطقه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. برای این منظور بسته به ظرفیت منطقه می توان از لامپ ها یا چراغ های فلورسنت و چسب های فلورسنت و فسفرسنت استفاده کرد. البته می توان از ناودانی های نورانی نیز برای نشان دادن برد شتاب دهنده استفاده کرد.

مکان های خصوصی: برای استفاده از مکان های ناهموار مانند پارکینگ های عمومی و خصوصی نیز قوانینی وجود دارد. به عنوان مثال، شتاب دهنده های رمپ پارکینگ نمونه ای از شتاب دهنده های مورد استفاده در شیب های پارکینگ هستند. شتاب دهنده رمپ نیز باید بر اساس ضوابط مشخص شده از نظر شیب، ارتفاع، ابعاد، مسافت و … نصب شود در غیر این صورت در صورت آسیب دیدگی، قربانی حق قانونی دارد.


با این تفاسیر و قانون نصب شتاب دهنده ها; رفع هرچه سریعتر این مشکلات به ویژه استانداردسازی شتاب دهنده ها، مطالبه عمومی است که شهروندان از شهرداری و متولیان امر انتظار رسیدگی به آن را دارند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید