نیروهای مقاومت هر روز با قدرت بیشتری به تعهدات خود با ایمان عمل می کنند / برادری شیعه و سنی هر روز قوی تر می شود

امام جمعه قزوین ادامه داد: با توجه به ماجرای وفات حضرت خدیجه (س)، امامت همسر باوفای پیامبر گرامی اسلام (ص) را داریم. این محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و دیگری مریم بنت عمران مادر عیسی (ع) و دیگری آسیا همسر فرعون است شکست فرعونیان نیز مؤثر بود.

وی بیان می‌کند: شهادت الله مجتهد علم، فیلسوف آیت‌الله محمد باکر صدر و خواهر گرامی ایشان که از بانوان بزرگ خدا بودند را داریم. این دو بزرگوار توسط صدام به زندان افتادند. او گفته بود که نمی خواهد تجربه یزید را تکرار کند. دیدی که یزید با زینب کاری نداشت و بر او عصبانی شد. او عالم بزرگ و خواهرش را به شهادت رساند، از خداوند متعال برای این عزیزان که حق به گردن ما دارند طلب علو درجات می کنیم.

آیت الله عابدینی گفت: روز ملی انرژی هسته ای را در پیش داریم، در 8 سال گذشته جفاهای زیادی علیه فناوری علمی در همه زمینه ها به ویژه هسته ای صورت گرفته است، ما آسیب های زیادی دیده ایم، رویکردی که اکنون شاهد آن هستیم. احیای این میراث ارزشمند است و امیدواریم در دولت کریمه آیت الله رئیسی شاهد پیشرفت جدی و پیشرفت چشمگیر در حوزه هسته ای و در تمامی حوزه های فناوری باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: شهادت هنرمند، نویسنده، خطیب فداکار، شهید سید مرتضی آوینی، شهید اهل قلم را داریم. صدای ملکوتی این مرد بزرگ در دوران دفاع مقدس هنوز در گوش همه مردم ما طنین انداز است و این روز را روز هنر اسلامی می نامند که برای آن ارزش قائل هستیم.

وی تاکید کرد: این روزهای سقوط صدام است، آنهایی که در صدام زندگی می کنند، آنها که ظلم می کنند، آنها که به افراد بد تکیه می کنند تا بدانند که در نهایت ظلم و بدی همان چیزی است که صدام می بیند، او آشکارا یک کاخ در هر گوشه عراق، این همه کاخ برای او چه کرد؟ عاقبت رفت جایی مثل لانه روباه که اسیر شد، هر که با خدا بجنگد ذلیل می شود، آنهایی که به بیت المال دست درازی می کنند، آنها که زمین می خورند، آنها که از عدالت بیمار می شوند، هر چه می دانند این راه است. به سوی تو راه به جایی نمی‌برند و ذلیل هستند، هر چه جمع کرده‌اند روی زمین می‌اندازند و فقط فشار قبر را برای خودشان می‌گیرند، این باید برای همه ما درس باشد.

امام جمعه قزوین افزود: شهادت امیر سرلشکر بزرگ علی صیاد شیرازی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را داریم که در سال 1357 توسط منافقین به شهادت رسید، بیگانگان نمی خواستند این شخصیت بزرگ زنده بماند. اما همانطور که در مورد سردار سلیمانی می گوییم او خیلی بیشتر از سردار حاج قاسم است، دشمنان ما باید بدانند که شهید صیاد شیرازی برای آنها خطرناکتر از سپهبد صیاد شیرازی است، دشمنان با قهرمانانی که این شهدا را تربیت کردند تنها نخواهند ماند. و در میدان هستند.

آیت الله عابدینی گفت: در چند روز اخیر دو تن از روحانیون اهل سنت را به شهادت رساندیم و دو روحانی شیعه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به شهادت رسیدند و یک روحانی دیگر نیز در این مکان مقدس مجروح شد. جنایات، مرکز دو جنایت یکی است، همان کسی که این دو عالم سنی را به قتل رساند، همان تفکر شیطانی که در مشهد علیه علمای شیعه توطئه کرد، دشمنان شیعه و سنی را با هم می بینند زیرا اختلافات از بین رفته و مقاومت اسلامی است. دلمان باید با هم باشد، آمده اند به این آسیب برسانند، اما کور هستند، ما این کار را خواهیم کرد.»

وی یادآور شد: زندگی شهید اصلانی یکی از شهدای حادثه مشهد که نگاه می کردم، برادر دو شهید بود، همچنین از جانبازان دوران دفاع مقدس بود، وظیفه اش رسیدگی به فقرا بود. محله های فقیر نشین و این همه مراقبت آنها بود.او با آنها جان باخته بود و سایر دانش آموزانی که در این تصادف مجروح شدند دوستان بودند.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: شب گذشته در تل‌آویو عملیات مسلحانه و اقدامات شجاعانه نزدیکان نیروی مقاومت اسلامی انجام شد که باعث ناراحتی صهیونیست‌ها شد و جرأت نداشتند در خیابان‌ها راه بروند. صهیونیست‌ها می‌دانند که روز به روز بدتر می‌شود، «نیروهای مقاومت هر روز با قدرت و نفوذ بیشتری به وظایف ایمانی خود عمل خواهند کرد.

آیت الله عابدینی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله باریک بین گفت: سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله باریک بین را داریم. این نمازهای جمعه سالها با حضور این عالم زاهد و وارسته برگزار شد. پهلوی بدنام است و بعد از انقلاب در مقابل شورش های بعد از انقلاب همه ما مدیون او هستیم، امروز بعد از نماز جمعه مستندی با عنوان علم شهر به افتخار خدمات او به نمایش درمی آید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید