آزادگان دوران دفاع مقدس معلمان مکتب رشادت و استقامت هستند


ساعت: 17:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890693

آیت الله ناصری امام جمعه یزد گفت: روحیه شجاعت، تقوا و استقامت باید مورد توجه آزادگان عزیز در تربیت نسل جدید و فرزندان شما باشد و به نسل جدید آموزش داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در جمع آزادگان دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطره ای از دوران اسارت خود در زندان های عربستان، گفت: اصل اعلامیه ها همیشه نزد امام (ره) باقی می ماند و ما یک نسخه از آن داریم. و با برگرداندن اصل آن به اعلامیه امام خمینی (ره)، اعلامیه ها را پخش می کردیم.

وی افزود: امام راحل در یکی از اعلامیه ها روی یکی از قسمت های اعلامیه خط کشی کرده بودند و جمله «در قیامت رژیم های ملکوتی از منفورترین حکومت ها نزد پیامبران هستند».

امام جمعه یزد گفت: وقتی علت فساد را جویا شدیم، پاسخ دادند که دوستان ما را می کشند و این پاسخ بسیار تأثیرگذار بود.

ناصری ادامه داد: امام (ره) در یکی از جشن های شاهنشاهی از چند نفر خواستند که حدود 40 هزار اعلامیه را از نجف به مکه ببرند در حالی که رابطه عربستان با آمریکا و همه سازمان ها بسیار قوی بود. ساواک هم در اختیار ایران بود.

وی افزود: در آن سال تعداد زیادی از نیروهای ساواک به مکه آمدند و با لباس مبدل در همه کاروان ها حضور داشتند و همین امر باعث شد که توزیع اعلامیه ها با مشکل مواجه شود و انقلابیون با اندیشیدن تدابیری توانستند اعلامیه ها را به زحمت به مکه برسانید.»

امام جمعه یزد با اشاره به سختی ها و مشکلات راه دستیابی به اهداف انقلاب و توزیع اعلامیه ها در آن زمان، گفت: در عربستان و عراق در زمان پخش اعلامیه ها، ایرانی ها بسیار تنها و حتی یکنواخت بودند. زائران ایرانی در ابتدای توزیع بروشور. آنها نگران و نگران بودند اما به یاری خداوند متعال توانستیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

ناصری گفت: در این مسیر توسط ساواک سعودی دستگیر شدم، اما خداوند متعال به من قدرت داد تا در برابر شکنجه های ساواک مقاومت کنم و نام افراد مهم را فاش نکنم.

وی افزود: ساواک علاوه بر شکنجه های جسمی، شکنجه های روحی هم داشت، اما یاری خداوند باعث شد که بتوانیم مقاومت کنیم و پس از اینکه با غل و زنجیر به زندان ریاض فرستاده شدیم، با دیدن افراد دیگری که دستگیر شده بودند، متوجه حکمت شد. من در حذف این جمله می گویم که اگر آنجا بود حتماً همه ما را سر می بریدند.

امام جمعه یزد بر استقامت در راه خدا تاکید کرد و گفت: آزادگان عزیز در دوران دفاع مقدس زحمات زیادی کشیدند و توصیه من به شما این است که همیشه از خداوند بخواهید که قلب و قدم شما در راه خدا سست نشود.

ناصری ادامه داد: روحیه رشادت، خداپرستی و استقامت باید مورد توجه شما عزیزان در تربیت نسل جدید و فرزندانتان قرار گیرد و به نسل جدید آموزش داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید