رشادت های زنان در دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان توضیح دهید


ساعت: 20:42
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841788

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مبارزه و مقاومت مردم به ویژه رشادت های زنان در هشت سال دفاع مقدس باید به درستی برای نسل جوان تبیین شود، گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور روز چهارشنبه مصادف با روز مقاومت دزفول در جلسه هیئت دولت با تبریک سالروز فتح خرمشهر به ملت شریف ایران، بر ضرورت مبارزه و مقاومت مردمی به ویژه شجاعت تاکید کرد. وی گفت: رشادت های زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس باید به درستی برای نسل جوان تبیین شود. ایران فراموش نخواهد شد

مخبر خاطرنشان کرد: در بحبوحه جنگ تحمیلی و با حملات سنگین موشکی دشمن بعث، زندگی عادی مردم در شهرها ادامه دارد و بچه ها در خیابان های شهر و کسبه و بازار بازی می کنند. این بخش مغفول مانده از تاریخ دوران دفاع مقدس به درستی و به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است. برخی دیگر معتقدند که این وحدت رمز پیروزی کشور در برابر دشمن مسلح است.

وی خاطرنشان کرد: تنها یک مورد از حملات موشکی در دسفول باعث کشته شدن حدود 250 شهروند عادی از نوزاد یک روزه تا پیرمرد 90 ساله شد و خسارات زیادی در سطح شهر وارد شد. حملات موشکی دشمن به حدی بود که پس از اصابت موشک به شعاع 100 متری، تخریب و ویرانی به بار آورد و پیکر شهدا در تمامی شهرهای کشور تشییع شد.

مخبر خاطرنشان کرد: مقاومت هشت ساله مردم ایران با وجود جنگ داخلی در غرب و جنوب کشور به ویژه در شهرهای خرمشهر، دزفول، اهواز، مسجدسلیمان، آبادان، اندیمشک و استان ایلام تنها میسر شد. با عنایات الهی و رهنمودهای بنیانگذار کبیر امید است امروز با پیروی از شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم کشور را دوباره از آزمون ها و توطئه های بزرگ دشمنان سرافراز خارج کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید