آزادگان ایثار و مقاومت / آزادگان مفتخر به آزمون شجاعت و استقامت


ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890508

گزارشی از سالگرد ورود آزادگان دفاع مقدس به کشور؛

در پنجم مرداد ماه سال 1369 میهن اسلامی شاهد حضور کبوتران سبکبالی بود که پس از سالها حبس در اسارت پا به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. در آن روز قاصدک آزادی منادی رهایی شد و این کبوتران از زنجیر به آغوش گرم مردم خود بازگشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، در پنجم مرداد 1369 آزادگان ایران پس از سال ها اسارت در اردوگاه های عراق پا به میهن اسلامی گذاشتند و به آغوش خانواده بازگشتند.

آزادگانی که با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادگی کردند و از شکنجه های مزدوران بعثی هراسی نداشتند.

و امروز نیز پس از گذشت سالها یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده ای است که پس از سالها شکنجه و دوری از عزیزان خود به وطن بازگشتند.

آنهایی که در سال های درد و فراق دور از وطن زندگی کردند کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین را به همراه دارند که هر کدام درس بزرگی از استقامت و آزادی است.

میهن اسلامی نورانی بود و شادی وصف ناپذیر حضور این پیام آوران انقلاب و جنگ سراسر ایران را فرا گرفته بود.

مقام معظم رهبری نیز درباره آزادگان می فرمایند: «شما ذخیره عظیم الهی و ثروت عظیم انسانی هستید که دشمن غصب کرد. خداوند متعال شما را به ملت و این کشور اسلامی برگرداند.»

در پنجم مرداد ماه سال 1369 میهن اسلامی شاهد حضور کبوتران سبکبالی بود که پس از سالها حبس در اسارت پا به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. در آن روز قاصدک آزادی منادی رهایی شد و این کبوتران از زنجیر به آغوش گرم مردم خود بازگشتند. میهن اسلامی نورانی بود و شادی وصف ناپذیر حضور این پیام آوران انقلاب و جنگ سراسر ایران را فرا گرفته بود.

اولین عکس العمل مردم آزاده به محض دیدن سرزمین مادری، بوسه زدن بر خاک آن است، سرزمینی که قدم به قدم با خون بهترین فرزندان این ملت و بدبختی جوانان کشور پاک شده است. قدم بعدی زیارت مرقد پیر و محبوبشان خمینی کبیر (قدس سره) و بیعت با جانشین ایشان حضرت آیت الله خامنه ای بود و همه اینها نشان از علاقه و دلبستگی فراوان ایشان به اسلام و انقلاب و میهن عزیزشان بود. .

آنها توانستند روح و روان خود را در سالهای رنج و شکنجه و درد و بیماری جسمانی قوی و پایدار نگاه دارند و تقوا و مردانگی خود را دوچندان کردند تا در بازگشت به وطن الگو و سرمشق همه باشند. پس ملت ما در دوران سازندگی قوی‌تر، مقاوم‌تر، مقابله با دشمنان و تحمل مشکلات و مصائب با صبر و بردباری برای پیشرفت، پیشرفت و عظمت ایران اسلامی خواهد بود.

مقام معظم رهبری در مورد آزادگان می فرمایند: یکی از چیزهایی که شما را، دل هایتان را زنده نگه داشت، شما را امیدوار کرد، یاد و خاطره چهره و روح قوی امام عزیزمان بود. این بزرگوار از اسرا نیز به خوبی یاد می کرد. به راحتی می توان شرایط پدری را که فرزندانش از او جدا شده اند، فهمید.

موضوع اسارت طولانی این ملت نیز به نوبه خود آزمون دیگری بود که ملت ما با موفقیت به پایان رساند و اسرای ما نیز مانند ملت ایران خود را آزاده نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سربلندی به وطن بازگشتند. شما شرایط سختی را پشت سر گذاشتید اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام و امام و انقلاب، ملت خود را در برابر دشمن سربلند و سربلند کردید.

5 مرداد 1369 سالروز بازگشت بزرگواران سرافراز و بزرگواران و دلاورانی است که با تکیه بر ایمان و ارزش های معنوی قله های بلند آزادی و آزادگی را فتح کردند و با استقامت و استقامت و صبر و بردباری طعم شکست را چشیدند. و ذلت بر دشمنان و متجاوزان آن را چشیدند.

5 مرداد سالروز ورود پرستوهای بالی است که با مقاومت و ایستادگی خود دفتر طلایی حفاظت مقدس را زینت مضاعف کردند و حتی در اسارت هم دست از مبارزه برنداشتند و منادی آرمان های آسمانی انقلاب و اسلام ناب محمدی شدند.

تاریخ دفاع مقدس مملو از جانفشانی ها و جانفشانی های رزمندگان غیور است، مردان بزرگی که دوران بسیار سختی را در این راه پشت سر گذاشته اند. صبر و استقامت محرومان گواهی بر سربلندی و قدرت مردمی است که برای احقاق حق خود از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند. آنها با ایمان استوار خود شکنجه و درد اسارت را تحمل کردند و زندانها را به دانشگاهی برای تربیت مجاهد و آزاده تبدیل کردند.

مقاومت تاریخ ساز آزادگان عزیز نماد حق خواهی و اراده قاطع ملت ایران برای تداوم انقلاب اسلامی و نه گفتن به نظام سلطه و استکبار و ایثار در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور است. .
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران نیز به مناسبت 5 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: 5 مرداد ماه سال 89 است. سالروز بازگشت سران سرافراز و بزرگان و دلاورمردان متکی به ایمان شماست و ارزشهای معنوی قله های بلند آزادی و آزادگی را فتح کرده و طعم شکست و ذلت دشمنان و متجاوزان را با استقامت و شکیبایی چشیدند.

سعید کوهنسال گفت: 5 مرداد سالروز ورود شکوهمند و پیروزمندانه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی از آن دست رویدادهایی است که یادآوری هر ساله آن می تواند راهی برای نسل جوان جامعه باشد که آن را درک نکرده اند. دوران پرمعنا و شرافتمندانه .

مدیرکل بنیاد شهید مازندران تصریح کرد: تاریخ دفاع مقدس سرشار از جانفشانی ها و جانفشانی های رزمندگان غیور است، مردان بزرگی که دوران بسیار سختی را در این راه تجربه کرده اند. صبر و استقامت محرومان گواهی بر سربلندی و قدرت مردمی است که برای احقاق حق خود از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند. آنها با ایمان استوار خود شکنجه و درد اسارت را تحمل کردند و زندانها را به دانشگاهی برای تربیت مجاهد و آزاده تبدیل کردند.

وی افزود: 5 مرداد یادآور روزهای خوش عطر ظهور عزیزانی است که عطر شهدا را با خود به همراه داشتند، بی شک یکی از آن روزهای ماندگاری که هرگز از ذهن و قلب ملت ما فراموش نمی شود، روز است. بازگشت سرافراز آزادگان عزیز به میهن اسلامی. آزادگان هرگز متعلق به یک دوره از تاریخ نیستند، بلکه همواره روح در همه ارکان این کشور و ملت جاری بوده اند، زیرا پیام و سیره آنان فریاد سربلندی و سربلندی ملت ایران اسلامی است که جاودانه و جاودانه خواهد بود. در هر زمان و این زمینه ای است که می توان از آن استفاده کرد.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران ادامه داد: آزادگان جان برکف، این شیرهای نبرد حق علیه باطل که با سرسختی و استقامت مثال زدنی خود برای ایران و ایرانی عزت، عزت و عظمت به ارمغان آوردند، سرمایه های گرانبها و جاودانی هستند که باید حفظ شود. آنها دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند. کسانی که اگر بدنشان بسته بود اما روح و فکر و قدرتشان هرگز به اسارت بیگانگان و دشمنان نمی افتادند.

وی گفت: ملت قدرشناس ایران عزت، سرافرازی و پیروزی خود را در دفاع مقدس مدیون همه ایثارگران به ویژه آزادگان عزیزی هستند که تمام وجود خود را در برابر بدخواهان نظام و انقلاب نثار کردند و تا ابد مدیون این غیورند. و آنها به شجاعت خود می بالند.

اسطوره های رزمندگان دلاور کشور آزاد شده از برکف، آن شیرهای نبرد حق علیه باطل که با سرسختی و استقامت مثال زدنی خود برای ایران و ایرانی عزت، عزت و عظمت به ارمغان آوردند، سرمایه های گرانبها و جاودانی برای حفظ دستاوردها هستند. انقلاب اسلامی محسوب می شوند. کسانی که اگر بدنشان بسته بود اما روح و فکر و قدرتشان هرگز به اسارت بیگانگان و دشمنان نمی افتادند.

ملت قدرشناس ایران عزت، سرافرازی و پیروزی خود را در دفاع مقدس و همه میدان های نبرد با نظام حاکم، مدیون همه جان باختگان و به ویژه آزادگان عزیزی است که تمام وجود و هستی خود را در برابر منکران نظام نثار کردند. انقلاب و برای آنها همیشه به فرزندان شجاع و غیور او افتخار می کنند.

در پایان این گزارش ضمن ارج نهادن به کرامت آزادگان سرافراز و قدردانی از مقاومت و پایداری آنان در دوران اسارت در زندان های رژیم بعثی و صهیونیستی صدام، بر لزوم قدردانی و ارج نهادن به زحمات خالصانه و ایثارگرانه این عزیزان به عنوان یک ملی سرمایه ها و آیاتی بر عزت و سربلندی ملت ایران تاکید شده است، چه بسا آزادگان فرزندان راستین امام خمینی (ره) با فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار خانواده های شهدای انقلاب اسلامی باشند. و دفاع مقدس همچنان طلای مقاومت ملت ایران در مقابل جبهه متحد دشمنان اسلام و جریان های تکفیری و با روحیه استکبار ستیزی و انقلابی خود، بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید