آزادگان کاشمر گنجینه ای از خاطرات تلخ و شیرین هستند/ آزادگان در انتقال خاطرات پیشگام باشند


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891617

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه کاشمر دارای بیش از 115 آزاد است که گنجینه ای از خاطرات تلخ و شیرین است، گفت: آزادگان باید در انتقال خاطرات خود به نسل های امروز پیشگام باشند و بدین ترتیب از ظرفیت های موجود نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبحتوس؛ حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه کاشمر شب گذشته در همایش اسطوره های صبر و استقامت که با هدف تجلیل از آزادگان سرافراز در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده سید حمزه (علیه السلام) برگزار شد، گفت: رزمندگان زیرا آزادی باید در انتقال خاطرات خود به نسل امروز پیشگام باشد و در این راه از ظرفیت موجود نهایت استفاده را ببرد.

وی با بیان اینکه جوانان و فعالان رسانه ای باید آزادگان را در انتقال این خاطرات یاری کنند، خاطرنشان کرد: امروز در نبرد اراده ها افرادی پیروز خواهند شد که بتوانند بهترین روایت ها را به موقع داشته باشند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه اگر خاطرات اسارت توسط آزادگان به نسل های بعدی منتقل نمی شد، اسرا دچار خود فراموشی می شدند، تصریح کرد: دشمنان بدون رعایت قوانین بین المللی سختی های زیادی را بر اسرا وارد کردند و بسیاری از آنها آزادگان زیر بار این سختی ها و شکنجه ها کشته شدند در حالی که اسرای عراقی تا حد امکان در ایران بی مزاحمت بودند.

وی با تاکید بر اینکه دوران اسارت و سختی‌ها و شکنجه‌هایی که منجر به آزادی شد، قطعاً خاطره‌ها آواز، آموزنده و گاه شیرین خواهد بود، اذعان داشت: آزادگان به عنوان یک عنصر فرهنگی و موشک متحرک می‌توانند در برابر یک توطئه مقاومت کنند. دشمنان نقش خوبی دارند.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه آزادگان ما الگوهای بزرگی چون حضرت زینب سلام الله علیها، امام سجاد علیه السلام و اسرای کربلا داشتند که توانستند سختی های اسارت را تحمل کنند، گفت: کشمیر تاکنون بیش از 115 زن آزاده که گنجینه خاطره اند تلخ و شیرین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید