گردآوری 500 ساعت خاطرات آزادگان مازندران


ساعت: 17:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890690

مدیرکل حفاظت دفاع مقدس مازندران اعلام کرد:

عبدالله ملکی از جمع آوری 500 ساعت مصاحبه با موضوع خاطرات آزادگان استان مازندران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سردار عبدالله مالکی عصر امروز در همایش تجلیل از آزادگان استان مازندران که با حضور آیت الله محمدبکر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان، سیدمحمود حسینی پور، روح الله سلاقی استاندار برگزار شد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، گروهبان مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان، سعید کنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان استانی وداع کردند. مراسم فرهنگسرای مازندران و موزه دفاع مقدس در حسینیه به مناسبت 5 مرداد سالروز ورود آزادگان خط اول دفاع از اسلام و قرآن و نظام ستون صبر و شکیبایی است. از خود گذشتگی

ملکی با اشاره به سختی های اسارت گفت: لحظات اسارت قیمت دیگری دارد و این فرهنگ بزرگ باید در موزه دفاع مقدس منتشر شود و این مکان سخنگوی این فرهنگ باشد.

این مسئول با بیان اینکه شهدا جان خود را دادند و آزادگان بخشی از عمر خود را در زندان های مخوف رژیم بعث عراق گذراندند، گفت: باید در مقابل همه سختی ها و مشکلات و ساخت فرهنگسرای مرکز مازندران کاری انجام دهیم. و موزه دفاع مقدس و غیره این بنا با هدف انتقال این فرهنگ به نسل های آینده ساخته می شود.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای مازندران و موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت 60 هکتار در حال ساخت است، گفت: اعتبار کمی برای این مرکز دیده شده است و در تلاش هستیم تا با کمک دولت، مردم و مردم این مکان را بسازیم. خیرین

ملکی جمع آوری خاطرات آزادگان را یکی از ماموریت های ما در این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: در این اداره کل بودجه نداریم و سال گذشته 93 عنوان کتاب را با همکاری و مشارکت دستگاه ها منتشر کردیم و امسال نیز در تلاش هستیم تا انتشار کتاب

این مسئول با بیان اینکه کتاب رایگان «رادمنش» در دست انتشار است، افزود: همچنین کتاب رایگان حجت الاسلام «احمد رسولی» و حجت الاسلام «حسن جمشیدی» توسط انتشارات سرو سرخ منتشر شده است.

وی از جمع آوری نزدیک به 500 ساعت خاطرات آزادگان استان خبر داد و بیان کرد: هر آزاده ای باید کتاب داشته باشد و ما در این زمینه وظیفه داریم برای ثبت خاطرات آزادگان تلاش کنیم.

ملکی گفت: امروز علاوه بر آزادگان حراست از 8 آزاده سیاسی در این مراسم تجلیل می شود.

جانبازان و مبارزان آزادی، روشنفکران جامعه ما هستند

سعید کنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز افزود: مردم قهرمان آزاد شده از زندان مخوف رژیم بعث عراق حرکت و دلبستگی خود را به مرجعیت و نظام برحق نشان دادند و با افتخار از اسلام و انقلاب دفاع کردند. در شرایط سخت و طاقت فرسا و اهل بیت.» عملکرد خوبی داشتند.

کوهنسال ادامه داد: آزادگان در بحث فرهنگی انسجام، همدلی و ارتباط مناسب با بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند که قابل تقدیر است همچنین با فعالیت های قرارگاه گفتمان سازنده در حوزه خدمت رسانی به ایثارگران و آزادگان ادامه دارد.



6ff3f549 4bca 4039 8c85 6873c2da62c4 خبر خاکستری

این مسئول با بیان اینکه آزادگان خدمتگزاران عرصه خدمت هستند ادامه داد: در این ایام قرار است 2375 آزاده در استان مازندران تجلیل شود که از این تعداد 2179 نفر در قید حیات هستند.

کوهنسال با اشاره به اینکه برنامه دیدار با آزادگان در دستور کار مسئولان قرار گرفت گفت: این برنامه با همین کیفیت در شهرستان ها با حضور آزادگان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دغدغه اصلی آزادگان و جانبازان حفظ حرمت و حرمت در دستگاه های اجرایی است و مسئولان باید به مطالبات این بزرگمردان تاریخ انقلاب اسلامی توجه کنند.

آزادگان در سنقر برای خدمت به جامعه حضور فعال دارند

نماینده مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان استان مازندران جعفر مشعشع نیز اظهار داشت: در مراسمی به مناسبت سی و دومین سالگرد ورود آزادگان به وطن به عنوان آزادگان برجسته استان در خدمت آزادگان استان هستیم.

و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب «آزادگان ذخیره انقلاب و نظام هستند». مایه مباهات نظام است که پس از آزادی در عرصه های مختلف به تحصیل علم می پردازند تا در قلعه خدمت به فعالیت خود ادامه دهند.



e2db18ce 2e45 4fb9 9158 ea7de38a3f2a خبر خاکستری

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه ها و مشکلات آزادگان اشتغال فرزندان آزادگان است، ادامه داد: تلاش ویژه ای در این زمینه لازم است و برخورد با این بستگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول اظهار داشت: موسسه پیام آزادگان از بدو تاسیس تاکنون از بیش از 700 آزادگان بازدید کرده است.

مورشا گفت: امروز هفتاد و پنجمین آزاده به نام افشین باقری از کوهدشت بهشتی شد و می توان گفت هر روز یک آزاده بهشتی می شود.

در این مراسم از 90 آزاده استان مازندران تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید