جوانان پیشگام و پیشگام جامعه هستند


ساعت: 20:12
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815574

کلیباف گفت: امام (ره) فرمودند آنچه مردم انجام می دهند نباید توسط دولت انجام شود، دولت باید کاری را انجام دهد که مردم نمی خواهند یا نمی توانند انجام دهند، خداپرستی و ایمان مردم راه امام بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (دوشنبه 23 اسفند) در دیداری همدلانه با فعالان فرهنگی و اجتماعی جوان سراسر کشور در روز جوان، عید سعید فطر و میلاد امام علی (ع) را تبریک گفت. و گفت: افتخار می کنم که به عنوان روز جوان نامیده شده است، در خدمت جوانان کشور هستم، به ویژه پس از شنیدن حرفه و درد و دل آنها در عرصه های مختلف.

وی افزود: برای شروع گفتگو با این دوراهی مواجه شدم که از کجا بحث را شروع کنم و چگونه بگویم که از ته دل گفتم و خدای ناکرده جوانان به دل شما بنشینند و این مراسم و آنجا خواهد شد. ملاقات مناسبی نباشد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: می خواهم همه بحث های حاشیه ای را طی کنم، یکی از جوان ها در صحبت هایش به من گفت تو در سن 21 سالگی سرلشکر هستی، به شما می گویم هیچ وقت اینطور نبوده است. .

کلیباف افزود: شاید به صورت سیستماتیک و موضعی چنین تصوری وجود داشته باشد، اما روزی مسئولیت فرزندان رزمنده هایی که یک سال پیش با آنها بودم، شهید رستمی و نظرنژاد را خواندم و تمام عشقم این بود که بگذار حرف بزنم. حتی یک بار به آنها

وی افزود: آن روزها با وجود مسئولیتی که داشتیم بحث فرمانده یا سمت نظامی به ذهنمان خطور نمی کرد. یادم می آید زمانی که شهید چراغپور فرماندهی من بود و مدتی بعد من مسئولیت را برعهده گرفتم و او کار قبلی من را انجام داد، اما باز هم اوضاع فرقی با قبل نداشت، بحث این بود که چه کسی بالاتر و چه کسی پایین تر. بله مطرح نشد، هنوز مدرک و تشکیلات مشخص نشده است.

کلیباف گفت: به عنوان نمونه می توانم به گروه های جهادی نگاه کنم که امروز از مدارس و دانشگاه ها برای کمک جمع می شوند و در زمان جنگ هم چنین فضایی حاکم بود.

وی افزود: من با شما صریح صحبت می کنم، زیرا از همان روز اول معتقد بودم همانطور که انقلاب به من اعتماد کرد، من هم به جوانان اعتماد کردم. البته انقلاب مسئولیتی به من نداد، اما به من فرصت کار داد. من هیچ وقت سر کار نیامدم، اما بر اساس اعتقادی که داشتم، بعد از جنگ هر جا کار کردم، زمینه اشتغال جوانان را هم فراهم کردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از جلساتی که شرکت کردم به من گفتند یا حتی شنیدم که کلیباف نمی تواند با افراد مشهور کار کند و در پاسخ گفتم با جوانان گمنام کار کرده ام و خروجی دارد. ، اما باید خروجی این تابع را در کنار توابع دیگر قرار دهیم و سپس تصمیم بگیریم که کدام نتیجه بهتر است.

کلیباف گفت: به جوانان هم اعتماد کردم و به آنها فرصت کار دادم و هر جا مسئولیتی داشتم و توانستم در عرصه های مختلف ایفای نقش کنم سعی کردم جوان باشم. امروز هم تلاش می کنم جوانان این حوزه را به مجلس بفرستم.

وی افزود: افراد زیادی برای درخواست فرصت شغلی به من مراجعه کردند، به آنها گفتم شغل می خواهید یا شغل؟ کار یعنی هویت، شخصیت، زندگی، سرزندگی، اما کار یعنی بوروکراسی و زندگی اداری. وقتی کار در اولویت است، مراقبت کار نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این انقلاب پیروز شد به این دلیل بود که امامی رهبری آن را بر عهده داشت. مردی که برای اولین بار در 15 سالگی ملاقات کردم و تا جایی که یادم می آید جز خدا چیزی نگفت و در راه خدا قدم نگذاشت. امام خمینی به مردم تکیه می کرد و به جوانان اعتماد می کرد. جوانان با روحیه بالایی که داشتند با امام خود ارتباط وسیع و صمیمی برقرار کردند.

کلیباف افزود: در صحبت های امام نگاه کنید که وقتی با مسئولان مشکلی پیش می آمد، امام به دستگاه ها چیزی نمی گفتند، به مردم می گفتند: «مردم! حل این و آن قضیه »

وی گفت: امام فرمود آنچه را که مردم انجام می دهند، حکومت نباید انجام دهد، حکومت باید کاری را انجام دهد که مردم نمی خواهند یا نمی توانند انجام دهند. خداباوری و پوپولیسم راه امام بود که در جامعه نهادینه شد، البته نهادهایی مثل جهاد سازندگی و سپاه که در اوایل انقلاب شروع به کار کردند. آنها قبل از اتخاذ فرم سازمانی ماه ها کار کردند.

وی گفت: وقتی از جوانان صحبت می کنیم، به این معناست که معتقدیم جوانان پیشگام و پیشگام جامعه هستند. حضرت آقا در موضوع جوانی از جوان مؤمن، عالم، دانا، شجاع، کاردان و دلسوز یاد می کند; جوانانی که خوب کار می کنند و کارشان خوب است.

کلیباف ادامه داد: آیا نباید به حرف های دیگران در مورد ما توجه کنیم؟ وجدان ما باید بداند که برای انقلابی بودن ویژگی های دیگری که ذکر کردیم در وجود ما وجود دارد یا حداقل به سمت آن ویژگی ها حرکت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه نام شهید سلیمانی در بین جوانان مطرح است، افزود: زمانی که شهید سلیمانی شهید بود، رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر شهید نمی شدم او را در خانه نگه می داشتم. تا 10 سال دیگر.” با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر جوانی تاکید دارند، شهید سلیمانی را جوان می دانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پاکی، چابکی، بی باکی، روشنگری، بی کیفری، نوآوری، دانش، کارآمدی، خستگی ناپذیری، ایمان، اخلاص و انقلابی گری، استقامت، دوری از روابط قبیله و سیاست از ویژگی های سردار سلیمانی بود. شهید سلیمانی را حتی تا سن 75 سالگی برای این سمت مناسب کرد.

کلیباف با تأکید بر اینکه هدف از جوانی لزوماً سن نیست، گفت: در اوایل انقلاب جوانان زیادی به دلیل شرایط روی صحنه بودند، اما باید بدانید که در آن زمان گروه زیادی از جوانان خانه نشین شدند. به جای کار به دنبال بوروکراسی هستید.”

وی گفت: امروز سیستم بوروکراسی به اسبی سرکش تبدیل شده است که هیچکس نمی تواند آن را کنترل کند و این به این دلیل است که این سیستم از مردم فاصله می گیرد، جامعه را منتفع نهایی نمی داند، حکومت را صرفاً به عنوان یک تکنیک می شناسد و بدون الحاد عمل می کند. فرق بین مدیران اسلامی و غیر اسلامی «ایمان ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان فرصت اشتباه دارند، گفت: ما معتقد نیستیم که به جوانان فرصت اشتباه داده نشود چرا که این ظلم به آنها است، اما من نباید اجازه بدهم. من در این موقعیت باشم

کلیباف تاکید کرد: ادعا می کنم هیچ یک از نمایندگان مجلس به اندازه من وقت نمی گذارند چرا که معتقدم اگر این مسئولیت را بر عهده بگیرم نباید یک نماینده بیشتر از من کار کند.

وی گفت: البته مشکلات ما مشکلات قابل توجهی است که زمانی به وجود آمده است که از ویژگی های پوپولیسم و ​​خداباوری دور شده ایم، راه اصلاح و حل مشکلات توبه از این اشتباه و بازگشت به این دو اصل است. مشکلاتی که امروز داریم ریشه در همین مشکل دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم باید برای کار تلاش کنیم و کار در دستگاه اداری و اجرایی الزاما تعریف نشده است. دوستانم می بینند که در 43 سال گذشته فقط دو سال است که به طور رسمی فعالیت نکرده ام، «بعد از اینکه شهرداری را ترک کردم، چند ماه بعد فرماندارانی را که با آنها کار می کردم در یک مسجد جمع کردم و به آنها گفتم منتظر نمانند تا جایی برویم. و شما در شرایط کنونی نظر من ادامه فعالیت های جهادی در این مسجد با همان شدت و حدت قبلی است و جالب است بدانید که هیچ یک از این گروه من را در این فعالیت جهادی همراهی نکردند.

کلیباف گفت: حتی ممکن است وظیفه و مسئولیت ما برداشتن سنگ باشد. باید بدانیم سنگ گرفتن یا هدایت کار ساختمانی با خدا فرقی ندارد. مهم این است که هرکسی در هر کجا که هست به وظایف خود عمل کند، اگر جهاد کنیم، خداوند ما را در همه زمینه ها به ویژه محرومیت زدایی یاری می کند. به همکارانم گفتم روزی در مسجد جهادی کار می کردیم، امروز توانستیم مبلغ قابل توجهی را برای محرومیت زدایی کنار بگذاریم. باید به یاد داشته باشیم که اگر از محرومان غفلت کنیم، خداوند فرصت کار و خدمت را از ما خواهد گرفت.

وی افزود: هر جوانی می تواند تحول لازم را در کشور ایجاد کند. گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری بارها بر نقش جوانان تاکید کرده اند، با احیای روحیه انقلابی و جوانی محقق می شود و وظیفه همه ماست که در آن مسیر حرکت کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه افراد مختلفی برای انتصاب در سمت های مختلف به وی فشار می آورند، گفت: روزی نیست که به خاطر شرایطی که حتی در مجلس انقلاب پیش آمد گریه نکنم چرا که می بینیم آن چیزی که باید نیست. باش.”

کلیباف با طرح این سوال که شهید سلیمانی با چه کمکی با آمریکا و داعش مقابله کرد، گفت: حاج قاسم با پابرهنه ها و افراد مومن و معتقد به سنت های الهی با دشمن مقابله کرد.

کلیباف گفت: شهید سلیمانی راهش را با «زینبیون»، «فاطمیون»، «حیدریون» و مظلومی دنبال کرد که امام (ره) فرمودند کسانی که تا آخر خط با این انقلاب می مانند طعم فقر و محرومیت را چشیده اند. بدانید در این راه کسانی که شوخ نیستند و سختی دیده اند حاضر می شوند و شهید سلیمانی با همین مردم پوزه آمریکایی ها را در خاورمیانه به زمین زد.

وی افزود: در اقتصاد هم همینطور. اگر به معنای واقعی کار کنیم و برای خود و دیگران سفره بچینیم، خداوند توفیق بیشتری به ما عنایت می کند، اما اگر به دنبال مادیات و مقام باشیم، برکت و موفقیتی ندارد، زیرا این رویکرد مطابق با الهی است. رسم و رسوم. نیست.

وی گفت: با تمام وجود می گویم که تحول در کشور را در نسل شما جوانان انقلابی، پرتلاش، با انگیزه، پاک و شفاف می بینم. مطمئن باشید تا روزی که مسئولیت پذیر باشم همین قیافه را خواهم داشت و موظفم بستر را برای شما جوانان فراهم کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به مردم توکل کنیم و توفیقات خود را از خدا بخواهیم، ​​نه اینکه در خانه بمانیم و به فکر لابی گری نباشیم، باید برای خدمت به مردم تلاش مضاعف کنیم و عزت و ذلت در آن باشد. دست های خدا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید