راه تجاری سازی استارت آپ ها باید هموار شود/ حمایت بسیج در رویداد پیشگام منجر به شناسایی استعدادهای خلاق جوانان شد

این رویداد پیشگام در استان قزوین با رویکرد حل هوشمندانه مسئله و رویکرد آموزشی مطالبه گرانه برگزار شد و در مرحله اول بیش از 120 گروه برای شرکت در این رویداد ثبت نام کردند اما در نهایت 42 گروه مجاز به حضور در مرحله نهایی این رویداد شدند.

محمد طاهری در گفت و گو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین با اشاره به اینکه در مرحله استانی این رویداد موفق به کسب مقام اول و راهیابی به مرحله نهایی مسابقات کشوری شد، اظهار داشت: تیم ما به نام تیم الغدیر متشکل از یک گروه سه من شخصی هستم که توسعه اپلیکیشن را طراحی کرده ام، امید حسین آبادی، طراح رابط کاربری و سهیل حاجی زاده و مسئولیت API اپلیکیشن را بر عهده داشتیم.

وی افزود: پس از همفکری تصمیم گرفتیم یک موتور جستجوی شغل آزاد مانند نجار، شیشه بری بنویسیم تا مردم و مشتریان در مواقع نیاز به راحتی به نام و آدرس مشاغل مورد نظر دسترسی داشته باشند.

رئیس اداره نرم‌افزار رویداد پایونیر در استان قزوین گفت: می‌توانیم اطلاعات لازم مانند نام، آدرس و شرح مختصری از نوع فعالیت در این مشاغل را جمع‌آوری کنیم تا افراد بتوانند به راحتی به اطلاعات عمومی مشاغل در دسترسی به نیازهای آنها

طاهری گفت: ایده ما به عنوان یک «اپلیکیشن» جستجوی فریلنسری «مختص شده» به مدت دو روز مطرح شد که برخی از جزئیات آن هنوز کامل نیست و قصد داریم با همکاری تیم دیگری از اعضا آن را تکمیل و ارائه کنیم. “

این رویداد پیشگام در رشد استارت آپ ها بود

این جوان خلاق گفت: خوشبختانه این مسابقات در سطح بالایی طراحی شده بود که با سایر اعضای گروه کار کردیم تا بتوانیم اپلیکیشنی با قابلیت های بالا و نیاز مردم طراحی کنیم.

وی گفت: برای طراحی یک ایده باید جوانب مختلف موانع و پیشرفت آن را در نظر گرفت و همچنین راه های تجاری سازی و درآمدزایی آن را بررسی و ارزیابی کرد تا به موفقیت برسد.

مدیر بخش نرم‌افزار رویداد پایونیر استان قزوین با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی موجب رشد جوانان می‌شود، ادامه داد: در این رویداد توانستیم با افراد مجرب آشنا شویم تا در آینده با آنها همکاری کرده و خدمات شایسته‌ای را ارائه دهیم. خدمات برای مردم قزوین در آینده.»

طاهری بیان کرد: استارتاپ ها در دنیای امروز نقشی بی بدیل در رشد و توسعه جوامع ایفا می کنند تا افراد به راحتی به هر آنچه نیاز دارند دست پیدا کنند.

این جوان خلاق افزود: ایده جدید و نامشخص بودن نتیجه نهایی بازار، سرمایه گذاری در استارت آپ ها را به یک کسب و کار پر ریسک تبدیل می کند، بنابراین برای راه اندازی این موارد قطعا نیاز به حمایت مالی خواهد بود.

آرزوی کارآفرینی برای روستا دارم

وی با بیان اینکه 22 سال سن دارد، اذعان داشت: دارای مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه پیام نور قزوین هستم و قصد دارم در آینده کارآفرین موفقی برای استان قزوین شوم.

مدیر گروه نرم افزار در رویداد پیشگامی استان قزوین با تجلیل از بسیج در اجرای طرح پیشگامی گفت: بسیج با برگزاری این رویداد ضمن دیده شدن جوانان، ما جوانان را برای رسیدن به اهداف خود با سایر افراد آشنا کرد. “

طاهری گفت: ارتباط بسیج با تیم ها باعث ایجاد انگیزه در اعضا می شود و امیدوارم در مسابقات کشوری نیز موفق باشیم.

این جوان خلاق در پایان تاکید کرد: هر اپلیکیشن یا راه اندازی برای شناخته شدن نیاز به تبلیغات دارد، مثلا راه اندازی تاکسی های اینترنتی که اگر شناخته نمی شد هیچکس از آن خبر نداشت تا امروز به یکی از ضروریات روزانه مردم تبدیل شده است. و بخش خصوصی باید از چنین طرح هایی حمایت کند تا آنها را نسبت به عموم و بازار آگاه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید