زنان عفیف ما حاکی از جایگاه و جایگاه اولیه زن در جامعه بودند/ تفکر بسیجی; پیشگام جامعه زنان امروز


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915567

گزارش دانا از چهارمین مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان کشور؛

چهارمین گردهمایی مرکزی بسیج جامعه زنان کشور صبح امروز 22 آذرماه با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه و با حضور اندیشمندان و مدیران اندیشکده های جامعه زنان استان ها برگزار شد. روسای کارگروه های زنان و خانواده استان ها و مدیران پرستاری در رده های اقشار، کارشناسان و نخبگان گروه های فعال با موضوع زن و خانواده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز سه شنبه 22 آذر 1401 چهارمین اجلاس مرکزی بسیج جامعه زنان کشور با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه و سرکار خانم انسیه هزالی معاون رئیس جمهور برگزار شد. درباره امور زنان و خانواده و سرکار خانم مینو اصلانی، رئیس مؤسسه زنان و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) و با حضور اندیشمندان و مدیران اندیشکده‌های جامعه زنان استان‌ها و مدیران سازمان زنان و خانواده گروه استان و مدیران خواهر در رده اقشار و کارشناسان و نخبگان اقشار فعال در موضوع زن و خانواده.

این برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی ایران آغاز شد و پس از آن از سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دعوت شد تا دیدگاه خود را در خصوص جهاد و جهاد بیان کند. ضرورت در شرایط فعلی .

سردار نقدی سخنان خود را با درود بر روح شهدا و با اشاره به جایگاه زن در اسلام و نظام اسلامی آغاز کرد و پس از تاکید بر اهمیت جهاد تبیین و روشنگری در شرایط کنونی کشور، ادامه داد: بسیاری زنانی که در ناآرامی های اخیر از مبانی اسلامی حمایت کردند و اعتراض خود را با رفع حجاب نشان دادند، گمشدگانی هستند که با بسیج و تبیین توانایی بازگشت و یافتن راه خود را دارند.

وی با اشاره به ماجرای حر و بستن راه برای ولی خدا گفت: راه توبه همیشه باز است حتی برای شخصی مثل حر که توانسته این مقام را پیدا کند تا در راه دفاع از دین خدا به شهادت برسد.

سردار نقدی ادامه داد: نمونه ای از همین ماجرا را در جنگ تحمیلی داشتیم و دیدیم که برخی از تجزیه طلبان که در آن زمان خواهان تجزیه طلبی بودند، جوانانی را که با توسل به وجدان خود و جنگیدن در جبهه اسلام راهی پیدا کردند، به اشتباه انداختند. آنها در برابر این خودسربازان به مقام شهادت نائل شدند.

650ae2bc 9149 43c0 b34b c87b3049f4a0 خبر خاکستری

پس از سردار نقدی، سرکار خانم مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زنان و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) در جمع حاضران در خصوص مسائل زنان و سهم اجتماعی آنان و تحقیقات انجام شده در این زمینه صحبت کرد.

رئیس اندیشکده زنان و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) تاکید کرد: اگر در حوزه عفاف و حجاب خللی ایجاد شود و تفاهم لازم حاصل نشود، بیگانگان از این موقعیت سوء استفاده می کنند تا آن را به نفع خود و صحنه تغییر دهند. از فروپاشی یک ملت پیش می روند

اصلانی تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا هویت اسلامی و ایرانی را از زن مسلمان بگیرد و بدیل های نامتعارفی را تحمیل کند که با وجود حضور زنان سرافراز همواره به سوی آنها تیراندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه باید زیبایی حجاب را به دنیا معرفی کنیم، تصریح کرد: در دهه اخیر متفکران غربی گفته اند که در مقابل عظمت زیبایی حجاب سر تعظیم فرود می آورند، در مقابل این حرکات عفیفانه و زندگی مومنانه سر تعظیم فرود می آورند.

رئیس اندیشکده زنان و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) گفت: فرهنگ منحط غرب، منفعت طلبی و مبتنی بر لذت های مادی نامحدود است که بر جامعه غربی تحمیل شده و زنان را به کالاهای تبلیغاتی تبدیل کرده است.

اصلانی; گوهر حجاب را یکی از نیازهای جامعه امروزی می داند و می گوید: الگوهای موفق را باید وارد فرهنگ ما کرد، الگوی زن را نه شرقی نه غربی ترسیم کرده ایم، حرف های تازه ای برای دنیا داریم.

وی گفت: غربی ها این نابسامانی را برای زن ایجاد کردند تا او را از هویت خود سلب کنند، بحث برابری زن و مرد را مطرح کردند و می خواستند سند 2030 را تحمیل کنند، بر این عقیده هستند که ویژگی های زن و مرد مهم نیست. و حتی در فرزندآوری که کاملاً بر خلاف فطرت انسانی زن و مرد است، باید هر دو را برابر دانست.

مینا بیابانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور نیز در حاشیه این دیدار به خبرنگار راه دانا گفت: حضور بسیجیان طی سالیان گذشته از زمان تأسیس سازمان بسیج برای مردم کاملاً واضح است. ، تا کجا توانسته اند گره های کشور و مشکلات کشور را حل کنند.

وی با بیان اینکه حضور بسیج در شرایط و بحران ها چه در حوزه سلامت و چه در حوزه مشکلات طبیعی و حوادث غیر مترقبه مشخص است، افزود: البته دستگاه ها و نهادهای دولتی می توانند مسیر رفع مشکلات خود را طی کنند. از بسیاری جهات – با تفکر بسیجی سریعتر و سریعتر. امروز در شرایطی هستیم که می بینیم امنیت کشور در گرو حضور رزمندگان بسیجی است و حضور حامیان بسیج در ثبات و امنیت کشور تاثیر بسزایی دارد.

یکی از مسئولان سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: در حوزه سلامت همه مردم شاهد بودند که بسیجیان در زمان شیوع ویروس کرونا حضوری حیاتی داشتند و به هر نحو ممکن با ابتکارات فراوان تلاش کردند تا کشور مقابله موفق و غالب در بحران داشته باشد. الحمدلله شاهد بودیم که با حضور خیل خیرین این بحران بهداشتی را پشت سر گذاشتیم و زنجیره انتقال این ویروس پاره شد.

db8d660c 4878 4ec9 ae8a cc1fbca6ae53 خبر خاکستری

بیابانی در ادامه به حضور جهادگران بسیجی در عرصه سازندگی اشاره کرد و گفت: جهادگران بسیجی عزیز ما به عمران و سازندگی مشغول هستند و در تلاش هستند تا چهره محرومیت را از کشور بزدایند. طبیعی است با توجه به رسالتی که در کشور ما بر عهده بانوان است، فعالیت های جهادی را بر عهده دارند، در حالی که خواهران بسیجی در برخی از مناطق آبادانی حضور دارند، گروه های جهادی خواهران نیز هستند که در مدارس مناطق محروم حضور دارند و به تعمیرات جزئی می پردازند. مانند نقاشی روی در و دیوار و انجام فعالیت های فرهنگی بر روی دیوار مدارس.

وی ادامه داد: جهادگران بسیجی در عرصه فرهنگی با حضور در روستاها و مناطق حاشیه ای با فعالیت های مختلف سعی در ارتقای بصیرت دینی و فرهنگی عموم مردم دارند. طبیعی است که این موضوع در اعتلای فرهنگ عمومی کشور تاثیر بسزایی دارد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: خواهران بسیجی ما در مناطق مختلف تلاش های خوب و موثری برای مقابله با آسیب های اجتماعی داشته اند. از جمله برای جوانانی که قصد ازدواج دارند. اما پول کافی برای شروع زندگی ندارند، وسایل کوتاهی برای شروع زندگی تهیه می کنند و برای این عزیزان جشن عروسی برپا می کنند و همچنین از ظرفیت خیرین برای اسکان موقت این زوج ها بهره می برند.

بیابانی با بیان اینکه خواهران بسیجی در دوران بحران جمعیتی کشور فعالیت مطلوب و چشمگیری داشتند، تصریح کرد: خواهران بسیجی ما در راستای ترغیب خانواده ها و زوجین به داشتن فرزندی که برای امرار معاش مشکل دارند، کمک مشاوره به مادران هستند. سلامتی آنها در دوران بارداری را پیشنهاد می کنند و همچنین اقداماتی برای تهیه وسایل نوزاد و کودکان برای خانواده های پرجمعیت دارند. اینها بخشی از اتفاقات و اقداماتی است که خواهران عزیز در خدمت صادقانه و کمک به مردم عزیز هستند.

وی گفت: طبیعی است که این فعالیت ها باعث ترویج روحیه ایثار و فرهنگ ایثار و نوع دوستی و ایجاد حس خوب وحدت و انسجام ملی در بین مردم می شود. طبیعی است که این تفکر با حضور در نهادها و سازمان های دولتی تشویق شود و قطعاً در روند تغییر سبک زندگی به سمت اسلامی شدن و توجه به سنت های صحیحی که در کشور عزیزمان داشتیم، می توان این روند را تسریع و تقویت کرد. از سوی دیگر به سبک ترویج زندگی غربی پرداخت.


دیدگاهتان را بنویسید