هر پرستار در استان مرکزی دو نفره کار می کند/ کمبود پرستار با ایثار پرسنل جبران می شود.

ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790919

جمالیان گفت: استاندارد یک پرستار به ازای هر تخت 1.2 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 0.8 پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در استان مرکزی و امسال به حدود یک پرستار در هر تخت رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز پرستار در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب , در خصوص وضعیت پرستاران در استان گفت: استاندارد پرستاران برای هر تخت 1.2 نفر است در حالی که این میزان 0 است. 8 پرستار روی تخت بیمارستان بودند و ما از کمبود شدید پرستار رنج می بردیم.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده برای تخصیص سهمیه پرستاران در استان، این میزان تقریبا به یک پرستار در تخت بیمارستان رسیده است که وضعیت را بهبود بخشیده است، اما هنوز با میزان مطلوب فاصله داریم و باید بیشتر به سمت بالا نظارت کنید تا به وضعیت استاندارد نزدیکتر شوید.

جمالیان با بیان اینکه کمبود پرستار با فداکاری پرسنل جبران می شود، ادامه داد: هر پرستار در استان مرکزی نزدیک به دو پرستار خدمات رسانی می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خدا را شکر مشکلی با پرداخت حقوق پرستاران نداریم و به موقع پرداخت می شود. مشکل اصلی اضافه کاری و اضافه کاری این بود که ما همچنان در اضافه کاری عقب هستیم، به همین دلیل اخیرا روز حقوق در مرداد ماه پرداخت شد و چندین ماه تاخیر در پرداخت داریم. البته لازم به ذکر است که این تاخیر بسیار کمتر از قبل است. از نظر دنباله ها تقریبا دو ماه عقب هستیم.

وی گفت: از پرستاران روستایی که چه در دوران اپیدمی تاج و چه در حال حاضر بهترین خدمات را بدون هیچ اعتراضی به هموطنان ارائه می دهند، تقدیر و تشکر می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید