کمبود برخی داروهای قند خون در داروخانه های کهگیلویه / سردرگمی بیماران و عدم پاسخگویی پرسنل

ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792755

بیماران دیابتی کهگیلویه از کمبود برخی از قرص های قندی خود در این شهرستان گلایه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس داروخانه ها در هر شهر یکی از ارکان مهم تامین و درمان دارو هستند و عدم توجه سازمان غذا و دارو به این بخش می تواند خسارات جبران ناپذیری را به بیماران وارد کند زیرا زندگی آنها به نیازهای فوری ناشی از تامین دارو بستگی دارد. .

تعدادی از بیماران کهگیلویه ای از نبود برخی داروهای قند خون در داروخانه های دهدشت گلایه دارند و از مسئولان خواستار رفع این مشکل هستند.

در 18 فروردین 1400 در اولین قسمت این پایگاه خبری خبری با عنوان داروی کمیاب قند خون در شهرستان کهگیلویه منتشر شد و اکنون پس از 9 ماه کمبود و گرانی اینها را پیگیری خواهیم کرد. مواد مخدر به درخواست شهروندان . (اینجا بخوانید)

اکنون آخرین پیگیری خبرنگار این پایگاه خبری از داروخانه های شهر دهدشت از کمبود برخی داروها برای بیماران دیابتی حکایت دارد.

فروشنده یک داروخانه در دهدشت گفت: هر روز شاهد حضور مردم و جست و جوی داروهای مختلف قند خون و دیابت از جمله قرص زیپمت 50/1000، گلیازید 30، گلوریپا 10 هستیم.

وی افزود: برخی از این داروها بدون بیمه درمانی هستند که برای بسیاری از بیماران گران است و دست خالی داروخانه را ترک می کنند.

یکی از بیماران قند خون نیز گفت: امروز به چند داروخانه در سطح شهر مراجعه کردم اما دیازید یا گلازید 30 موجود نبود.

متأسفانه افراد دیابتی کمبود دارو دارند و مجبورند برای تهیه قرص قند خون به برخی از شهرهای همجوار مراجعه کنند یا از دوستان و اقوام برای ارسال لوازم مورد نیاز خود سفارش دهند.

این روزها بیماران دیابتی اگرچه در شهرستان کهگیلویه از این بیماری رنج می برند اما باید دردی دیگر به نام گرانی و کمبود را تحمل کنند.

شهروندان خواهان توجه جدی مسئولان به مقوله داروها و بیماران دیابتی هستند و از مسئولان می‌خواهند این داروها تحت پوشش بیمه قرار گیرند تا بتوانند از پس خرید آن برآیند و این مشکلی است که می‌تواند به کاهش درد این بیماران کمک کند. در شرایط اقتصادی کنونی به آرامی

اما پس از پیگیری های مکرر خبرنگار این پایگاه خبری از شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و معاونت غذا و داروی این شهرستان، پاسخی به این مشکل ندادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید