توزیع داروهای سقط جنین در داروخانه های کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد.


ساعت: 20:39
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878813

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد:

معاون غذا و داروی دانشگاه یاسوج گفت: توزیع داروهای سقط جنین در داروخانه های کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، رحمت اله افشار گفت: بر اساس قانون تجویز داروهای سقط جنین تنها با تشخیص پزشک معالج و تایید داروخانه بیمارستان و ثبت دقیق آن در سقط امکان پذیر است. در داروخانه های سرپایی و خارج از این قانون غیرقانونی تلقی می شوند و در صورت فروش و نگهداری این کالا در داروخانه به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: در جلسه اردوی جوانان جمعیت، کنترل و نظارت بر توزیع داروهای سقط جنین و برخورد با داروخانه های متخلف به تصویب معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رسید.

وی تاکید کرد: داروهای سقط جنین عوارض زیادی دارد و چون اکثر افرادی که از این داروها استفاده می کنند مخفیانه از آن استفاده می کنند و دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند. زمانی می آیند که خونریزی شدید و افت فشار خون و هموگلوبین دارند.

افشار در ادامه خاطرنشان کرد: مواردی وجود داشته است که زنان به دنبال داروهای سقط جنین بوده اند که فرد شوکه شده و در درمان آن دچار مشکل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داروهای سقط جنین که در خارج از داروخانه های بیمارستانی توزیع می شود، ممکن است اصل و تقلبی نباشند، بنابراین بی کیفیت هستند و مصرف آنها می تواند عوارض زیادی ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید