تاثیر داروهای سقط جنین بر افزایش خطر ابتلا به سرطان

پروژسترون باعث رشد جنین در دوران بارداری می شود و از انقباضات اولیه که می تواند منجر به سقط جنین شود جلوگیری می کند.

کیتلین گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد کودکانی که از زنانی که این دارو را در دوران بارداری مصرف کرده‌اند، بیشتر از زنانی که این دارو را مصرف کرده‌اند، به دنیا می‌آیند.» اس. مورفی، محقق ارشد در دانشگاه تگزاس “اگر آنها این کار را نکنند، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان در طول زندگی خود هستند.”

وی گفت: ما شاهد افزایش سرطان هایی مانند سرطان کولورکتال، سرطان پانکراس، سرطان تیروئید و بسیاری از سرطان های دیگر در متولدین دهه 1960 و پس از آن هستیم و هیچ کس دلیل آن را نمی داند.

محققان به داده‌های طرح سلامت بنیاد کایزر برای زنان در مراقبت‌های دوران بارداری بین ژوئن 1959 تا ژوئن 1967 و ثبت سرطان کالیفرنیا، که سرطان را در کودکان تا سال 2019 ردیابی می‌کند، نگاه کردند.

از مجموع بیش از 18751 تولد زنده، محققان دریافتند که 1008 تشخیص سرطان در کودکان 0 تا 58 ساله انجام شده است. علاوه بر این، در مجموع 234 کودک در دوران بارداری در معرض 17-OHPC قرار گرفتند. نوزادانی که در رحم مادر در معرض این دارو قرار گرفتند، بیش از دو برابر کودکانی که در معرض این دارو نبودند، در معرض ابتلا به سرطان بودند. همچنین 65 درصد سرطان ها در بزرگسالان زیر 50 سال رخ می دهد.

مورفی گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که مصرف این دارو در دوران بارداری می‌تواند رشد اولیه را مختل کند، که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را چندین دهه بعد افزایش دهد.

مورفی گفت: “یک مطالعه تصادفی جدید نشان می دهد که مصرف 17-OHPC بی فایده است و خطر زایمان زودرس را کاهش نمی دهد.”

در اکتبر 2020، سازمان غذا و داروی ایالات متحده پیشنهاد کرد که این داروی خاص متوقف شود.

دیدگاهتان را بنویسید