قانون تعرفه خدمات هر چه سریعتر اجرایی شود/ کمبود پرستار در استان جبران شود

زمان: 19:13
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789790

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قم با اشاره به اینکه انتظار داریم قانون 14 ساله تعرفه خدمات هر چه سریعتر اجرایی شود، گفت: امروز کمبود پرستار در استان با اضافه کاری جبران می شود که دوبرابر است. فشار بر پرستاران.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا طریقی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار با اشاره به اینکه این سازمان تنها سازمان مردم نهاد است، گفت: این تشکل در سال 1382 تاسیس شد و انتخاب هیات مدیره توسط خود اعضا انجام می شود.

وی ادامه داد: پنج دسته درگیر انتخاب هیئت هستند. 147 هیئت در سراسر کشور وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان کوم با اشاره به اینکه جامعه خواهران استان سه هزار نفر است، گفت: شیوع تاج گذاری در کشور از بهمن ماه سال 1396 آغاز شد و این روزها پرستاران از جایگاه جامعه دفاع کردند. پرستاران با ایثار و از خود گذشتگی خط مقدم با بیماری مبارزه می کند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور 150 شهید از گروه پرستاری، 143 هزار نفر مبتلا به بیماری عروق کرونر و 8 هزار و 500 جانباز از بیماری عروق کرونر داریم.

طریقی با اشاره به برخی مشکلات و مطالبات جامعه پرستاری گفت: یکی از موضوعات مهمی که به دنبال اجرای آن هستیم، اجرای سریع و فوری قانون تعرفه خدمات است که این قانون 14 سال است که اجرایی شده است. ، اما هنوز اجرا نشده است.

وی افزود: در سال 1377 در دیدار جامعه خواهران با رهبر معظم انقلاب این موضوع مطرح شد و این یکی از مطالبات رهبری بود اما با گذشت دو سال هنوز این موضوع حل نشده است. “
رئیس هیئت مدیره سامانه کوم پرستاران با اشاره به اینکه اعمال تعرفه خدمات برای مردم سود بیشتری دارد، گفت: در تلاش هستیم تا خدمات پرستاری در خانه بیماران ارائه شود اما این موضوع مستلزم اجرای این امر است. قانون.”

وی گفت: با آموزش به موقع می توانیم از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنیم.

طریگی با اشاره به عدم انجام پرداخت ویژه که در قسمت اشتغال است، گفت: آیا این پرداخت نباید به این قشر که دو سال است سخت و دلسوزانه کار می کنند و با تاج مبارزه می کنند، اعمال شود.

وی گفت: یکی از الزامات جامعه پرستاری بحث نیروی انسانی و تعریف و ابلاغ سند استاندارد منابع انسانی است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان کوم افزود: برای هر تخت بیمارستانی باید 2 و نیم نفر وجود داشته باشد که از این تعداد 1.8 نفر متخصص و 7 دهم نفر غیرحرفه ای هستند. در حالی که در روستا این موضوع به یک می رسد و ما کمتر از حد متوسط ​​هستیم.

وی گفت: در حال حاضر کمبود نیروی کار با اضافه کاری سایر کارگران جبران می شود در حالی که این اشتباه است زیرا کادر درمانی بعد از شیفت خود باید استراحت کافی داشته باشند.

طریقی گفت: انتظار داریم اگر سلامت مردم و نیروهای جامعه خواهران برای مسئولان مهم است، این تغییر وضعیت نیروها بدون اظهار نظر صورت گیرد.

وی گفت: 11 شهید ولیعهد در استان ثبت شده است اما پرستاری از جامعه پرستاری در مجموعه بیمارستانی وجود ندارد و کم لطفی به این قشر است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کوم با اشاره به برنامه های روز پرستار گفت: در چند روز آینده همایش تجلیل از پرستاران استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدای سلامت، نظافت مزار شهدا، نظافت حرم حضرت معصومه(س)، برگزاری مسابقه عکاسی و مسابقه ورزشی از برنامه های روز پرستار است. .

طریقی در خاتمه با اشاره به برخی بی تفاوتی ها به جامعه پرستاری گفت: این بی تفاوتی باعث شده برخی پرستاران به خارج از کشور مهاجرت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید