امام حسن (ع) به تنهایی صلح نکرد; امام حسین (ع) هم شریک صلح بود

امام حسن (ع) به تنهایی صلح نکرد;  امام حسین (ع) هم شریک صلح بود

روز جدید صفحه اینستاگرام مقام معظم رهبری با انتشار بیانات خود نوشت: پرشورترین اهل بیت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) کیست؟ چه کسی بیشترین شهادت را داشته است؟ چه کسی در میان آنها غیرت بیشتری برای حفظ دین در برابر دشمن داشت؟ حسین بن علی (علیه السلام) بود. او در این صلح با امام حسن (ع) شریک بود. امام حسن به تنهایی صلح نکرد; امام حسن و امام حسین این کار را کردند.

مقام معظم رهبری با اشاره به صلوات امام حسن (علیه السلام) فرمودند: هیچکس نمی تواند بگوید کار امام حسن (ع) مشکوک است. خیر، کار آن بزرگوار 100% منطبق بر استدلال منطقی خدشه ناپذیر بود.

صفحه شخصی مقام معظم رهبری در اینستاگرام با انتشار بیاناتی از ایشان نوشت:

هرکس حتی خود امیرالمؤمنین(ع) اگر جای امام حسن مجتبی(ع) بود و در این وضعیت قرار می گرفت غیر از این برایش ممکن نبود که امام حسن(ع) انجام داد. انجام داد. هیچ کس نمی تواند بگوید امام حسن در هیچ بخشی از کار خود مشکوک است. خیر، کار آن بزرگوار 100% منطبق بر استدلال منطقی خدشه ناپذیر بود.

در میان خاندان رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) چه کسی مشتاق ترین است؟ چه کسی بیشترین شهادت را داشته است؟ چه کسی در میان آنها غیرت بیشتری برای حفظ دین در برابر دشمن داشت؟ حسین بن علی (علیه السلام) بود. او در این صلح با امام حسن (ع) شریک بود. امام حسن به تنهایی صلح نکرد; امام حسن و امام حسین این کار را کردند. 22.01.1369

دیدگاهتان را بنویسید