دولت و مجلس علیرغم شایعات منتشر شده از سوی لیبرال ها در قانونی سازی فضای مجازی جدی هستند / قمار؛ پر رونق ترین تجارت غیرقانونی در شبکه های اجتماعی خارجی


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819448

مرتضی ثمرزاده گفت: قمار و قمار از پردرآمدترین مشاغل در شبکه های اجتماعی خارجی است و خانواده های زیادی گرفتار دام آنها شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی ثمرزاده کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: کشور ما جزو معدود کشورهایی است که قانون فضای مجازی ندارد و ضربه های جبران ناپذیری به کشور وارد شده است اما متاسفانه همچنان از برخی غربی ها سوء استفاده می شود. از سازماندهی فضا جلوگیری شده است.
وی ادامه داد: دولت و مجلس برای قانونی شدن فضای مجازی جدی هستند، اما برخی لیبرال ها با ایجاد شایعه، محدودیت ایجاد می کنند و مردم را فیلتر می کنند، در حالی که ساماندهی فضای مجازی به نفع ملت است.
ثمرزاده افزود: بسیاری از شرکت ها به دلیل فعالیت در شبکه های اجتماعی خارجی در اوج فروش، صفحات خود را بسته و متحمل ضرر شده اند و به دلیل اینکه زیرساخت این شبکه ها در داخل کشور نیست، نمی توانند مطالبات خود را پیگیری کنند.
وی گفت: متأسفانه اسلحه گرم، مواد مخدر و روانگردان به راحتی در فضای مجازی خرید و فروش می شود و این یک نگرانی جدی است.
وی ادامه داد: امروزه شرط بندی و قمار از پردرآمدترین مشاغل در شبکه های اجتماعی خارجی است و خانواده های زیادی در دام گرفتار شدن دچار شده اند.

ثمرزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: فیلترینگ فضای مجازی به هیچ وجه جزو اهداف طرح حمایت از مصرف کننده نیست، بلکه اولویت اصلی ساماندهی فضای مجازی است تا دشمن نتواند از این طریق به کشور ضربه بزند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید