شبکه های مجازی حافظه بلندمدت را تخریب می کنند/ شبکه های ضد اجتماعی پیشتاز تحقیقات هستند!

ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782001

مهدی طالقانی با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت نمی تواند جایگزین کتاب شود، گفت: از طریق این فضا نمی توان فرهنگ کتابخوانی، مطالعه عمیق کتاب و نشر دانش را ترویج کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس فرهنگی به تیتریک گفت: بر اساس آخرین آمار مرکز ایران، سرانه مطالعه روزانه کتب غیر درسی ۱۶ دقیقه و سرانه فعالیت روزانه در شبکه های اجتماعی یک ساعت و ۳۲ دقیقه است.

مهدی طالقانی ادامه داد: مردم برای وقت گذرانی وقت خود را صرف مطالعه می کردند. امروزه به وضوح می‌توان گفت که همین خوانندگان نیز زمان کمتری را صرف مطالعه می‌کنند و بدون اینکه متوجه شوند، زمان بیشتری را به صورت آنلاین صرف می‌کنند.

وی افزود: مصرف کنندگان در فضای مجازی با حجم زیادی از اطلاعات ارتباط دارند و به عمق آن نمی پردازند بنابراین حافظه بلند مدت را ضعیف می کند.

وی گفت: مطالعه کتاب نه تنها ذهن را با اطلاعات و دانش جدید پر می کند، بلکه آن را تغذیه و تقویت می کند.

طالقانی با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت نمی تواند جای کتاب را بگیرد، گفت: از طریق این فضا نمی توان فرهنگ کتابخوانی، کتابخوانی عمیق و نشر دانش را ترویج کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده روزانه از اینترنت و دلبستگی بیش از حد ما به فضای مجازی به مغز آسیب می زند و پس از مدتی فرد دچار آلزایمر می شود زیرا با بمباران اطلاعاتی مواجه می شود که حتی چند دقیقه بعد از تمرین در این فضا اتفاق نمی افتد. به یاد بیاور.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید