محافل قرآنی حلقه‌های حافظه هستند/ تفریح ​​زیاد باعث نابودی انسان می‌شود


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1821959

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان اردبیل:

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان اردبیل، محافل قرآنی را محافل ذکری دانست و گفت: طبق روایات، هرکس در حلقه قرآن بنشیند در صحنه ای از بهشت ​​است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان اردبیل در گفتگو با متاسفم به فضیلت و برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: انس با قرآن کریم ضمن تقویت حضور ذهن در افراد، از خود یاد می کند.

وی با بیان اینکه آیات قرآن صفات انسان، مبدأ و معاد را به انسان یادآوری می کند، گفت: خداوند از پیامبر اکرم خواست که مردم را از روز ندامت بترساند، زیرا در قیامت همه چیز تمام می شود و زمان انجام وظیفه به پایان رسیده است رو به پایان است.

سید سیاح در ادامه سخنان خود به صحنه های قیامت بیان شده در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: همه این صحنه ها که تصویر پیامبران و انسان ها در تاریخ است برای همه و با مطالعه قرآن عبرت است. ما می توانیم از آنها بیاموزیم: «از خواب غفلت بیدار شوید و به سعادت برسید.

وی به آیه 44 سوره زهروف اشاره کرد و گفت: از آنجایی که در قرآن کریم همه چیز ذکر و نقل شده است، هیچکس نمی تواند در قیامت بگوید من جاهل بودم و نمی دانستم.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان اردبیل پرسش و پاسخ قیامت را یادآور شد و گفت: غافل از جهل خود سوال کرد.

وی از علما، صلوات و خود قرآن کریم و تفاسیر این کتاب آسمانی به عنوان مرجعی برای مطالعه و انجام وظایف یاد کرد و گفت: در بهشت ​​است.

این مبلغ اسلام در ادامه سخنان خود به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در این زمینه اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم خطاب به اصحاب خود فرمودند که هرکس در مجلس (محافل قرآنی و علوم قرآنی) نام برده شود، مانند راه رفتن است. باغ های بهشت

سید سیاح به مجالس ذکر اشاره کرد و گفت: مجالس دنیا، محفلی سرشار از خیر و منفعت، همراه با مجالس سالم و مخرب، از جمله مجالسی است که هر انسانی ناگزیر در این مجالس شرکت می کند.

وی با بیان اینکه مجالس سالم نه منفعت دارد و نه ضرر گفت: مجالس تخریب کننده مجالس شیطانی است که موجب غفلت انسان می شود.

وی از مجالس غیبت و تهمت و کفر به عنوان جماعت شیطانی یاد کرد و گفت: تنها راه فرار از جماعت شیطانی، شنیدن سخنان نمازگزاران و حضور در مجالس ذکر است.

این مبلغ اسلامی به لحظات دردناک مومنان در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: روزمرگی و سرگرمی انسان را غفلت و نابود می کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) درباره اهمیت همراهی با قرآن گفت: امام سجاد(ع) فرمودند اگر همه مردم از مشرق تا مغرب زمین هلاک شوند و او با حضرت تنها بماند. قرآن، او احساس نیاز نخواهد کرد، زیرا انس با قرآن کریم انسان را از همه چیز بی نیاز می کند و ترس و وحشت را از دل مؤمن می زداید.

سید سیاح آیت الله قاضی را موحدترین عالم و صلح طلب خواند و گفت: این عالم ربانی می گوید در سایه شناخت قرآن کریم و جذب امام حسین (ع) به هر رتبه و مقامی رسیده است.

وی گفت: آیت الله ناهدکی اصفهانی نیز بر لزوم انس با قرآن کریم تاکید کردند; هرکس در نماز شب، روزی حلال و گشایش در زندگی توفیق یابد، به قرآن عادت کرده و باید در سوره های قدر و شمس بسیار تلاوت و تدبر کند.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان اردبیل در ادامه سخنان خود به آیت الله کشمیری به اهمیت مطالعه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: آیت الله کشمیری در اواخر عمر خود روزهای تدریس را در جوانی تنگ کرد و گفت: او می خواست در عوض تدریس کند. برخی از دروس با قرآن انس بیشتری داشت تا درهای رحمت الهی بیشتری به روی او گشوده شود.

وی با بیان اینکه علم اول و آخر در قرآن کریم آمده است، گفت: قرآن کریم طبق احادیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم سفره ای آماده است که هرکس که نشستن بر این قاری الهی قطعاً از رحمت الهی بهره مند خواهد شد.

سید سیاح به تلاوت قرآن کریم توسط علمای حافظ قرآن اشاره می کند و می گوید: علما اگرچه قرآن را حفظ می کنند، اما آن را تلاوت می کنند تا از نگاه به آیات الهی محروم نشوند.

وی در پایان سخنان خود با یادآوری بیانات آیت الله دستغب گفت: هر چند پس از رحلت مؤمن، ورثه ایشان جلساتی را برای تلاوت قرآن برای ایشان تشکیل می دهند و این کار خوب و ضروری است، اما بهتر است انسان با قرآن انس بگیرد و خود قرآن را تلاوت کند.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان اردبیل از مومنان روزه دار خواست ضمن فراگیری علم، آداب و رفتار الهی از مفاهیم این کتاب آسمانی به عنوان قرآن کریم در آیات قرآن کریم تدبر کنند. مکتب و تمام آداب و رفتار الهی است.در آن آمد.

مصاحبه: مهدی جدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید