هیچکس در دولت و مجلس کاملا مخالف طرح حفاظت نیست

ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796198

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچکس در دولت و مجلس کاملا مخالف طرح حفاظت از فضای مجازی نیست، اما نظرات در محتوا متفاوت است که خوشبختانه همه این نظرات در کمیسیون ویژه بررسی می شود و در نهایت طرح ضربتی ارائه می شود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر بن بست طرح حفاظت از فضای مجازی گفت: پرونده دفاعی مجلس به بن بست نرسیده است. او دوست مشکوک من شد. طرح حفاظتی نیز مانند سایر طرح ها دوره بررسی خود را طی می کند و تاخیرهای احتمالی رفع می شود.

وی با تشریح بن بست هایی که در طرح دفاعی حذف شد، افزود: در واقع طبق آئین نامه تعدادی از نمایندگان می توانستند این طرح را مسکوت بگذارند و برخی با استفاده از ماده مندرج در اساسنامه این کار را انجام دادند اما در نتیجه. رسید، بنابراین در نهایت با طرح حفاظتی ماده 85 تجمیع شد و کار روتین شد، اما ممکن است عده‌ای به دلیل مخالفت با طرح حفاظت، نظرات متفاوتی داشته باشند.

تسوانی با اشاره به مشارکت مرکز تحقیقات در فرآیند بررسی طرح حفاظت، گفت: فلسفه وجودی مرکز تحقیقات بر این است که به صورت کارشناسی با مشکلات برخورد شود. در واقع این نهاد یک حزب سیاسی نیست که بیانیه سیاسی موازی صادر کند. بنابراین پرونده محول شده به مرکز پژوهش ها خارج از حیطه کارشناسی منتشر شد و یک اظهارنظر سیاسی محسوب می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در واقع بیانیه مرکز تحقیقات در مورد طرح حفاظتی خلاف کار پژوهشگاه و خارج از ضوابط و تعهدات قانونی آن است، چرا که این مرکز باید کارشناسانه اظهار نظر کند، بنابراین برخورد غیرکارشناسی هدف از تأسیس پژوهشگاه را نقض می کند. به طور کلی، مرکز تحقیقات باید به صورت کارشناسی به مسائل بپردازد و در اظهار نظر در مورد پروژه ها از سیاسی کاری و سیاسی کاری خودداری کند.

رضوانی طرح حمایت از حقوق مصرف کننده و خدمات اولیه مورد استفاده در فضای مجازی را قانونی دانست و گفت: واقعیت این است که طرح حمایتی یک طرح قانونی است که تمام مراحل قانونی آن طی شده و بررسی آن در قانون است، بنابراین به هیچ وجه امکان پذیر نیست. اینکه یک مرکز تحقیقاتی به عنوان یک حزب سیاسی بیانیه صادر کند، مطلوب نیست. متأسفانه مرکز تحقیقات در مورد طرح حفاظتی اظهار نظری نکرد. بنابراین بیانیه سیاسی پژوهشگاه متعلق به یک نفر است و نمی توان آن را به کل پژوهشگاه نسبت داد. به طور کلی اظهارات شخصی که از طرف مرکز تحقیقات اظهار نظر کرده است رد می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارنظر دولت در خصوص طرح حفاظت، خاطرنشان کرد: دولت ها نیز در مورد طرح حفاظتی اظهارنظر کردند و یکی از مواردی که در پژوهشگاه باید مد نظر قرار گیرد این بود که این نهاد باید دولت از این طرح مطلع شد. هیچکس در دولت و مجلس کاملا مخالف طرح حفاظت نیست، اما در محتوا نظرات متفاوتی وجود دارد که خوشبختانه همه این نظرات در کمیته ویژه بررسی شده و در نهایت طرح تلفیقی ارائه می شود.

رضوانی در پاسخ به اینکه گفته می شود طرح دفاعی به جبهه پایداری پیوند خورده است، یادآور شد: اعضای جبهه پایداری در مجلس فعال هستند اما اعضای این جبهه به عنوان هویت حزبی در مجلس عمل نمی کنند، بلکه به عنوان یک هویت حزبی در مجلس عمل می کنند. نماینده وظیفه شرعی آنها اصرار برخی بیگانگان بر احزاب دانستن هر چیزی ناشی از کوته فکری آنهاست چرا که هیچ فردی در مجلس خارج از چارچوب قانونی نمی تواند به وظایف خود عمل کند. اما این افتخار جبهه پایداری است که برعهده نهضت انقلاب و هر رفتار صحیح و متناسب با نیاز مردم و انقلاب اسلامی و کشور است. در واقع این اقدام نشان می دهد که جبهه پایداری آنقدر به نیازهای کشور توجه دارد که هر حرکت مثبت انقلابی را به این جبهه نسبت می دهند.

انتهای پیام/ ک

منبع: مانیبان

دیدگاهتان را بنویسید