علم الهدی با انتقاد شدید از مجلس و دولت در بحث مدیریت فضای مجازی خاطرنشان کرد: متاسفانه رسانه آزاد و باز با تعداد گوشی های هوشمند داریم و هیچکس جلوتر از آنها نیست.

علم الهدی با انتقاد شدید از مجلس و دولت در بحث مدیریت فضای مجازی خاطرنشان کرد: متاسفانه رسانه آزاد و باز با تعداد گوشی های هوشمند داریم و هیچکس جلوتر از آنها نیست.

سید احمد علم الهدی ظهر امروز در نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول با موضوع تقوای عملی بود و بهترین راه برای عمل به تقوای عملی روزه است.

به گزارش تسنیم، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرآن کریم نیز بر این مهم تاکید دارد، افزود: . .

علم الهدی فرمود: روزه عمل ترک است; او تمام روز را تمرین می کند تا فرد در ترک تجربه شود.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در 100 سال اخیر بارها حرم منور رضوی جسارت داشته است; توپخانه رضاخان به این گنبد مطهر; قتل فرزند ملعون رضاخان در حرم منور; کشتار وحشیانه انفجار روز عاشورا در حرم رضوی و اخیراً جسارتی به همراه داشت و سه تن از گران قیمت ترین روحانیان حرم رضوی به شهادت رسیدند.

علم الهدی افزود: توهین برای ما بدترین بلا است. دو تن از بستگان شهید به سند عالی شهادت دست یافتند. رسانه های دشمن می خواهند بگویند روحانیت از چشم مردم محو شده است اما این احساسات گرانبها در مراسم تشییع این روحانیون ارزشمند همه این دروغ ها را از بین می برد.

او گفت: «گاهی اوقات این احساسات سرشار قضاوت هایی را برمی انگیزد. مطالبه امنیت حرم و اعتراضاتی که برخی دارند، درخواستی بحق است، اما باید توجه داشت که نه حرم آستان قدس و نه هدم در این زمینه اشتباهی انجام نداده اند. در این حادثه قاتل در کمترین زمان ممکن توسط نیروهای امنیتی و مردم دستگیر شد. با یک حرکت مردمی و فعالیت نظامی که نهضت دفاعی را انجام داد.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: حرم امام رضا (ع) چند سالی است که در معرض تهدید جریان تکفیری قرار دارد اما امنیت حرم تامین شده است; در مواجهه با یک حادثه، باید قدردان اتفاقات گذشته باشیم. الزامات امنیتی پناهگاه؛ درخواست درست و به دلیل احساسات مذهبی شماست، اما آستان قدس و خدمه حرم فرصت کوتاهی نداشتند و با همدستی آنها قاتل ظالم دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: در این روند، متولیان استون قدس مشکلات را با بیشترین دغدغه دنبال کردند. نزدیکان ما در حوزه حفاظتی با کوچکترین تحرکی اجازه نمی دهند چندین سال ناامنی ایجاد شود.

علم الهدی گفت: در حوزه محرومیت زدایی مناطق مختلف حاشیه شهر فعال است و با اشراف و مدیریت بخشدار در حال انجام است و شهید داریوش مسئول یک منطقه بود و همه اینها مناطقی که شبانه روز با شهید اصلانی بر عهده او بود.

وی افزود: این دو افسر شهید در عرصه دلجویی به فرماندهی مقام معظم رهبری فعالیت داشتند. مردم برای روحانیت خوب، خدمتگزاران، فعالان، جهادگران و انقلابیون ارزش قائل بودند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: دشمن در دشمنی خود و در جریان تکفیرها پای هر چیزی ایستاده است; نیروهای پیاده نظام ارتش آمریکا هستند و به گفته وزیر امور خارجه سابق آمریکا، این نیروها برای پیاده نظام آمریکا در منطقه و ارتکاب فساد و جنایت ایجاد شده اند. دشمن در دشمنی جدی است. آنها به قصد دشمنی با اهل بیت(ع) در حرم رضوی دست به این جنایت زدند، اما آنچه سدی در برابر دشمن ایجاد کرد، مسئله ولایتمداری مردم بود.

علم الهدی افزود: در عرصه امنیتی نیروهای بصیر ما ایستاده اند و در دیگر عرصه ها دروازه های کشور باز است. امروزه متاسفانه تعداد گوشی های هوشمند؛ ما یک رسانه آزاد و آزاد داریم که پیام تولید می کند و بازنشر می کند و هیچکس جلوی آنها نیست.

وی افزود: شما که قدرت تولید پیام دارید; جهاد تبیین را جدی بگیرید; جهاد تبیین فقط برای من نیست; مال شماست؛ فرماندهی جهاد جهانی است. شما مسئولید و باید در عرصه این جهاد باشید. فعالانه و با پشتکار وارد شوید. اگر این کار را نکنید، خلاف جهاد واجب عمل کرده اید.

علم الهدی گفت: پیام دیگر برای مجلس و مسئولان است; شورای عالی فضای مجازی چند سالی است که تشکیل شده اما خورشید; این یکی با هفت دست؛ برای شام و ناهار چیزی نیست … شورای عالی فضای مجازی چه می کند؟ مجلس نیز هر روز یک افسانه می سازد. طرح حفاظت یک روزه؛ طرح نظارتی یک روزه؛ چرا اینقدر معطل میکنید؟ دشمن چه کاری باید انجام دهد تا شما را به فکر رویارویی با رسانه های اصلی بیاندازد؟ جوابی برای خدا داری؟ امام زمان را می بینید؟

دیدگاهتان را بنویسید