درخواست علم الهدی برای “محاکمه” و “آزار” برخی اصحاب مطبوعات: از مسلک های دشمن در مذاکرات می گویند.

درخواست علم الهدی برای

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی ظهر امروز در نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول در موضوع تقوای عملی در ارتباط است؛ یعنی تقوای عملی در ارتباط است. در این راستا جنبه های مختلف ارتباط و رفتار با دیگران و اعمال تقوای عملی مطرح شد و بحث آخر مربوط به اجرای تقوای عملی نسبت به دشمنان و برخورد با دشمنان بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حرف آخر ما در بحث تقوای عملی در ارتباط، برخورد با کفار و دشمنان خداست؛ در حالی که در ارتباط با تقوای عملی صحبت می کنیم. کافران دو گونه اند؛ برخی از کافران دشمنی و دشمنی دارند و اساس دشمنی با اسلام و اولیای خدا و اساس دین و مکتب و جامعه اسلامی را دارند و دست از لجاجت و دشمنی بر نمی دارند.

علم الهدی گفت: دیگر کافران استقامت و دشمنی و دشمنی با ما و پیامبر و اسلام ندارند; دستور مکتب ما که در واقع راهبرد تقوای عملی ما در برخورد با کافران است، صلح طلبی و همزیستی مسالمت آمیز است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اولین روز از دهه فاطمیه افزود: امشب هفتاد و پنجمین روز از شب شهادت حضرت زهرا (س) است. برخی روایات 75 روز پس از رحلت پیامبر و برخی 95 روز پس از رحلت پیامبر را ذکر کرده اند و این اختلاف نظر از راویان داستان است.

وی گفت: داستان ها به خط کوفی نوشته شده است و خط کوفی معنایی ندارد. مرحوم علامه مجلسی 75 روز به این داستان اعتقاد داشتند و برخی دیگر از محدثان و علما و بزرگان 95 روز پس از رحلت پیامبر(ص) را شهادت صدیق عطار می دانند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در امر سیره سیاسی ائمه اسرار وجود دارد; علت پیروی از شهادت و مظلومیت اهل بیت(ع) چیست؟ دلیل آن تقلید از سیره سیاسی اهل بیت (ع) و تقلید از سیره اهل بیت (ع) در جریانات سیاسی امروز جامعه ما و در طول مسیر است.

علم الهدی افزود: جریان ظلم ستیزی اهل بیت(ع) باید به نکات مهم زندگی سیاسی آنها توجه کرد و از آن الگو گرفت; مظلومیت حضرت زهرا علیهاالسلام به مشکلات و حوادث دم در ختم نمی شود; این یک الگو و درس سیاسی فوق العاده برای ما بود. این دکترین به این معناست که باید در مقابل دشمن ایستاد و مقاومت کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حرکت اصلی سیدیکا عطار (ساب) بعدها شروع شد و جهاد تبیین بود. همان جهادی که مقام معظم رهبری در 5 مهر امسال فرمودند. در شرایطی که شمشیر زده نمی شود و امت منحرف می شوند; کار می کند.

علم الهدی گفت: جهاد برای تبیین سیدیکا عطار(ع) هم در گریه بود و هم در کلام، سه خطبه او را خواندند؛ و در این راه، عاجزانه، عطار، عطار (ع) هم گریه می شد. یکی خطبه فدکیه در مسجد النبی، یکی خطبه شب هفت انبیاء و سومی زمانی بود که حضرت زهرا علیهاالسلام دیگر نمی توانست حرکت کند و زنان مدینه به زیارت ایشان می آمدند و در میان مردم خطبه می خواند. زنان مدینه که مهمترین خطبه است. زهرا علیهاالسلام و تمام عواقب انحراف از خط رهبری را حضرت زهرا علیهاالسلام بیان می کند.

وی بیان کرد: این خطبه تمام دوران حکومت بنی عباس و بنی امیه و تمام جریانات بعدی را در بر می گیرد; کشورهای اسلامی سال‌ها مانند دولت عثمانی توسط نیرویی اداره می‌شد که تمام جریانش قتل و شهوت بود و سپس وهابیت به قدرت رسید که اکنون حرمین را اشغال کرده است و همه این‌ها پیامدهای انحراف امتی بود. خط امام

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در جهاد همه موظف به تبیین هستند; مقام معظم رهبری در 5 مهرماه حکمی صادر کردند و فرمودند امروز همه باید وارد میدان تبیین شویم. حقایق باید بیان شود و مردم روشن شوند. امروز دشمن با تمام توان و تجهیزات رسانه ای و جهانی که به خوبی مجهز است، دست به تخریب ما زده و می خواهد ابهام و جهل ایجاد کند و این کار را فقط از طریق تبلیغات انجام نمی دهد، بلکه وارد میدان شده است. زمینه عملیات

علم الهدی با تاکید بر اینکه دشمن می خواهد توده های انقلاب را از زیر پای مردم جمع کند، تاکید کرد: برادرم! شما که با فضای مجازی سروکار دارید و می توانید قلم داشته باشید; شرع بر شما واجب است که استراحت نکنید; در مقابل طغیان دشمن که می خواهد روند مذاکرات را برعکس کند، جایز نیست، چرا که می خواهند جریان را آن طور که می خواهند شکل دهند و عده ای ناآگاه هم همین را می گویند. این را باید قوه قضائیه و قوه مجریه کشورمان بدانند، کسانی که حرفه ای بودن جبهه کفر را منعکس می کنند. رکن پنجم دشمن است.

وی گفت: راویان حرفه ای دشمن در مطبوعات و فضای مجازی ارتش دشمن هستند و باید تحت تعقیب قرار گیرند. اگر برای توضیح روزنامه یا فضای مجازی با جهاد مقابله کرد و برای توضیح با جهادگران مقابله کرد. او دشمن و نفوذی دشمن است و دستگاه باید تعقیبش کند تا در صفحه پاره روزنامه اش آنچه را که می خواهد ننویسد و نامش را آزادی بیان می گذارد. در دنیا در حال آزمایش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید