انتخابات مرکز مطبوعات استان مرکزی به زودی برگزار می شود/با پیگیری مطالبات اصحاب رسانه، نیاز به یک مرکز مطبوعاتی قوی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سینا دلشادی، مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین وضعیت انتخابات خانه مطبوعات گفت: در مورد خانه مطبوعات دو کار همزمان در حال انجام است، اول بحث اصلاح اساسنامه با توافقی که با معاونت مطبوعاتی داشتیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگری بحث آماده سازی مقدمات برگزاری انتخابات است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی کنونی مملو از ایرادات و اشکال است و برگزاری انتخابات بر اساس آن مشکلاتی را در پی خواهد داشت و افزود: با حضور معاون مطبوعاتی این وزارتخانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در اراک برگزار شد. موافقت شد که هر دو ماه یکبار پیشنهادهایی برای تغییر اساسنامه مرکز مطبوعات در سطح استان ارائه شود و این موضوع در حال اجراست.

دلشادی تصریح کرد: با استفاده از مشاوره افراد مجرب مجموعه ای از پیشنهادات موثر جهت رفع ایرادات اساسنامه به وزارت امور خارجه ارسال می شود و پس از بررسی کارشناسی و پذیرش اصلاحات، انتخابات ستاد خبری استان را برگزار خواهیم کرد. با اساسنامه اصلاح شده

مدیر کل فرهنگ و رهبری اسلامی استان مرکزی اذعان داشت: در حالی که ایرادات اساسنامه در حال اصلاح است، به زودی مقدمات برگزاری انتخابات توسط این اداره کل با حضور متولیان مطبوعات فراهم می شود.

وی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف مرکز مطبوعات یکی از خواسته های رسانه ها و یکی از دغدغه های اصلی ماست، گفت: بخشی از مطالبات رسانه ها باید از طریق مرکز مطبوعات پیگیری شود.

دلشادی ادامه داد: فکر نمی کنیم ما در استان منتظر ابلاغ یا بخشنامه وزارتخانه باشیم زیرا با ظرفیت داخل استان می توان بسیاری از فعالیت های رسانه ای و مطبوعاتی را انجام داد.

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان مرکزی گفت: استان می تواند جشنواره های استانی باکیفیت برگزار کند و این می طلبد که خانه رسانه ای قوی بر اساس اراده جمعی اهالی رسانه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید اختلافات فعلی برطرف شود و همفکری و همدلی ایجاد شود تا مجموعه مستقر با عزم و همفکری بیشتری پیش برود.

دلشادی افزود: خلاءها در حوزه آموزش پیش و پیشرفته مشهود است و امیدواریم با ایجاد مرکز مطبوعات بتوانیم در این زمینه موثر عمل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش به کلاس ها و سمینارهای پیشرفته نیاز داریم زیرا به رشد و ارتقای کیفیت مطبوعات، روزنامه ها و رسانه های استان کمک می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید