لزوم هجوم رسانه ها در جنگ روایات / اقدام قاطع دولت در برکناری مدیر توهین به اصحاب رسانه


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810795

در اختتامیه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان کرمان؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با اشاره به اقدامات به موقع دولت مردمی در برکناری استاندار هتاک، گفت: استانداری هتاک را برکنار کردند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آرمند، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان کرمان صبح امروز با حضور اصحاب رسانه و نمایندگان استان برگزار شد. در این مراسم امین رجی نژاد رئیس سازمان بسیج رسانه استان گفت: در این جشنواره در مجموع 117 رسانه و 750 اثر در دو مرحله ارزشیابی شد. 26 اثر انتخاب شد.

وی با اشاره به نقش لاینفک خبرنگاران در اطلاع رسانی به مردم تصریح کرد: رسانه ها سفیران آگاهی عمومی هستند و ما به عنوان دست اندرکاران رسانه در تلاش هستیم در جهت توانمندسازی و رقابت سالم و ایجاد انگیزه در رسانه ها گام برداریم.


راعی نژاد افزود: در این جشنواره 8 سفر به مشهد مقدس به نفرات برتر اهدا می شود که هدیه مجموعه آستان قدس رضوی به برگزیدگان است.

حجت الله پاداش معاون هماهنگی ستاد بسیج استان کرمان با اشاره به نامگذاری این جشنواره گفت: حق جویی در برابر ظلم و ستم یکی از ویژگی های ابودر بود و نامگذاری این جشنواره رسانه ای به ابودر بسیار به جاست. اصحاب رسانه می توانند از ابودر به عنوان الگو در رسانه ها استفاده کنند.
وی ادامه داد: رسانه ها نقش تعیین کننده ای در بالا بردن افکار عمومی دارند زیرا یکی از ارکان دموکراسی در مطبوعات هستند.


پاداش با تاکید بر نقش رسانه ها در باروری فرهنگ ایرانی اسلامی و انقلابی گفت: پرورش روحیه مقاومت و پایداری، احترام به مصالح عمومی، توجه به حقوق بشر و اطلاع رسانی سازنده باید از ویژگی های یک خبرنگار باشد. “


جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین استان کرمان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد تصریح کرد: در جهاد نقش و نقش رسانه ها ویژه است و این موضوع باید سرلوحه رسانه ها در جنگ دشمن با نظام باشد. “

وی ادامه داد: موضوع دیگر اعتلای مکتب شهید سلیمانی است و با توجه به اینکه استان کرمان قله این ارتقاء و پایتخت مقاومت جهان اسلام است، رسانه ها به عنوان دست قدرتمندی در ترویج فرهنگ و ارشاد اسلامی شناخته می شوند. مدرسه شهید سلیمانی.


876797f0 c1f8 4cd2 b8d6 67693f27d370 خبر خاکستری



حجت‌الله پاداش با تاکید بر خواسته‌های این مأموریت گفت: این وظیفه رسانه‌ها است که با هم موضوعات را مطرح کنند و به دنبال خدمات و پوشش خدمات باشند و نباید از هیچ یک از این بخش‌ها غافل شد و تمرکز بر یک بخش در رسانه غیرقابل قبول است.

احمد علیرمزانی مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان در اختتامیه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان کرمان گفت: موضوع فرهنگ و رسانه یکی از کلیدواژه های تکراری بیانات مقام معظم رهبری است.

وی با مقایسه جنگ سخت با جنگ نرم تصریح کرد: به دلیل اینکه در زمان جنگ تحمیلی دستور بسیج داده شد. امروز جنگ در عرصه فرهنگ و رسانه است و نباید تنها به ارگان های رسمی مانند صداوسیما بسنده کنیم، بلکه باید نیروهای انقلابی نیز وارد این جنگ روایی شوند.


a93ebddf 243a 4f80 87d1 904e1679ee4a خبر خاکستری



علیرمزنی ادامه داد: باید با اقدام تهاجمی دشمن را از منطقه بیرون کنیم، دژهای دشمن را تصرف کنیم و او را وادار به عقب نشینی کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با بیان اینکه در جنگ روایات، شبهه افکنی در باورهای واقعی مردم، سلاح اصلی دشمن است، تصریح کرد: آنها به دنبال تضعیف دستاوردهای جمهوری اسلامی در اذهان مردم هستند.

وی افزود: در جنگ روایت ها باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کرد و از جشنواره هایی مانند جشنواره ابودر برای تبیین واقعیت ها استفاده کرد.


محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برگزاری رویدادهای مطبوعاتی باید به ارتقای کیفیت رسانه و مطبوعات استان کرمان کمک کند.

وی ادامه داد: هر چه مشارکت رسانه ها در این گونه رویدادها بیشتر باشد، سطح کیفی آن نیز بالاتر می رود.

علیزاده گفت: استان کرمان از نظر رسانه های مکتوب و آنلاین جایگاه ویژه ای در کشور دارد. همچنین در دهه اخیر شاهد رشد کیفی رسانه های استان بوده ایم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ادامه داد: با توجه به اهداف در نظر گرفته شده برای این جشنواره و موضوعات و محورهای برگزیده; تولید محتوای رسانه ای در این حوزه ها بسیار ارزشمند است.
وی افزود: نتیجه آموزش خوب، کیفیت خوب و محتوای حرفه ای رسانه مستقیماً به جامعه می رود و در فرهنگ و رفتار جامعه موثر است.

علیزاده با اشاره به اقدامات به موقع دولتمردان برای برکناری استاندار هتاک گفت: حمایت همه جانبه و قاطعی از جامعه رسانه ای کشور صورت گرفته و این امر باعث دلگرمی رسانه ها می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: مردم کرمان به دلیل نجابت خود مطالبه گر نیستند و در این فضا رسانه ها نقش اساسی در بیرون کشیدن مردم از بی تفاوتی نسبت به مسائل استان دارند. چرا که رسالت اصلی رسانه هم مطالبه گری و هم ایجاد روحیه مطالبه گری در جامعه است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران باید بیشتر پاسخگوی رسانه ها باشند چرا که درخواست صدر درخواستی از مردم است نه شخص.

در پایان این مراسم از رتبه های برگزیده جشنواره تقدیر شد.

پایگاه خبری راه آرمان در قسمت یادداشت ها به دلیل افکت روایت لکه های ناجور بتن روی نی های اصلی مقام اول را کسب کرد.


9e17471d 96cd 4526 8efd e66b026d25ca خبر خاکستری


9bcb80d9 675b 4882 bbe3 b871150fe76c خبر خاکستری


abe693de 8289 4423 9ec7 54f04f9b9571 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید