تربیت نیروی انسانی و تثبیت مولفه های قدرت بر عهده آموزش و پرورش است/ جهاد برای تبیین راه پیروزی در جنگ روایات


زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887037

سردار محمدعلی نظری گفت: دانش‌آموزان بخش اصلی و آینده نظام ما هستند و مولفه‌های قدرت، کادر آموزشی، مدیر یادگیری و پیشرفت ما در آینده را آموزش و پرورش رقم می‌زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سردار محمدعلی نظری صبح امروز در دیدار با رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه از سال 80 تا 85 به عنوان مسئول بسیج دانش آموزی ناحیه دو آموزش و پرورش در بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش پیشرو بوده ام گفت: گفت: در آن زمان بسیج دانشجویی برادران و خواهران وجود نداشت و ما معمولاً در یک منطقه به نام شهید فهمیده 1 و 2 کار را انجام می دادیم.

فرمانده سپاه تارولا استان کرمان ادامه داد: اهمیت دانش آموز، معلم و تحصیل بر هیچکس پوشیده نیست. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، فرهنگیان نقش آفرینی کردند. بنابراین آموزش و پرورش تأثیرگذارترین نهادی است که وظیفه بسیار بزرگ و سنگینی بر عهده دارد.

وی بیان کرد: نوجوانی مرحله گذار و رشد جسمی، روحی و روانی است و اگر این مرحله را از دست دهیم و به آن توجه نکنیم، نسل آینده نظام، اقتدار و توان ملی ما آسیب می بیند و دشمن نیز آسیب می بیند. در این زمینه اقدام کرده است

این مسئول با بیان اینکه هدف دشمن با ارائه سند 2030 تعرض به امور دینی و تربیتی ماست، گفت: با ارائه این سند سعی داشتند فرزندان ما را از معارف اسلامی حذف کنند و جالب اینجاست که خودشان نیستند. اجرای این سند و دریافته اند که باعث تخریب خانواده ها به دلیل مشکلات عاطفی، اخلاقی و … شده است.

سردار نظری با اشاره به اینکه دشمنان اصرار داشتند که سند 2030 در کشور ما اجرایی شود که مانع از آن شد، گفت: در دولت کریمه که در حال کار است شاهد فعالیت افرادی از خانواده شهدا هستیم که خون دادند. درباره نظام و انقلاب.و می دانند با چه تلاش و فداکاری به مرحله گام دوم انقلاب رسیدیم.

جهاد راه تبیین پیروزی در جنگ روایات است

فرمانده سپاه تارولا استان کرمان با تاکید بر اینکه باید نسل جدید را به گونه ای تربیت کنیم که دشمنان حتی فکرش را هم نکنند که می خواهند ما را از نظر تحصیلی و اعتقادی زیر سوال ببرند، تصریح کرد: در حال حاضر درگیر جنگ هستیم. از روایات مقام معظم رهبری در سال قبل 12 بار بحث جهاد تبیینی را مطرح کردند و در سالهای گذشته نیز بارها این موضوع را بیان کردند.

وی تصریح کرد: دشمن روی اعتقادات فرزندان ما کار نمی کند، نمی آیند به اعتقادات و دین ما حمله کنند زیرا می دانند ما نسبت به این مسائل حساس هستیم و دشمنان هم می دانند که اقدام در این عرصه مقابله مستقیم است. لذا از رویارویی غیرمستقیم یعنی جنگ شناختی استفاده می کنند.

این مسئول با اشاره به سوال فوق تصریح کرد: بخش عمده ای از کار در این حوزه متعلق به فرهنگیان به ویژه معلمان پایه پایین است و ما در شبکه بسیج به بسیج دانش آموزان، فرهنگیان، مساجد و محلات کمک خواهیم کرد. بهترین کار در زمینه جهاد تبیینی در آموزش و پرورش همین است.

سردار نظری گفت: در گذشته دانش آموزان تا زمانی که سواد رسانه ای شکل نگرفتند اجازه استفاده از فضای مجازی را نداشتند اما با توجه به شیوع کرونا این کار انجام شد و باید این معضل را به فرصت تبدیل کنیم و تا حد امکان محتوا داشته باشیم. برای دانش آموزان جذاب باشد تا کار دشمن در جنگ شناختی خنثی شود.

فرمانده سپاه تارولا استان کرمان با بیان اینکه از روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون کارهای بزرگی انجام شده است، گفت: در حوزه اداری و حقوقی فرهنگیان مشکلاتی وجود دارد که تحت تعقیب قضایی هستند که این حق مسلم است. فرهنگیان و این مسائل باید به تدریج حل شود

آموزش و پرورش مسئول توسعه پرسنل و تثبیت اجزای نیرو است

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان بخش اصلی و آینده نظام ما هستند و مولفه‌های قدرت، توسعه ستادی، مدیریت و توسعه ما در آینده در دست آموزش و پرورش و نهادهایی مانند بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی و غیره است. پرورشی که باید با آن به شما کمک کنیم.

شخصیت حاج قاسمی را با یک سردار معروف یاد گرفتیم

این مسئول با اشاره به ارتقای مدرسه توسط سپهبد شهید سلیمانی ادامه داد: یادی کنیم از حاج حسین معروف که با هم در برخی از جلسات مدرسه شرکت می کردیم. او یکی از فرزندان حاج قاسم است که در دوران جوانی در دوران دفاع مقدس در کنار حاج قاسم به عنوان یکی از فرماندهان خان در دوران جنگ باعث شد تا ما تحت تاثیر خلقیات ایشان قرار بگیریم.

سردار نظری خاطرنشان کرد: درست است که حاج قاسم را نفهمیدیم اما بیش از دو سال است که سردار معروفی را درک کرده ایم و تقریباً جهت حرکت را درک کرده ایم و برای اعتلای مکتب حاج قاسم بیشتر تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید