نیاز به جهاد تبیین در برابر جنگ شناختی است / بزرگترین سرمایه نظام امانت انسانی


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809398

ائمه جمعه لرستان با اشاره به ضرورت تبیین جهادی در مقابله با جنگ شناختی گفتند: بزرگترین مزیت، نظام اعتماد مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر کره زمین حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: یکی از صفات مهم انسان خویشتن داری است و رعایت تقوای الهی و عمل به دستورات دین ضروری است.

وی افزود: برای اینکه خودمان را نسازیم نمی توانیم در دیگران تاثیر مطلوب بگذاریم باید مسائل اخلاقی و معنوی بسیار مورد توجه قرار گیرد و در عمل رعایت شود.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به لزوم گسترش اخلاق و عطوفت در جامعه گفت: غم و اندوه، خشم و غضب و غیبت و چاپلوسی از ویژگی های حسودان و از صفات بسیار خطرناک است.

وی گفت: امروز عدالت اجتماعی فراموش شده است. کلید عدالت این است که همه چیز را در جای خود قرار دهیم.» رهبر معظم انقلاب فرمودند: هستی متزلزل است، همه را باید در جای خود نگه داشت، عده ای که مسئولیت می پذیرند و توجهی به آن نمی کنند یا لیاقت آن را ندارند، ظلم کرده اند.

طهماسبی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که جهاد امروز تبیین مشکلات است، بنابراین باید به این تبیین جهاد توجه ویژه شود. از آنجایی که دشمن جنگ تمام عیار را علیه ایران به راه انداخته و به دنبال اخاذی است، باید اوضاع را به درستی رصد کرد.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن برای پیشرفت جامعه گفت: بزرگترین مزیت، نظام اعتماد مردم است. امروز دشمن با جنگ شناختی و اقتصادی سعی در نامگذاری افراد دارد.»

وی با اشاره به لزوم عدالت خواهی از رسانه ها و پایگاه های خبری گفت: مشکل ترافیک کوهدشت نیاز به ساماندهی و رفع آن با اجرای یک طرح علمی دارد که متاسفانه عده ای در سوبله پارک می کنند.

طهماسبی با اشاره به مذاکرات برجام گفت: طرف مقابل هر چه به دست بیاورد تلاش می کند فضا را شعله ور کند، پیام ما این است که آمریکا بداند ما درمانده نیستیم چون برنامه ما مشخص است و به راه ادامه می دهیم. هستند. “

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اتفاقات اوکراین گفت: روسیه از منافع کشورش دفاع می کند و در مورد اوکراین با وجود اینکه بایدن لحظه حمله روسیه را اعلام کرده، پوتین گامی هوشمندانه در این راستا برداشته است. “

وی گفت: روحانیت لباس خدمت و تبیین دین را با رضایت به تن کرد و مدال افتخارش خدمت به مردم و لشکر امام زمان (عج) است.


استکبار جهانی در جنگ اقتصادی از تمام توان خود علیه ما استفاده می کند

حجت الاسلام حسن رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تحریم های اقتصادی اقدامات برنامه ریزی شده ای است که یک یا چند دولت از آن برای فشار بر کشور هدف استفاده می کنند زیرا کشور مستقل نمی خواهد زور را بپذیرد.

وی افزود: تحریم‌های اقتصادی اغلب جایگزین جنگ نظامی است زیرا نمی‌تواند با کشور هدف از طریق جنگ مقابله کند. طبق قوانین بین المللی، اصول جنگ و جنگ باید رعایت شود.

امام جمعه گفت: دشمنان در جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی از همه ابزار خود استفاده می کنند و در عین حال بررسی می کنند که کدام بخش اقتصادی کشور آسیب پذیر و ترسو است.

وی گفت: از سوی دیگر باید این زخم و ضعف را ترمیم و ترمیم می کردیم تا دشمن از این زاویه وارد نشود. به نظر می رسد بیشتر تحریم های ما در حوزه دفاع و صنعت هسته ای است، اما بیشترین پیشرفت ما در این حوزه است که نشان از وجود افرادی دلسوز با روحیه انقلابی و جهادی دارد.

وی گفت: استکبار جهانی در جنگ اقتصادی تمام توان خود را علیه ما به کار می گیرد و بی سابقه ترین تحریم ها را در عرصه های مختلف علیه ما اعمال کرده و اراده ملت ما را هدف قرار داده است.

رضایی گفت: این اقدامات با سوءمدیریت داخلی و بی تدبیری و عدم توجه به ظرفیت داخلی همراه شد و باعث تورم در اقتصاد کشور شد. مفسدان اقتصادی نیز به عنوان پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران شرکت کردند.

امام جمعه گفت: از دلایل مهم پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ می توان به ایمان و توجه به ظرفیت درونی، عدم اعتماد و اتکا به دشمنان، تلاش شبانه روزی، کار دلسوزانه و خالصانه، استقلال طلبی اشاره کرد. کار فداکاری و ایثار.» بنابراین مدیری با حقوق نجومی سختی گذران زندگی در جنگ اقتصادی را درک نمی کند.

وی گفت: تغییر در حاکمیت مستلزم تغییر در وضعیت فعلی و بهبود اشتغال و معیشت است. افراد در جنگ اقتصادی با تبیین جهاد باید اطلاعات کافی برای مقابله با دشمن با مسئولان را داشته باشند و ضمن طرح مطالبات صحیح، بتوانند دشمن را به عقب نشینی و تسلیم وادار کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید