جوانان سوخت جنگ شناختی دشمن هستند/ تبیین نکردن جهاد یعنی شورش خیابانی


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900080

علیرضا امیدوار گفت: متأسفانه نظام آموزشی کشور را جدی نگرفته ایم و دشمن از خلاء آموزشی ما برای جذب جوانان استفاده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا امیدوار، تحلیلگر سیاسی و از مدیران سیاسی سازمان بسیج کشور در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: والدین فرزندان خود را برای قبولی در کنکور در رشته مورد علاقه خود در مدرسه ای خوب ثبت نام می کنند. سخنان معلم بر آنان حجت است و مطیعند». آنها برای اینکه کودک بتواند در امتحان نمره مثبت بگیرد انجام می شود.

وی ادامه داد: وقتی مردی برای درمان بیماری خود به پزشک متخصص مراجعه می کند، بیمار بدون سوال از پزشک اطاعت می کند و دستورات پزشک به اختیار مرد می شود.

امید افزود: الان هم حجاب در کشور یک قانون و حکم الهی است، چرا برای آن دلیل، اجبار و اختیار می کنیم؟! چرا بی چون و چرا نمی پذیریم و احترام نمی گذاریم؟!

این کارشناس تصریح کرد: ریشه تربیت در آیه «الحمدلله رب العالمین» است که روزی 10 مرتبه آن را می خوانیم، یعنی برای رسیدن به سعادت هر چیزی را که خداوند سفارش می کند بدون دلیل و مدرک می پذیرم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت یک نظام است، گفت: نظامی که از خاک شروع شود تا به مطلوب برسد و به تعبیر قرآن کار خداست و دین نظام تربیتی خداست ما برمی گردیم.

امید ادامه داد: اگر برنامه تربیتی الهی را برنامه ریزی کرده بودیم، هیچ اجبار و انتخابی برای حجاب که حکم الهی است وجود نداشت، زیرا نظام تربیت الهی را به خوبی ارتقا ندادیم.

این کارمند افزود: درباره نظام تربیت بدنی; ما می خوریم، می خوابیم، ورزش می کنیم، ویتامین کافی می خوریم، اما برنامه ای برای نظام تربیت الهی نداریم و دشمن از این موضوع سوء استفاده می کند.

وی گفت: خداوند 100 هزار پیامبر را با 104 کتاب آسمانی در مورد نظام تربیتی الهی برای تبیین و گسترش این نظام فرستاد که اگر نظام الهی حکومت نکند، نظام ظالم جایگزین آن می شود.

وی با اشاره به اینکه در نظام طاغوت دو نوع جاهل و یکی متوهم داریم به تعبیر قرآن گفت: انسان را می توان با جهل ساده تربیت کرد اما دسته دوم جهل پیچیده هستند که نمی دانند و نمی خواهم بدانم، این کار با جهاد آموزش دیده انجام نشد و طاغوت به این افراد تکیه کرد.

این مسئول ادامه داد: افراد جهل پیچیده در سپاه یزید به نام اسلام سر پیامبر خدا (ص) را می برند و دستگاه طاغوت این را می خواهد و برای آن تلاش می کند.

وی افزود: دسته سوم، جاهلان در قرآن خطا می کنند، این گروه حقیقت را می شناسند اما بر اساس پول و هوس های دنیوی چشم بر حقیقت می بندند.

امیدار تاکید کرد: تاگوت برای سوار شدن بر مردم نادان به زلین نیاز دارد، برخی از سلبریتی ها برای فالوورهای بیشتر همه چیز را زیر سوال می برند و در گروه زلین هستند با اینکه حقیقت را می دانند اما به دنبال پول بیشتر هستند.

این مسئول گفت: زالین می تواند با پول افراد نادان را به میدان بفرستد، اراذل و اوباش و راهزنان حقیقت را نمی دانند اما زلین این افراد را به جبهه خود می کشاند.

وی ادامه داد: امروز طاغوت روی موبایل، لپ‌تاپ، کامپیوتر، بازی‌های موبایل، انیمیشن‌ها است. بسیاری از ما شب را در دیدار سیدالشهدا (علیه السلام) می گذرانیم، اما بعد از جلسه، غذای فکری خود را در اختیار فضای مجازی دشمن قرار می دهیم.

وی افزود: بچه انقلابی ها باید از ظالم زمان فاصله بگیرند یا با سلاح سواد رسانه ای وارد خاک دشمن شوند و با علم تاکتیک های رسانه ای دشمن را خنثی کنند.

این مسئول تصریح کرد: دشمن از 6 ماه پیش در عرصه زنان فعالیت می کند، درگذشت مهسا امینی بهانه ای برای زیر سوال بردن اعتقادات زنان مسلمان ایرانی است و متأسفانه برخی از خودی ها دشمن را تغذیه می کنند و گاهی به ایجاد این فضا کمک می کنند.

وی بیان کرد: مهسا امینی نمادی برای اجرای نقشه دشمن بود، بنابراین جنگ رسانه ای دشمن واقعی است و اعتراضات خیابانی ناشی از جنگ شناختی و ادراکی دشمن است و مقام معظم رهبری این روز را دیدند و دستور را تبیین کردند. سالها جهاد ما نتوانستیم تبیین جهاد را درک کنیم، به یک جنگ شناختی رسیده ایم.

امید با بیان اینکه هیزم جنگ شناختی دشمن فرزندان ما هستند، افزود: اگر به رده سنی معاندین نگاه کنید، نوجوانان و جوانان زیر 22 سال هیزم تجمعات خیابانی هستند و در یک جنگ تمام عیار، ما فعال و طبقه بانفوذ به هیزم برای آتش دشمن تبدیل شده است.

این مسئول با اشاره به ناکافی بودن آموزش و پرورش تاکید کرد: طرح های خوبی در آموزش و پرورش کشور وجود دارد که اگر طرح شهید بهنام محمدی در همه مدارس به درستی و با جدیت اجرا شود، سلیقه ای با آنها برخورد می شود. درک محوریت این طرح برای او دشوار بود. مسجد خانه و مدرسه است، امروز شاهد سیل عظیم نوجوانان و جوانان خود در آشوب نبودیم.

وی ادامه داد: متاسفانه ما نظام آموزشی کشور را جدی نگرفته ایم و نظام تعلیم و تربیت الهی را به خوبی در کشور معرفی نکرده ایم و دشمن از خلأ ما در آموزش و پرورش برای جذب جوانان استفاده می کند. سند را از سال 2030 در کشور آورده است، باید مسئولیت جوانان از دست رفته ما در جنگ شناختی دشمن را بر عهده بگیرد.

وی افزود: جوانان آسیب پذیرترین قشر در جنگ شناختی دشمن هستند. ناکامی ما در اجرای طرح شهید بهنام محمدی باعث شده است که جوانان را در کوچه و خیابان و در اجتماعات ببینیم تا انرژی آنها را تخلیه کنیم.

این کارشناس گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر نظامی، علمی، اقتصادی، موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی یکی از قدرتمندترین قدرت های جهان است اما این دستاوردها را برای نسل جوان توضیح نداده ایم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به عنوان مهمترین مولفه پیروزی و موفقیت معرفی شده اند، رهبری این روز را دیدند و دستور جهاد را صادر کردند تا ناکامی ما و مسئولین را تبیین کنند. باعث شد به این روزها و اتفاقات برسیم.”

امیددر در پایان خاطرنشان کرد: فضای مجازی بسیار خطرناک است به ویژه برای همه افرادی که بدون سواد رسانه ای وارد این فضا می شوند، با ممانعت از نمایندگان خارجی توانسته ایم آشوب های خیابانی را تا حد زیادی کنترل کنیم، بنابراین فضای مجازی ابزاری برای دشمن است. برای نفوذ در کشور است، آگاهانه و عاقلانه از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید