باج گیری دشمن با جهاد خنثی شد/ می توانیم در جنگ شناختی دشمن پیروز شویم


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813095

کمالی با بیان اینکه سیاه نمایی دشمن را می توان با جهاد خنثی کرد، گفت: باید فلسفه، اهداف و پیشرفت انقلاب اسلامی را در قالب حرکت و نخبگان پیش روی جوانان و نسل های فرهیخته و اساتید دانشگاه، فرهنگیان و معلمان قرار داد. و روشنفکران جامعه «روشنگری برای همه اقشار مذکور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد کمالی بگستانی دکترای فرهنگ و ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار هرمز وی با اشاره به ابعاد مختلف جهاد تبین گفت: جهاد تبین به عنوان یکی از منویات مهم منوی برتر، خطابی عمومی است که همه آحاد جامعه در جنگ رسانه ای خصمانه با واقعیت های انقلاب اسلامی ایران به آن پرداخته و می توانند آن را بازی کنند. یک نقش؛ اما مسئولین در این زمینه وظایف سنگین تری دارند.

وی افزود: متاسفانه در بی توجهی به نهادها و سازمان های فرهنگی دست اندرکار در حوزه فرهنگی، شاهد فضاسازی و سیاه نمایی دشمن در برابر نظام جمهوری اسلامی و تلاش دشمنان برای تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی هستیم. او ایران را در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره به غرب وابسته کرد».

دکترای فرهنگ و ارتباطات گفت: در رسانه های مرتبط با استعمار و استکبار غرب، تحریف واقعیت و ارائه نادرست حقایق و دستاوردهای انقلاب توسط دشمنان در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین از سوی دیگر توسط آنها با تطهیر رژیم پهلوی به دنبال پنهان کردن دستاوردهای انقلاب و ایجاد حس بی‌اعتنایی به پیشرفت‌های کشور در سال‌های اخیر هستند.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) به صراحت فرمودند رژیم پهلوی اعتماد و اطمینان ما را گرفته است. استعمار به دنبال تحول فرهنگی و گسترش سبک زندگی و فرهنگ غربی در کشور ما است». با این رویکرد، رژیم منحوس پهلوی، رژیم های آمریکا، آمریکا، انگلیس و رژیم های شرق و غرب را رهبری کرد. و ارزش های مردم و جوانان را ساخت.

وی افزود: در یک دهه گذشته رسانه های فارسی زبان با حمایت آمریکا، انگلیس، اسرائیل و کشورهای غربی اهدافی را دنبال کرده و به این نتیجه رسیده اند که به جای اقدام نظامی، غیر از تحول فرهنگی و تغییر سبک زندگی، از اسلام ایرانی پیروی کنند. با جایگزینی آن با فرهنگ غربی و همچنین اقداماتی مانند جنگ رسانه ای.

وی گفت: متاسفانه مدیریت رسانه ای در کشور ما مانند کشورهای غربی اتفاق نیفتاده است، اما مدیریت رسانه ای در آمریکا قانوناً تحمیل شده و به شدت تحت تعقیب قرار می گیرد، مثلاً در انتخابات. رئیس جمهور آمریکا در سال 2020، اکانت ترامپ پس از دروغگویی به سرعت از تمامی شبکه های اجتماعی حذف شد.

کمالی گفت: متاسفانه امروزه کارکرد فضای مجازی در کشور ما تفریح، سرگرمی و سرگرمی است. این نوع نفوذ در قالب تحریف وقایع و رژیم وحشی و جنایتکار پهلوی با سازمان دهشتناک ساواک با انواع شکنجه ها و فسادها شکل می گیرد.» نهادهای فرهنگی و سازمان های فرهنگی و دست اندرکاران فرهنگ که ظلم را آشکار می کند. و جنایت مردم و جوانان رژیم پهلوی.

وی ادامه داد: برای تبیین مقام معظم رهبری، پیشرفت ها، خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی، آرمان های امام راحل و شهدا باید در رسانه ها و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تبیین شود. همچنین از ایثارگری جوانان و شهدا در 8 سال دفاع مقدس باید توضیح داد که هر کدام از این شهدا سرمایه کشور ما بودند.

این دکترای فرهنگ و ارتباطات گفت: در اثر سهل انگاری در عرصه فرهنگ، جای حق و باطل را در رسانه های بیگانه عوض می کنند و در اینجا شبکه صهیونیستی من و شما با حمایت مالی آمریکا ظاهر می شود. و رژیم جنجال برانگیز پهلوی در مورد تغییر سبک «زندگی اسلامی و ترویج برهنگی را نشان می دهد، باید مشخص شود که منابع اقتصادی این رسانه ها را چه کسانی تامین می کنند؟!.

کمالی تصریح کرد: موضوع دیگری که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به آن اشاره می کنند. موضوع «جنگ شناختی» است، این جنگ مانند جنگ نرم، تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و مسائلی از این دست است، لازم است با توجه به آغاز جنگ در رسانه ها تدابیر لازم برای مقابله با این جنگ اندیشیده شود. و کاملا آماده باشید.

وی اذعان داشت: جهاد تبین یعنی فلسفه، اهداف و پیشرفت و خدمات انقلاب اسلامی برای جوانان، نسل جدید، فرهیختگان و معلمان دانشگاه، فرهنگیان و معلمان و قزاقز در قالب حرکتی توسط نخبگان و فرهیختگان آغاز شده است. جامعه برای همه عرصه های زندگی «روشنگری باید ذکر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید