ذهن، رسانه و اطلاعات ستون های جنگ در نبرد روایات هستند


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814055

معاون تحلیل و گفتمان سازی بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دشمن پس از شکست در جنگ سخت، نیمه سخت و نرم به جنگ شناختی روی آورد و داستان مورد علاقه خود از حوادث جهان و معماهای فروپاشی ایدئولوژیک دولت ها را مطرح کرد. در نظر داشته باشید وی رسانه ها و داده ها را ستون های این جنگ دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ پنجمین جلسه از سلسله نشست های مجازی «جهاد تبیان» بسیج اساتید استان اصفهان با سخنرانی حسین عبدالهی فر معاونت تحلیل و توسعه گفتمان بسیج اساتید کشور در سامانه جلسات مجازی برگزار شد. دانشگاه اسلامی دولت آباد.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: وقتی دشمن در جنگ سخت شکست خورد، به جنگ نیمه سخت به عنوان تحریم اقتصادی روی آورد و وقتی در آن جنگ شکست خورد، جنگ نرم را آغاز کرد.

عبدالله فر ادامه داد: دشمن در جنگ نرم نتوانست به اهداف خود برسد به همین دلیل از هر سه این جنگ ها با هم استفاده کرد و علاوه بر آنها جنگ شناختی را آغاز کرد که امروز به رکن اصلی جنگ دشمن تبدیل شده است.

معاون تحلیل و گفتمان سازمان بسیج گفت: جنگ دشمن به سال های قبل از انقلاب اسلامی و ظهور فلسفه لیبرال دموکراسی برمی گردد، نظام خواهد بود.

این استاد دانشگاه، ذهن، رسانه و اطلاعات را سه رکن جنگ و قدرت این جنگ توصیف کرد تا جایی که می تواند مردم را در یک شب تابستانی در بعد از ظهر زمستانی باور کند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نظامی، اطلاعاتی، ادراکی، سیاسی و اقتصادی تلاش کرده است با اطلاعات و اطلاعات در جنگ شکست دشمن را جبران کند و نمونه هایی از تلاش های جنگی دشمن را بیان کرد.

عبداللهی فر در یک تعریف، جنگ شناختی را جنگ روایتی می داند که باعث می شود ذهنیت افراد جامعه به شکلی که می خواهد شکل بگیرد، در حالی که این روایت ممکن است کاملاً با حقیقت و واقعیت متفاوت باشد.

وی افزود: در زمینه اقتصادی امروز با مذاکرات وین و در پایان این مذاکرات به نتیجه می رسیم و این بدترین اتفاق ممکن برای دولت آمریکا است که با براندازی برجام از مذاکرات خارج شد، بنابراین ممکن است. دولت آمریکا و بایدن گفتند که مانع از عبور یک دولت انقلابی در ایران از تحریم ها و لغو تحریم ها شود.

این استاد دانشگاه همچنین به تأثیر تلاش دشمن در این راستا اشاره کرد، زیرا اکنون برخی از نیروهای انقلابی مذاکرات را به گونه‌ای تحلیل می‌کنند که گویی برجام دوم در حال شکل‌گیری است، در حالی که توافق وین از نظر موضعی با برجام تفاوت اساسی دارد. قدرت.

وی گفت: هدف نهایی جنگ شناختی این است که مردم را از آینده با حسرت گذشته خود دلسرد کند و همه نقاط با شکوه را از بین ببرد و هر چیزی را از دین که نقطه قوت، برتری و ارزش است در مقابل آن برگرداند.

عبدالله فر از نگرانی غرب از تهدید فلسفه لیبرال در رویدادهای اخیر جهان خبر داد و گفت: پوتین با جنگ با اوکراین لیبرالیسم را متزلزل کرده است، زیرا پیروزی روسیه به معنای پیروزی کمونیسم و ​​مارکسیسم در برابر فرضیه فردگرایی و لذت فردی است. لیبرالیسم، و به همین دلیل است که ایالات متحده و غرب از پیروزی اقتصادی چین می ترسند، زیرا این پیروزی برتری نظریه جامعه محور سوسیالیسم و ​​جمع گرایی را بر فردگرایی لیبرالیسم اثبات می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید