برخورد بدون توهین با دولت با توهین به استاندار رفسنجان / پایان خط قرمزهای کارکنان دولت


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810511

برخورد سریع و سازش ناپذیر وزیر کشور با استاندار رفسنجانی نشان داد که سنت خط قرمز کشیدن برای دولت به پایان رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی برخورد نامناسب سرپرست فرمانداری رفسنجانی با یک خبرنگار، وزیر کشور حکم برکناری علی اکبر پورمحمدی را صادر کرد.

پیش از ظهر امروز ویدئویی از سرپرست فرمانداری رفسنج در فضای مجازی منتشر شد که در آن پورمحمدی در پاسخ به استعلام یکی از خبرنگاران در حوزه حمل و نقل آبی گفت: باز هم به دهانت می زنم!

همین ادبیات توهین آمیز سرپرست فرمانداری باعث شد ساعتی بعد وزیر کشور بدون تعارف و اغماض دستور برکناری وی را صادر کند.

انتشار این خبر در فضای مجازی البته به دنبال واکنش علی بهادری جهرمی بود؛ سخنگوی دولت در واکنش به این بی احترامی در توئیتر نوشت: «دوران بد زبانی با خبرنگاران به پایان رسیده است.

واکنش دو تن از اعضای دولت به رفتار توهین آمیز فرماندار رفسنجان نشان می دهد که بر خلاف رویه قبلی، حفظ حیثیت و حقوق شهروندی با اصرار کارکنان دولت دیگر شعاری نبوده و در صحنه و در داخل کشور پیگرد قانونی دارد. تمرین.


سکوت دولت روحانی در برابر رفتارهای توهین آمیز کارکنان دولت؛ عزت و دموکراسی دولت سیزدهم

واکنش سریع دو تن از اعضای دولت به این اقدام غیرعادی البته خشم خبرنگاران را از رفتار توهین آمیز آنها در دولت مرهم کرد.

اقدام امروز سرپرست استانداری رفسنجانی در حالی با واکنش سریع وزیر کشور همراه شد که هنوز رفتارهای گستاخانه و زننده وزرا و مدیران دولت حسن روحانی از افکار عمومی پاک نشده است.

دولت سیزدهم نشان داد که برخلاف دولت گذشته مرز امنی برای کارمندان و مدیران ایجاد نمی کند و هیچکس آزادی عمل برای توهین به مردم و خبرنگاران را ندارد.

عباس آهوندی وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی که به جای پاسخ به سوال خبرنگار به وی گفت: خبرنگار باید شوخ طبع باشد و سپس به طور ناگهانی میکروفون خبرنگار را گرفت.

توهین به قاضی زاده وزیر بهداشت دولت روحانی به خبرنگار گفت: «شما مزدور هستید؟ شما نباید در مورد مزخرفاتی که به شما می دهند بپرسید.

به نظر می رسد با روی کار آمدن دولت سیزدهم سنت خط قرمز بودن مدیران کابینه و کشوری رو به زوال است و ایستادن مردم یا خبرنگاران بدون هیچ غفلتی در مقابل دولت ناپسند و توهین آمیز است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید