برقراری ارتباط از جانب بیگانگان نفی آزادی و استقلال منافع ملی / لیبرال ها و برندگان پهنای باند است. مخالفان طرح حمایت


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834306

محمد ایمانی گفت: ادعای مبارزه لیبرال ها با فساد در فضای مجازی دروغی بیش نیست و مخالفان طرح حمایت از مصرف کننده به همان اندازه برای مردم پهن باند و غرب گرا سودآور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد ایمانی، کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: فضای مجازی برای مردم شغل و تحصیل ایجاد کرده است. این جمله ای است که دولت قبل با آن ساماندهی فضای مجازی را متوقف کرد. اگر وزیر راه بزرگراه بسازد و حادثه ای در این مسیر رخ دهد، آیا وزیر باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد؟ می خواهید پلیس و دوربین را روی وزیر بگذارید. جاده ها و بزرگراه ها باید باشند، ماشین ها هم. «نمی توان گفت چون اسب و الاغ هستند، ماشین نیست.

وی ادامه داد: یکی از روش های فریب، تحریف موضوع است. به عنوان مثال، به محض اینکه ادعا می شود منتقدان با پهنای باند مخالف هستند، یا به دنبال اسب و الاغ سواری هستند یا از مبارزه با فساد خودداری می کنند.

ایمانی افزود: همانطور که بزرگراه ها باید به صورت ایمن و قانونی مدیریت شوند، فضای ارتباطی نیز باید امن و قانونی باشد. بزرگراهی تاریک بدون خط، بدون تابلوهای راهنما، بدون دوربین و بدون امنیت تبدیل به یک مسلخ می شود.

وی گفت: مشروعیت زمانی امکان پذیر است که ساخت یا حداقل نظارت و مدیریت یک شریان ارتباطی در اختیار شما باشد و تحت کنترل بیگانگان نباشد. اعتماد به بیگانگان نفی آزادی و استقلال منافع ملی است.

ایمانی گفت که دولت ترکیه اخیراً چندین پیام رسان مانند فیس بوک را مجبور به رعایت قوانین نظارتی خود کرده است.

وی افزود: قوانین جدید اتحادیه اروپا بر این اصل استوار است که آنچه در زندگی واقعی غیرقانونی است باید در اینترنت غیرقانونی باشد و پلتفرم ها باید به سرعت محصولات، خدمات و محتوای غیرقانونی گزارش شده را حذف کنند.

این کارشناس تصریح کرد: هیچ راننده ای بدون آموزش و گواهینامه مجاز به رانندگی حتی در مسیر خود نیست و به دلیل برخی تخلفات گواهینامه وی ضبط می شود. اما فضای مجازی در کشور یک جنگل متروکه است.

ایمانی گفت: دولت قبل از همه ابزارهای مدیریت ارتباطات که فرصت بسیار خوبی است، فقط دوست دارید به پیام رسان ها و شبکه های خارجی پهنای باند بدهید نه اینکه مسئولیت تامین امنیت و مشروعیت آن را بر عهده بگیرید.

وی افزود: ادعای مبارزه لیبرال ها با فساد در فضای مجازی دروغی بیش نیست و اکنون مخالفان طرح حمایت از مصرف کننده همان برندگان پهنای باند و غرب گرایان هستند و به فیلترینگ و محدود کردن اذهان عمومی مشروعیت می بخشند. “

این کارشناس تاکید کرد: عزم سران سه قوه برای ساماندهی فضای مجازی خشم لیبرال ها را برانگیخته است، چرا که منافع آنها در خطر است، بنابراین تلاش می کنند طرح حمایت از مصرف کنندگان را به طرق مختلف بیان کنند.

ایمانی در خاتمه گفت: امروز ساماندهی فضای مجازی یک ضرورت مسلم است چرا که کشور به شدت تحت تاثیر این فضای مبتذل قرار گرفته است و کودکان و نوجوانان قربانیان اصلی این فضا هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید