فیلترینگ یا محدودیت پهنای باند در طرح نظارتی خدمات فضای مجازی لحاظ نشده است


ساعت: 22:43
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810614

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری:

تقی پور گفت: انسداد یا فیلترینگ در طرح تنظیم فضای مجازی اصلا ذکر نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا تگی پور انوری، رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تصویب کلیات طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری اظهار داشت: اعضا کمیسیون مشترک بارها از مردم و منتقدان خواسته است. به جای توجه به مسائل فضای مجازی، این طرح مجلس را خوب مطالعه کنند. زیرا در متن طرح هیچ اشاره ای به محدودیت یا تعطیلی شبکه اجتماعی نشده است.

وی افزود: امروز پس از 5 ماه بررسی ویژگی های کلی طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری، کلیات آن در کمیته مشترک تصویب شد. در این پنج ماه 48 جلسه برگزار شد که همه آن ها به صورت زنده پخش شد و طبق کمیته مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در عرض 5 یا 10 دقیقه تصویب شد که این کاملا اشتباه است.

رئیس کمیته طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری با اشاره به اینکه تمامی جلسات کمیته مشترک ضبط شده است، گفت: حدود 14 جلسه توسط کمیته مشترک و 34 جلسه با کارشناسان مراکز تحقیقاتی، سازمان ها و اتحادیه های صنفی برگزار شده است. آیا نتیجه همه این جلسات به نتیجه رساندن این طرح تایید می شود یا خیر.

تقی پور افزود: حتی نام طرح قبلی نیز به طرح جدید تغییر یافته و این طرح به نمایندگی از سامانه تنظیم مقررات فضای مجازی مطرح شده است و در طرح جدید مواردی مانند محدودیت یا فیلترینگ مطرح نشده است.

وی گفت: در طرح جدید آمده است که فضای مجازی باید چارچوب داشته باشد. این سوال را مطرح می کند و دروغ می گوید.

تگی پور افزود: همچنین در طرح مذکور هیچ اشاره ای به محدودیت باند فرکانسی شبکه های اجتماعی نشده است.

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از مصرف کننده در فضای مجازی در پاسخ به این سوال که اگر شبکه های اجتماعی خارجی نخواهند قوانین ایران را تصویب کنند چه اقدامی انجام می شود؟ وی گفت: شبکه های اجتماعی خارجی ابتدا باید قانون ایران را رعایت کنند و در صورت عدم پذیرش موردی در این زمینه می توانند با گفت و گو و مذاکره آن را حل کنند و در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، تصمیم به ادامه کار یا عدم استفاده را بگیرند. این شبکه اجتماعی این بر عهده مسئولان اجرایی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید