سرویس نوری (FTTH) جایگزین کابل مسی خانه / افزایش سرعت، پهنای باند و کیفیت خدمات اینترنت با خدمات جدید


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856192

خبر خوش برای مرزنشینان شرقی ترین نقطه کشور؛

نسل جدید و تجهیزات جدید تلفن ثابت با استفاده از فناوری جدید پلت فرم نوری جایگزین سیم‌های مسی سراوان خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ در سال‌های اخیر بسیاری از ساکنان شرقی‌ترین نقطه کشور از زیرساخت‌های مخابراتی در این منطقه گلایه داشته‌اند، چرا که در عصر ارتباطات، بسیاری از کارهای روزمره به اینترنت مرتبط است.

کمبود یا ضعف اینترنت در زمان همه گیر شدن ویروس تاج، به دلیل مهاجرت آموزش به این بستر در این منطقه بیشتر نمایان شد و گاه دانش آموزان از حضور در درس و امتحانات مجازی محروم شدند.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، دسترسی به اینترنت پرسرعت بدون وقفه از حقوق بشر تلقی می شود و با رشد تجارت اینترنتی نیازمند توجه بیشتر در این زمینه است.

از سوی دیگر سرقت های مکرر فیبر نوری و تجهیزات مخابراتی در این شهرستان باعث پایین آمدن خدمات پاسخگو و گلایه مردم شده است، بنابراین به شرط وجود حداقل 100 متقاضی در هر منطقه، فناوری FTTH‌ آزاد شود.

راه اندازی نسل جدید تلفن ثابت در سراوان

حسن حسین آبادی رئیس مخابرات شهرستان سراوان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: استفاده از نسل های جدید و تجهیزات جدید تلفن ثابت از جمله سوئیچ های نرم افزاری ابتدا در مراکز کم ظرفیت و سپس در مراکز پرظرفیت و استفاده از فناوری جدید مبتنی بر نوری. پلت فرم تلفن ثابت یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه است و این فناوری جایگزین سیم های مسی می شود.

وی با اشاره به اینکه فناوری FTTH به عنوان جدیدترین سرویس مخابراتی در حوزه تلفن ثابت و دیتا در سال های اخیر به مشتریان استان ارائه شده است، گفت: برنامه های ارتباطی شرکت مخابرات ایران در این زمینه اجرایی شده است.

این مقام افزود: این فناوری (FTTH) برای افرادی که خطوط تلفن آنها به سرقت رفته است، به صورت رایگان جایگزین می شود.

حسین آبادی اذعان داشت: برای کاهش و حذف نویز، جلوگیری از وقفه و اتصال، اقداماتی از جمله افزایش پهنای باند، سرمایه گذاری های لازم، ایجاد زیرساخت ها و تامین تجهیزات بر اساس اهداف مشخص در نقاط مختلف استان انجام می شود.

وی با اشاره به توسعه کیفی فناوری FTTH گفت: فناوری FTTH و زیرساخت های آن قطعاً در رفع و برآوردن نیازهای ارتباطی و کیفیت زندگی افراد مؤثر است.

رئیس مخابرات شهرستان سراوان گفت: در حال حاضر فناوری FTTH در تمامی شهرهای سراوان وجود دارد به شرطی که متقاضیان این فناوری بیش از 100 خانوار در هر منطقه باشند.

حسین آبادی با اشاره به برنامه های مخابرات منطقه ای در سال جاری برای ارائه سرویس FTTH به مشتریان و متقاضیان واجد شرایط در سراوان، افزود: در تلاش هستیم تا با توجه به راهکارهای مطرح شده از سوی شرکت مخابرات ایران، زیرساخت های تلفن جدید را در مکان های جدید نصب کنیم. زیر ساخت.

وی گفت: در پروژه FTTH فیبر نوری جایگزین کابل های مسی در منازلی شده است که از این فناوری برای ارائه خدمات نامحدود و بسته های مخابراتی به مشترکین استفاده می کنند که در این صورت فیبر نوری از مرکز مخابرات تا ورودی مخابرات ساختمان ارائه می شود و مورد تایید قرار می گیرد. پیمانکار «مخابرات و ساختمان سازی در داخل ساختمان و کلیه واحدها فیبر تعبیه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید