مخالفان اصلی طرح حمایت، دلالان اینترنت پهن باند آمریکایی در کشور هستند/ حمایت از نخبگان و افزایش سرعت اینترنت؛ دو مزیت اصلی این طراحی


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813083

سید علیرضا آل داود گفت: یک حرکت سازماندهی شده با دلالان پهنای باند با گردش مالی ده ها هزار میلیارد تنی در سال که در جایی ثبت نشده است، خلاف این طرح است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید علیرضا آل داود کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: طرح حمایت از مصرف کننده یک طرح راهبردی و مهم برای قانونی شدن فضای مجازی کشور است.

وی ادامه داد: جریان سازمان یافته دلالان پهنای باند با گردش مالی ده ها هزار میلیارد تنی در سال که در جایی ثبت نشده اند، مخالف این طرح هستند و هزینه های زیادی را صرف می کنند تا مردم نسبت به این طرح بدبین شوند.

الداود افزود: تعداد معدودی از مخالفان این طرح نیز منتقدان منصف هستند چرا که این طرح به درستی تبیین نشده است.

این کارشناس تصریح کرد: قطع اینترنت; اولین شبهه در مورد طرح پشتیبانی مشتری است، توصیه می کنم یک بار نسخه نهایی این طرح را مطالعه کنید.

وی گفت: اینترنت در راس قانون حمایت از حقوق مصرف کننده قرار دارد، یعنی. سند معماری شبکه ملی اطلاعات مرکز و شورای فضای مجازی کشور، بنابراین بسته شدن اینترنت در این زمینه کذب محض است.

آل داود به شایعه بعدی درباره این طرح اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح باعث محدود شدن کسب و کار اینترنتی و بسته شدن دسترسی به اینستاگرام می شود، شایعه بعدی این طرح است.

این کارشناس تاکید کرد: ممکن است روزی دشمن در بحث تحریم همه بنگاه های اقتصادی ایران را بر روی تریبون های خارجی ببندد به خصوص در 8 سال حسن روحانی بسیاری از کسب و کارها عمدا با برجام شکست خوردند.

وی افزود: برجام می گوید می خواهد مشکل آب شرب ما را با کمک آمریکایی ها حل کند اما امروز استکبار متحد خود در اوکراین را تنها گذاشت و مردم اوکراین دستور خرید آب دادند تا آمریکایی ها حتی نتوانند مشکل خود را حل کنند. با آب.»کردن.

آل داود خروج نخبگان کشور را سومین شبهه این طرح دانست و ادامه داد: این شایعه دروغی بیش نیست و برعکس اجرای این طرح زمینه را برای نخبگان کشور فراهم می کند.آی تی و اطلاع رسانی. فناوری ها به دلیل فعالیت شبکه های اجتماعی خارجی نمی توانند علم خود را در کشور پیاده کنند، اما این طرح زمینه را برای فعالیت نخبگان فراهم کرده و از آنها حمایت می کند.

ابن اکسپرت گفت: فعالیت کارشناسان در اینستاگرام تاکنون 50 میلیون کارگر جوان آمریکایی ایجاد کرده است و این باعث بیکار شدن نخبگان جوان ما می شود، بنابراین این طرح می خواهد با کار در شبکه های خانگی، زمینه را تغییر دهد و میلیون ها نفر را ایجاد کند. برای تبدیل شدن به جوانان کشور.

وی افزود: طرح حمایت از مصرف کننده می گوید اگر فردی بخواهد کسب و کاری راه اندازی کند باید قوانین را به نفع مصرف کننده رعایت کند، اما اکنون در بستر اینستاگرام اگر تقلبی صورت بگیرد، امکان پیگیری آن وجود ندارد. “

آل داود افزود: در این راستا باید به نفع کسب و کارهای داخلی، پهنای باند خارجی کاهش یابد و از این پس انداز برای اعطای وام های خوداشتغالی استفاده شود تا کارآفرینان بتوانند در فضای امن اشتغال خود را توسعه دهند.

این کارشناس گفت: همچنین در این راستا باید انحصار دولت ها و افراد شکسته شود و صاحبان ایده در کسب و کارهای اینترنتی فعالیت کنند و بتوانند استارتاپ های خود را توسعه دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه اینترنت مجزا برای کودکان و نوجوانان در کشور وجود ندارد، گفت: تقریباً همه کشورهای پیشرفته دنیا به این فناوری دسترسی دارند و سیستم و شبکه ویژه ای برای این گروه سنی دارند.

آل داود افزود: چرا کودکان و نوجوانان ما به ویژه در شرایط عروق کرونر باید در فضای خطرناک و ناپاک اینترنتی کار کنند در حالی که امروز غرب سخت ترین قوانین را در زمینه حمایت از کودکان در فضای مجازی دارد.

این کارشناس تاکید کرد: از صحبت های دوستانی که می گویند طرح حمایت از مصرف کننده از کشور حذف شود تعجب می کنم. آیا می توان با قانون جنگل در اینترنت زندگی کرد که خود آمریکا برای آن قانون دارد؟

وی گفت: بسیاری از مخالفان این طرح افرادی هستند که این طرح را نخوانده و از روی ناآگاهی اظهار نظر می کنند و افراد ذی نفوذ و بی سواد و دلالان پهن باند در مقابل این طرح موضع گیری می کنند و با شایعه سازی سعی در ترساندن مردم با این طرح دارند.

آل داود در پایان خاطرنشان کرد: عده ای جزو سیاهپوستان و دشمنان ایران هستند و علیه این نقشه رسوب می پاشند. این طراحی انجام می دهد خط دوست و دشمن را مشخص کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید