طرح حفاظت از فضای مجازی به دنبال فیلترینگ و محدودیت نیست


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810651

نایب رئیس کمیسیون مشترک نظارت بر طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری:

نایب رئیس کمیسیون مشترک نظارت بر طرح حمایت از مصرف کنندگان فضای مجازی گفت: طرح کلی حمایت از فضای مجازی امروز در کمیته تخصصی تصویب شد و از این پس ۲۱ مورد بررسی و بررسی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدعلی یزدی خواه در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به تصویب کلیات طرح حفاظت از فضای مجازی گفت: هر 5 ماه کاری.

وی گفت: این طرح از 37 نفر به 21 نفر کاهش یافته و برخی اختیارات به دولت، برخی دیگر به کمیسیون عالی فضای مجازی و کمیسیون عالی تنظیم مقررات تفویض شده است تا در مورد این اختیارات سیاست گذاری کنند.

وی بیان کرد: در روند بررسی این طرح، از نظر مرکز ملی فضای مجازی به عنوان مرکزی که به این موضوع اختصاص دارد، وزارت ارتباطات، دادستانی کل کشور و سایر دستگاه های ذیربط و ذیربط مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است. .

یزدی خواه گفت: پس از تصویب کلیات طرح امروز در کمیسیون مشترک تخصصی، ماده به ماده در جلسات آتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. البته مهلت اجرای طرح موقت است و قانون دائمی نیست. .

وی در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر اعمال محدودیت در فضای مجازی، فیلترینگ و تهدید کسب و کار اینترنتی، طرح حفاظتی را تکذیب و آن را کذب خواند.


نایب رئیس کمیسیون مشترک نظارت بر طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری وی تاکید کرد: در واقع این طرح با هدف حفظ حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی به منظور تضمین حقوق مصرف کننده با رفع برخی تقلب ها در فروش محصولات این حوزه است.

یزدی خواه در پاسخ به برخی شایعات دیگر مبنی بر ربط کاهش سرعت اینترنت در روزهای اخیر به تصویب طرح حفاظت کلی، گفت: کندی فعلی اینترنت ربطی به این مشکل ندارد و ملاحظات فنی وجود دارد که اپراتورها باید آن را حفظ کنند. مسئول.”

وی افزود: مسئولیت سرعت اینترنت در کشور بر عهده وزارت ارتباطات است و ربطی به تصویب طرح کلی حفاظت از فضای مجازی ندارد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید