400 گیگابایت ظرفیت پهنای باند کشور از دسترس خارج شد


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813321

رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته از قطع شدن 400 گیگابایت از ظرفیت اینترنت بین‌الملل کشور حوالی ساعت 18 14 اسفند خبر داد و وزارت ارتباطات در حال برقراری ارتباط جایگزین از طریق سایر مسیرهای بین‌المللی است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در چند ماه اخیر فیبرهای نوری ایران در کشورهای مختلف قطع شده و خدمات اینترنتی کاربران اینترنت را مختل کرده است. اولین مورد به اوایل آذرماه برمی گردد که معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که 430 گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین المللی شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل فیبر دریایی GBI بین قطر و امارات مختل شده است.

سری بعدی اواخر آذرماه بود که مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد 300 گیگ از ظرفیت بین المللی شرکت ارتباطات زیرساخت که توسط روسیه تلکام تامین می شد، در 28 دسامبر قطع شده است.

همچنین در 13 ژانویه، شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که 1000 کنسرت از ظرفیت بین المللی این شرکت را به حالت تعلیق درآورده است که در آن زمان دلیل اصلی تعلیق دو مسیر نوری در گرجستان بود.

مهدی سالم، رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی نوشت: «دیروز 13 اسفندماه، از ساعت 18 امروز 14 اسفندماه قطع شد».


وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، اینترنت،

وی تاکید کرد که وزارت ارتباطات در حال ایجاد ارتباطات جایگزین در سایر مسیرهای بین المللی به دلیل قطعی مداوم شبکه از اوکراین است.


وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، اینترنت،

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید