از اسیر شدن ذهن ها توسط مبانی دروغین در فضای مجازی جلوگیری کنید


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896135

سردار کرمی گفت: امروز وظیفه فعالان فضای مجازی این است که ابتدا این فضا را بشناسند، اسلام عزیز را بشناسند و پایه های آن را در این فضا توسعه دهند و از تسخیر اذهان توسط مبانی باطل جلوگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سردار کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در گردهمایی بسیج فعالان سایبری سیستان و بلوچستان با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در سال 1380 به پایان رسید. انقلاب اسلامی خواست خداست و این یک واقعیت است، تکیه گاه اصلی، ملت ایران از آن خداست و چون به خدا وصل هستیم از هیچ نیرویی نمی ترسیم و به خواست خدا از مشکلات عبور کرده ایم.

سردار کرمی گفت: امروز اگر دشمن با تمام قوا به میدان بیاید، چرا که تمام میهن او در خطر است و می بیند که ایران اسلامی روز به روز پیشرفت می کند و وحدت بین امت اسلامی قوی تر می شود.

وی با اشاره به توطئه های دشمن در فضای مجازی، بر مسئولیت سنگین فعالان این عرصه تاکید کرد و خواستار تولید متن و محتوای موثر بر اساس مبانی اسلام ناب محمدی شد.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق به ویژگی های جنگ شناختی اشاره کرد و یکی از ویژگی های مهم آن را جهت دهی ذهن ها بیان کرد و به رسانه و فضای مجازی به عنوان ابزار آن نگاه کرد و تصریح کرد: امروز فضای مجازی یک فرصت است و اگر این فرصت باشد. به درستی استفاده می شود. اگر از آن استفاده نکنیم تبدیل به یک تهدید می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از مبانی نظری اسلام و آموزه های قرآنی در تولید متن و محتوا استفاده کرد، گفت: باید در فضای مجازی از تسخیر اذهان توسط مبانی باطل جلوگیری کرد و جامعه را با دین و اسلام هدایت کرد. مبانی.تا در جامعه انحراف ایجاد نشود.

این فرمانده سپاه تصریح کرد: دشمن در فضای مجازی در حال تولید محتوا است که وقتی بررسی می کنیم می بینم همه اینها دورکردن مردم از اسلام است و هدفش دور کردن مردم از اسلام است زیرا می دانند اگر اسلام تبدیل به اسلام شود. حکومت، جایی برای آنها باقی نمی ماند

سردار کرمی خاطرنشان کرد: امروز دشمن به این باور رسیده است که در جبهه حق باید ناامیدی ایجاد کند و اراده را تضعیف کند زیرا وقتی اراده ضعیف و شکسته شود کشور آسیب می بیند.

وی خطاب به فعالان فضای مجازی گفت: شما با عقل کار می کنید، اگر عقل آسیب ببیند و کارتان را خوب انجام ندهید، دولت آسیب می بیند. امروز دشمن در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی محتوا تولید می کند تا بتواند ذهن ها را به میل خود کنترل کند و آنها را به سمت دروغ سوق دهد.

سردار کرمی با اشاره به شرایط سخت اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس گفت: در آن روزها با استفاده از تفکر خلاق و مبتکر جوانان مبتکر توانستیم به موفقیت و پیروزی دست یابیم و اکنون این وظیفه است. بر شما جوانان سرشار از اندیشه و خلاقیت برای جلوگیری از منحرف شدن جامعه در برابر هجوم دشمنان.

وی با تاکید بر اینکه هر کاری انجام می شود باید برای رضای خداوند متعال باشد، گفت: کار برای حمد فایده ای ندارد، مردم را راضی نکنیم و باید مطمئن باشیم که در پیشگاه خداوند هستیم، خداوند می بیند و در اعمال ما اخلاص دارد. برکت می دهد و این دلیل موفقیت بسیج در این عرصه است.



لازم به ذکر است گردهمایی فعالان فضای مجازی سیستان و بلوچستان به مدت دو روز در روزهای 16 و 17 شهریور با حضور بیش از 200 نفر از فعالان فضای مجازی استان جهت توانمندسازی بسیجیان فعال سایبری، افزایش مهارت و دانش شناسایی فرصت ها و تهدیدها در این حوزه و ارتقای سواد رسانه ای عناصر فعال در حوزه فضای مجازی در زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید