رسالت دانش آموزان در گام دوم انقلاب/ تیرهای دشمن در فضای مجازی به سوی ذهن ها نشانه رفته است.


ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916245

رسالت دانشجو در گام دوم انقلاب بسیار سخت و مهم است، دانشجویان باید به عنوان قشر پویا و فعال جامعه در جهاد تبیین و روشنگری نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، تاریخ انقلاب اسلامی ایران پر از حوادثی است که هر کدام یادآور روزهایی است که عزم و اراده اقشار مختلف ملت ایران برای رهایی از ستم رژیم پهلوی را نشان می دهد. ملت ایران با روحیه استکبار ستیزی برای پیروزی انقلاب، نهضت اسلامی ایران قیام کرده و نقش جوانان دانشجو در این امر بسیار مشهود است.

در 25 آذر 1332 که چند ماه پس از کودتای 28 مرداد بود، نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا برای از سرگیری روابط با ایران به این کشور سفر کرد. آن روز سه دانش آموز شهید شدند.

در این روز دانش آموزان شهید با نثار جان خود راه و راه برون رفت از زیر بار ظلم و ستم را برای نسل های آینده هموار کردند و امروز همه دانش آموزان وظیفه حفظ و حراست از خون دانش آموزان شهید را دارند و قدم بردارند. همین مسیر را انجام دهند تا بتوانند گام دوم را انجام دهند، انقلاب و تمدن باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.

16 آذر یادآور تلاش، مجاهدت و فداکاری دانشجویانی است که با پشتوانه ملت برای دفاع از کشور قیام کردند و هر ساله این روز با حضور پرشور دانشجویان گرامی داشته می شود.


3ee5e363 fa85 4d26 ac3e ca86c6512f94 خبر خاکستری

به همین مناسبت همزمان با اربعین شهدای شاهچراغ و روز دانش آموز میزگردی با حضور کارشناسان سیاسی با محوریت نقش دانشجو در طول تاریخ انقلاب برگزار شد که در ادامه می خوانید. زیر


دانش آموزان نقش مهمی در افزایش آگاهی دارند

غلامرضا یاسینی‌کیا کارشناس مسائل سیاسی گفت: در 25 آذر 1332 پس از سفر نیکسون وزیر امور خارجه آمریکا به ایران که وی گستاخانه‌ای درباره برخی مسائل ایران تصمیم‌گیری کرد، حادثه‌ای رخ داد و در آن روز تعدادی دانشجویان هم از این راه پیروی کردند، شروع به اعتراض کردند، البته در آن سال ها کمتر رسانه ای و اطلاع رسانی می شد و افرادی که به عنوان ناظر برای دفاع از کشور وارد میدان می شدند، دانشجویان بودند.

وی افزود: دانش‌آموزان با اقدامات به موقع خود قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان دادند که نه تنها در سنگر علم بلکه در جاهایی که نیاز است نیز نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند. فعالیت خود را در زمان قبل از انقلاب آغاز کردند و این حرکت توسط شاگردان خط امام در دوران انقلاب ادامه یافت.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در 22 آبان که سفارت آمریکا به جاسوسی تبدیل شد و اطلاعات کشور درز پیدا کرد، دانشجویان بار دیگر با حضور به موقع خود این لانه جاسوسی را فتح کردند و ثابت کردند که این گروه پرتلاش و پویا است. همیشه فعال او کاملاً آگاه و بیدار به زمان است.

یاسینی کیا تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب دانشجویان بسیاری از دانشگاه های مختلف برای دفاع از ارزش ها به جبهه ها رفتند و این بار سنگر دیگری را امتحان کردند تا اینکه سه هزار دانشجو در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و در واقع مهمترین آنها بود. پیام اقدامات دانشجویان از قبل از انقلاب تا کنون این است که هر جا که لازم باشد مانند دوران دفاع مقدس جان خود را می دهند، هر جا که لازم باشد مانند 25 دی 1332 علیه ظلم فریاد خواهند زد. و در مواقع لزوم اقدامات لازم را انجام خواهند داد.


نقش مهم دانش آموزان در گام دوم انقلاب

وی با اشاره به نقش دانش آموزان در گام دوم انقلاب گفت: علم و پژوهش لازمه تداوم انقلاب اسلامی در ایران است و انقلاب فرهنگی و علمی نقش مهمی در گام دوم انقلاب دارد. و با توجه به شعار سال، دانشجویان و نخبگان در شرکت های دانش بنیان می توانند اثرگذار باشند.

این تحلیلگر سیاسی فضای مجازی را در افکار و رفتار جوانان تاثیرگذار دانست و گفت: آموزش و پرورش به دلیل شیوع کرونا سه سال تعطیل شد و در این مدت دشمن سعی کرد از فرصت فضای مجازی استفاده کند. بر افکار جوانان تأثیر بگذارد.

یاسینی کیا خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر نقش فضای مجازی به وضوح دیده شد که دشمن از این فرصت برای حمله به کشور استفاده کرد و با متشنج کردن فضا سعی در تعطیلی دانشگاه ها داشت اما حضور آگاهانه دانشجویان دلیل شد. تا توطئه دشمن خنثی شود.


d5258720 ca17 45c4 a007 0ddb43d8c1b5 خبر خاکستری


دشمن در فضای مجازی ذهن ها را هدف گرفته است

مهدی اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: جریان دانشجویی با توجه به خاستگاه دانشگاه و تاثیری که این قشر دارد از قبل از انقلاب در حال بازگشت است چرا که دانشگاه از جایگاه علمی و نفوذ بالایی در جامعه برخوردار است و دشمن فکر می کند که چنین مراکزی می توانند افکار آنها را کنترل کنند و آنها را به جریان بیاندازند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نقش دانشجویان قبل از انقلاب بسیار مهم بود و در این فضا دانشجویان باید آگاهانه عمل کنند چرا که افکار دانشجویان نه تنها در فضای دانشگاه بلکه در جامعه نیز می تواند تاثیر زیادی داشته باشد و اگر آنها به خوبی مسائل را درک می کنند، می تواند جریان ساز باشد و در غیر این صورت نتیجه معکوس می دهد.

اسماعیلی گفت: امروز شاهد نفوذ این فضا و سوء استفاده دشمن هستیم و هدف دشمن انحراف دانش آموزان از مسیر درست است و توطئه دشمن این است که با جریانات به هدف خود برسد. او در نظر دارد، اما دانش آموزان باید آگاهی کامل داشته باشند و مسائل را به درستی درک کنند.» تجزیه و تحلیل کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

وی گفت: امروز فضای جنگ از حالت فیزیکی به محیط نرم افزاری و رسانه ای تبدیل شده است. دانش‌آموزان در گذشته مانند 16 آذر که چند دانش‌آموز کشته شدند با گلوله کشته می‌شدند و امروزه از همین تفنگ‌ها در قالب فضای مجازی مسلح به هدف قرار دادن ذهن دانش‌آموز است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: جنگ امروز بسیار پیچیده‌تر است و با بصیرت و آگاهی می‌توان کاری کرد که دچار اشتباه نشویم، بنابراین فضای هوشیار دانشجو آماده است و تلاش‌های دشمن در این مسیر بی‌نتیجه است.


دانش آموزان انقلابی همیشه احساس مسئولیت می کنند

امیرعلی حیدر امیری، تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: در همه کشورها و در همه زمان ها، دانشجویان بیدار هستند و نقش فعالان اجتماعی را در جامعه ایفا می کنند. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دانش آموزان یکی از سلاح ها و یاران امام (ره) بودند. ) برای پیروزی انقلاب بودند و حتی پس از جنگ نیز دانشجویان انقلابی احساس وظیفه کردند که بتوانند نقش خود را به درستی نشان دهند.

وی افزود: دشمن می داند که یکی از ابزارهای نفوذ ذهن دانشجویان است و از گروه ها، انجمن ها، رسانه ها و یا هر فرصت دیگری برای منحرف کردن اذهان دانشجویان استفاده می کند، بنابراین سعی می کند روی دانشجویان سرمایه گذاری کند. و او می تواند از این طریق به اهداف خود برسد، اما دانش آموزان با شعور و آگاهی اجازه نمی دهند این توطئه ها عملی شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: در حوادث اخیر درصد کمی تحت تأثیر تلقینات و افکار دشمن قرار گرفتند، اما نیاز است جهاد تبیین، روشنگری و آگاهی در این زمینه افزایش یابد و به مردم بگوییم. حقایق برای دانش آموزان او از صندلی آزاد اندیشی استفاده کرد.

امیری با اشاره به همگامی شهدای شاهچراغ اربعین و روز دانش آموز، افزود: روز دانشجو به این دلیل نامگذاری شده است که در آن روز دانشجویان در اعتراض به اقدامات رژیم پهلوی و سفر نیکسون قیام کردند. در واقع بعد از حمله دشمن به دانش آموز و امروز خانواده و این نشان می دهد که دشمن دشمن است و همیشه از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده می کند.

وی بیان کرد: در گرامیداشت اربعین شهید شاهچراغ روشنگری شاگردان امری ضروری است و دشمن به هر بهانه ای که فرصتی پیش آمده سعی کرده دشمنی خود را نشان دهد و در حوادث اخیر نقاب زده شده است. دوباره از صورتشان برداشته شد

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: آنچه باعث خنثی شدن خیانت، خباثت، توطئه و عصیان دشمن می شود، بصیرت است و هر چه بصیرت بیشتر شود، این توطئه ها اثری ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید