موافقت ستاد کرونا برای مسابقات ملی تماشاگران / بازگشایی مدارس باید در دستور کار قرار گیرد

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800682

استاندار تهران بر لزوم تزریق نوبت سوم واکسن توسط شهروندان تاکید کرد و از موافقت ستاد تاج و تخت کشور با برگزاری مسابقات ورزشی کشوری با حضور تماشاگران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن منصوری در پایان جلسه ستاد مبارزه با تاج و تخت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در تهران گفت: به لطف خدا شاهد کاهش حتی یک قربانی هستیم. برای ما خیلی زیاد است به همین دلیل است که باید کنترل و نظارت دقیق داشته باشیم.

وی افزود: گزارش های Omicron نشان می دهد که ما نباید غفلت کنیم. زیرا سهل انگاری ما می تواند باعث شود در کمترین زمان ممکن وارد قله بعدی شویم.

منصوری با اشاره به جلسه امروز ستاد ملی مقابله با ولیعهد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: اولین دغدغه رئیس جمهور در این جلسه افتتاح کامل مدارس و دانشگاه ها بود. در استان تهران با وجود اینکه 90 درصد مدارس شرایط بازگشایی را دارند، اما پذیرش خانواده ها برای حضور دانش آموزان حداکثری نبود و این مشکل به دلایل مختلفی رخ داد، اما باید حداکثر بازگشایی را در دستور کار قرار دهیم. یک شیب جزئی

به گفته وی، در حال حاضر سطح بازگشایی مدارس در استان تهران متفاوت است و به صورت نوبتی و به تعداد دانش آموزان صورت می گیرد. قطعا سلامت دانش آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی ما باید ملاک عمل باشد و باید در این زمینه به سمت بازگشایی حداکثری حرکت کنیم. در حوزه دانشگاه هم باید همین کار را بکنیم.

وی ادامه داد: زمانی که بنا به دلایلی نمی توان به حداکثر بازگشایی دست یافت، قطعاً آزمون ها باید حضوری برگزار شود. با توجه به افت تحصیلی دانش آموزان پس از تعطیلی مدارس و نگرانی در این زمینه، بازگشایی حداکثری باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار تهران در خصوص برگزاری مسابقات ملی ورزشی با حضور تماشاگران نیز گفت: حضور تماشاگران در این مسابقات باید حداقلی و بر اساس پروتکل ها باشد. این اقدام باید در وزارت بهداشت پیگیری شود. در این مورد وزارت ورزش درخواست داده است و ستاد ملی هم موافقت کرده است و وزارت بهداشت باید بر این حوزه نظارت کند. بدون شک در صورت مشاهده عدم رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی مجدداً تجدید نظر خواهیم کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره تزریق نوبت سوم واکسن در استان تهران گفت: در حال حاضر حدود 20 درصد از نوبت سوم تزریق می شود اما این میزان با 90 درصد تزریق دوز اول فاصله زیادی دارد. که به دلیل نگرانی مردم در مورد ابتلا به بیماری کرون است، اما رسانه ها باید مراقب این موضوع باشند و مردم را به تزریق دوز سوم تا حد امکان تشویق کنند.

منصوری ادامه داد: در رابطه با تزریق واکسن برای افراد زیر 12 سال در صورت تایید این موضوع در وزارت بهداشت و کمیته علمی این کار را آغاز خواهیم کرد. در حال حاضر از افرادی درخواست کمک داریم که در صورت تایید کمیته علمی واکسن را به صورت داوطلبانه دریافت کنند.

استاندار تهران در خصوص تامین اعتبار برای تهویه مدارس افزود: این موضوع را با سازمان برنامه تامین منابع مالی در میان خواهیم گذاشت. اگر بتوانیم حدود 10 میلیارد تن از برنامه سازمان را تامین کنیم، به نظر می رسد مشکل تهویه مدارس تهران حل شود.

وی در خصوص راهپیمایی 22 باخمن نیز گفت: هنوز در ستاد کشوری تصمیمی برای نحوه برگزاری این راهپیمایی گرفته نشده است اما به نظر می رسد مانعی برای راهپیمایی 22 باخمن وجود نداشته باشد. البته پس از تصمیم گیری طبق این تصمیم عمل خواهیم کرد اما آمادگی کامل داریم تا این راهپیمایی را طبق پروتکل های بهداشتی در استان تهران برگزار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید