موافقت نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به وزیر پیشنهادی کار / ساماندهی وضعیت بورس شستا و توجه به ایمنی کارگران باید مورد توجه وزیر جدید قرار گیرد.


ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903866

شهباز حسن پور گفت: یکی از دغدغه های من به عنوان نماینده و خدمتگزار مردم موضوع ریزش سهام شستا در بورس است که باعث عصبانیت بسیاری از خریدار این سهام در سال گذشته شده است. بنابراین وضعیت شستا و سازمان تامین اجتماعی باید ساماندهی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به عملکرد سید سلطان مرتضوی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سلطان مرتضوی سابقه درخشانی دارد و معاون اجرایی رئیس جمهور بود و همچنین تعامل بسیار خوبی با استان ها، استانداران و نمایندگان خانه ملت داشت. . لذا امیدواریم ایشان با رای قاطع و بالای نمایندگان مردم انتخاب شوند و هر چه زودتر سکان وزارت امور داخله را در دست بگیرند و در ادارات لازم سهم جدی داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دغدغه های من به عنوان نماینده و خدمتگزار مردم مشکل سقوط سهام شستا در بورس است که باعث عصبانیت بسیاری از افراد خریدار شده است. این سهام در سال گذشته بنابراین وضعیت شستا و سازمان تامین اجتماعی باید ساماندهی شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در شورای اسلامی بیان کرد: ساماندهی وضعیت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از دیگر موضوعات مهم است. چرا که به دلیل تورم افسارگسیخته و وضعیت معیشتی خانواده های آسیب دیده، در سه بخش مسکن، ازدواج و اشتغال که مسئولیت مستقیم بر عهده این وزارتخانه است، با مشکل مواجه هستند.

رئیس فراکسیون اصناف در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های من بحث اشتغال است، گفت: موضوع اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بحث اشتغال، روابط کار و صیانت از حقوق کارگران مظلوم و زحمتکش که متاسفانه در حوزه ایمنی کار امیدواریم جناب آقای مرتضوی با توجه به مسئولیت هایی که در گذشته داشته اند به طور جدی وارد مشکلات کار و ایمنی کارگران شوند.

وی بیان کرد: موضوعی که مورد غفلت قرار می گیرد و کمتر به آن توجه می شود جان کارگران است، متاسفانه در حوادث مختلف شاهد این وضعیت اسفبار هستیم که کارگران با حوادث مواجه می شوند و کمتر مورد توجه و حمایت قرار می گیرند.

حسن پور تصریح کرد: در برخی واحدهای درمانی به موضوع تامین و درمان تکمیلی اقشار آسیب پذیر آن طور که باید رسیدگی نمی شود. بخش بزرگی از جمعیت کشورمان در امور بیمه مستقیماً با وزارت کار سروکار دارند و بنابراین باید به این موضوع توجه شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در قسمت مسئولیت اجتماعی، شرکت های مرتبط با شستا کمتر وارد می شوند و خدمات آنها به کارگران در قالب خیریه است، در حالی که وظیفه این شرکت ها این است که اقداماتی را انجام دهند. احترام به مسئولیت اجتماعی در همه جای دنیا مسئولیت اجتماعی یک عامل شناخته شده است اما متاسفانه این اهمیت در قسمت کار فراموش شده و کمتر به آن توجه می شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در شورای اسلامی با بیان اینکه سوالات و مشکلاتی در نظام ایران وجود دارد و می توان گفت در این زمینه کار کارشناسی، دقیق و همه جانبه ای انجام نشده است، خاطرنشان کرد. امیدواریم وزیر پیشنهادی جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتواند از عهده این کار سخت برآید و به عنوان رای به نفع وی امیدوارم با رای خوبی در وزارت کشور حاضر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید