موافقت وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان

موافقت وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان

به نظر می رسد بحث افزایش حقوق بازنشستگان در مراحل پایانی خود قرار دارد. بازنشستگانی که منتظر اجرای قانون افزایش حقوق بازنشستگی خود هستند، اکنون منتظر هستند تا دولت در جلسه امروز بحث تصویب این افزایش را نهایی کند. جلسه نامشخصی تشکیل شده و هنوز خبری از تصویب این مصوبه نیست اما با توجه به وعده های شفاهی وزرا و کارمندان مجلس نباید نتیجه ای جز تایید مطالبات بازنشستگان داشته باشد.

علی دهگان کیا (عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران ایران) با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد، نماینده سازمان برنامه بودجه و نمایندگان بازنشستگان سازمان ها گفتند: کارگری یک جلسه هفت تا هشت ساعته برای افزایش حقوق بازنشستگان داشت.

وی ادامه داد: در این جلسات تلاش برخی از هیئت دولت این بود که با مصوبه شورای عالی کار، سایر رده های قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی به نوعی از افزایش حقوق خارج شوند که خوشبختانه با مقاومت نمایندگان کارگران در شورای عالی و حمایت وزارت کار. دیروز نیز در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس حضور داشتیم که ممکن است برخی از مسئولان در جلسه بر حذف و عدم افزایش سایر سطوح درآمدی مستمری بگیران از افزایش 38 درصدی مصوب تامین اجتماعی تاکید کنند.

دهقان کیا گفت: انتظار داشتیم روش متفاوت و قاطعانه ای را برای محاسبه افزایش حقوق یا حذف کلی حقوق بگیران متوسط ​​از قانون پیشنهاد کنند، اما موضع ما این بود که ثابت قدم باشیم و بگوییم که هر چه مدیرعامل فراهم کند و اعضای هیئت مدیره را تایید کنند. سازمان باید به عنوان قانون شناخته شده و توسط دولت اجرا شود. ما حتی با یک ریال هم حاضر به تن دادن به این درخواست نشدیم.

این مستمری بگیر ادامه داد: هرکس بخواهد از خط قرمز مصوبه قانونی در هیات مدیره تامین اجتماعی و شورای عالی کار عبور کند، در واقع می خواهد از ساختمان سنتی خارج شود و پنجره ای را باز کند که این پنجره نفوذ جدید از آن باز شود. ، هر گونه درخواست و تصمیم دیگری در مورد حقوق بازنشستگی اتخاذ می شود. در این جلسه به نمایندگی از سازمان بازنشستگان آقایان بیات، اسدی، شادباش و عسگری حضور داشتند و مدام تاکید داشتند که یک میلی متر از قانون عدول نکنیم.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان سالخورده افزود: در این جلسه آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی نیز با تایید موضع ما به عنوان مستمری بگیران گفتند که سازمان بیمه مستقل و منابع آن است. و هزینه ها ربطی به دولت ندارد و هر آنچه که تامین اجتماعی تصویب می کند باید طبق سنوات گذشته اجرا شود که دولت فقط امضا کننده بود. وی اذعان داشت که با معاون اول رئیس جمهور صحبت کرده و به زودی مذاکرات قانع کننده ای با رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواهد داشت.

دهگان کیا افزود: در این جلسه وزیر اقتصاد نیز حضور داشت که به دلیل اینکه در کمیته اقتصادی دولت مطرح نشد و در سازمان برنامه و بودجه بررسی شد، موضوع به تاخیر افتاد. تأخیر در تصمیم گیری وجود دارد. به همین دلیل هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی اذعان داشت که با توجه به موقعیت بهتر صندوق تامین اجتماعی نسبت به سایر صندوق ها، موظف به کمک به این صندوق هستیم و قول داد تا چهل روز آینده بخشی از کسری این سازمان واریز شود. به شرکت های دیگر برای جبران خسارت.

وی در خصوص جلسه امروز هیات دولت برای تعیین سرنوشت افزایش حقوق بازنشستگان گفت: معمولا دولت چهارشنبه هر هفته جلسه هیات دولت برگزار می کند اما از محتوا و نحوه برگزاری جلسه امروز اطلاعی نداریم. البته انتظار ما از دولت این است که قولی ندهد و به وعده های شما عمل نکند تا اعتماد مردم به نیروهای سیاسی کشور از بین برود. اگر دولت ها مدام در موضوعات مختلف اظهارات دروغین و وعده های بیهوده بدهند، ممکن است سخنان صحیح آنها مورد تایید و قبول مردم نباشد. روز گذشته نظر مسئولان در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس مساعد بود و امیدواریم امروز نیز بر اساس همین وعده ها وضعیت حقوق بازنشستگان در هیئت دولت مشخص شود.

یکی از اعضای کانون بازنشستگان سالخورده با درخواست از دولت برای تسریع در اجرای قانون افزایش مستمری بگیران گفت: می دانیم که رئیس جمهور درگیر بیمه شدگان و مستمری بگیران است و از او می خواهیم با توجه به هزینه های زیاد حقوق ها را افزایش دهد. یارانه ها و جراحی های اقتصادی.» تا بازنشستگان را از این حجم از دغدغه های موجود رها کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید