سهم 7 درصدی شستا در منابع تامین اجتماعی/ 60 شرکت شستا به ثبت می رسد

ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785075

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی 6 تا 7 درصد منابع تامین اجتماعی را تامین می کند، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این سهم دو برابر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میرهاشم موسوی در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای تحویل شرکت های شستا در بورس زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی دارید، گفت: در حال حاضر خود شستا در بورس حضور دارد که 10 درصد سهام آن در بورس است. بورس اوراق بهادار به واگذاری شرکت های تابعه شستا بر اساس فرآیندهای بورس.

وی گفت: کالاهای مهم تولیدی زیرمجموعه های شستا مانند سیمان، فولاد و پتروشیمی نیز در بورس موجود است.

موسوی افزود: تا پایان سال شرکت های شستا را برای عرضه در بورس آماده می کنیم. 160 شرکت زیر مجموعه شستا هستند که شستا دارای سهام مدیریتی است. البته از نظر ارزش شرکت، 90 درصد از شرکت های شستا در بورس عرضه شده اند، اما همین 10 درصد، باقی مانده شرکت های کوچکی است که در نظر داریم امسال و سال آینده آنها را عرضه کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: البته شرکت های بزرگ و کلان شرکت ها در بورس هستند، اما 60 شرکت کوچک هستند که هنوز بورسی نشده اند، اما ارزش این شرکت ها 10 درصد از دارایی های شستا توتال است که این رقم در بورس است. امسال و سال آینده لیست خواهد شد.

موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که شستا چه میزان منابع در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می دهد، گفت: سال گذشته 17 هزار میلیارد تن منابع تامین اجتماعی تامین شد که بین 6 تا 7 درصد از کل منابع تامین اجتماعی است. درآمد حاصل از تامین اجتماعی و برای سال آینده با افزایش سرمایه گذاری و تاکید بیشتر بر توسعه زیرساخت ها برنامه ریزی می کنیم که حداقل دو برابر این میزان یعنی. 14 درصد از درآمدهای تامین اجتماعی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید