تزریق واکسن تاج پاستور در اصفهان / برای واکسن آنفولانزا به داروخانه ها مراجعه کنید

زمان: 15:49
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776796

30 هزار دوز سهمیه واکسن تاج پاستور اصفهان به مراکز واکسیناسیون استان تزریق می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا فدایی ، مسئول بیماریهای عفونی مرکز بهداشت در اصفهان ، در گفتگو با صاحب نیوز ؛ وی گفت: حدود 30 هزار دوز واکسن پاستواک به اصفهان رسیده است و این واکسن حدود 80 درصد برای بدن بی خطر است. اولویت استفاده از واکسن پاستور برای افراد 12 تا 18 سال است و افراد می توانند برای دریافت واکسن پاستکوواک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس بیماری های عفونی مرکز بهداشت استان افزود: از نظر اثربخشی ، واکسن ها قابل مقایسه نیستند ، زیرا با تکنولوژی های مختلف ساخته شده اند ، اما در حال حاضر ما واکسن را به دانش آموزان پاستوک ارائه می دهیم.

وی گفت: آمادگی تزریق روزانه بیش از 100 هزار دوز واکسن تاج در اصفهان را دارد و تاکنون 2.9 میلیون نفر در اصفهان یک دوز و 1.3 میلیون نفر دو دوز واکسن تاج دریافت کرده اند.

فدایی گفت: روزانه 50 تا 60 هزار نفر برای واکسن تاج اقدام می کنند ، تا کنون 66 درصد از افراد بالای 12 سال استان اصفهان یک دوز واکسن تاج دریافت کرده اند و 30 درصد از مردم با دو دوز تزریق شده اند. واکسن شهرهای نطنز ، بوئین میانداش و اردستان با تزریق بیش از 80 درصد بیشترین درصد واکسن تاج را دریافت کردند و 13600 مادر باردار نیز واکسن تاج دریافت کردند.

وی در مورد واکسن آنفولانزا گفت: واکسن آنفلوانزا در داروخانه های استان اصفهان توزیع می شود و توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و خاص از این واکسن استفاده کنند. بخشی از این واکسن نیز به کارکنان درمان داده می شود.

رئیس بیماریهای عفونی مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به روند کند واکسیناسیون تاج در اصفهان ، خاطرنشان کرد: از جمعیت نیم میلیونی دانش آموزان 12 تا 18 ساله در استان اصفهان ، 51 درصد اولین دوز را دریافت کردند. واکسن تاج واکسیناسیون سیار توسط سه اتوبوس در دروازه تهران و دولت انجام می شود و همه افراد جامعه می توانند از این فرصت استفاده کنند. روزانه 200 نفر می توانند واکسن تاج را از طریق واکسیناسیون سیار دریافت کنند.

وی در خصوص عرضه واکسن برکت ، ادامه داد: واکسن برکت به گیرندگان دوز دوم داده شد و به دلیل نبود واکسن برکت ، این واکسن برای دوز اول تزریق نمی شود. موقعیت تاج در اصفهان راکد است و هنوز هیچ مدرکی برای ششمین قله تاج در اصفهان مشاهده نشده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید