کمیجان ، محلات و هنداب از میانگین استانی برای تزریق واکسن تاج کمتر است / در این هفته شاهد افزایش قابل توجه تعداد تزریق های اخیر خواهیم بود

زمان: 16:14
منتشر شده در: 24/07/1400
کد خبر: 1776557

جمالیان گفت: کمیجان با 73 درصد دوز اول و 34 درصد دو دوز ، محلات با 75 درصد دوز اول و 35 درصد دو دوز و هونداب با 78 درصد دوز اول و 34 درصد دو دوز کمترین میزان دریافت واکسن را داشت. در این میان ، بیش از 80 درصد دوز اول را در شهرهای دیگر تزریق کرده ایم و 81.2 درصد دوز اول و 40 درصد هر دو دوز در شهر اراک تزریق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ دکتر جمالیان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ، در نشستی در ستاد تاج استان گفت: واکسن. در دانشگاه علوم پزشکی اراک ، 81.6 درصد از افراد اولین دوز و 41 درصد از هر دو واکسن دریافت کردند.

وی افزود: همچنین آخرین آمار واکسیناسیون برای دانش آموزان 12 تا 18 ساله نشان می دهد که 64 درصد افراد واکسن خود را دریافت کرده اند که البته ما پیش بینی می کردیم این میزان بیشتر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه واکسیناسیون در سراسر جهان و رعایت پروتکل ها بهترین راه مبارزه با این بیماری است ، گفت: سازمان بهداشت جهانی بر این عقیده است که همه واکسن های تایید شده تعداد بستری شدن و مرگ و میر را کاهش می دهد م effectiveثر است این بهترین واکسن موجود است.

جمالیان افزود: وضعیت واکسیناسیون استان مرکزی نسبت به استان های دیگر خوب است و انشاءالله امیدواریم 85 درصد از جمعیت هدف به زودی واکسینه شوند. البته طی این هفته شاهد افزایش قابل توجه تزریق دوز دوم توسط شهروندان استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عادی سازی ها باعث نگرانی از افزایش شیب بیماری می شود ، گفت: با توجه به اینکه هنوز اوج پنجم بیماری کامل نشده است ، اگر عادی سازی ها را شاهد باشیم ، زنگ ورود به قله ششم در وضعیت خوب به صدا در می آید. اخبار بنابراین باید همکاری و عزم جدی در همه مردم و مسئولان برای جلوگیری از افزایش شیوع بیماری وجود داشته باشد.

جمالیان با اشاره به تصویب جلسات قبلی ستاد ولایت تاج ، گفت: استخرها مطابق صورتجلسه جلسات قبلی اجازه بازگشایی پیدا کردند اما در عمل می بینیم که پروتکلی رعایت نمی شود و جمعیت بسیار شلوغ است. “همچنین برخی از چکرزها به دلایلی بازگشایی نشده اند و این باعث شلوغی در برخی از چکرزها شده است ، بنابراین اگر وضعیت به همین منوال پیش رفت ، بهتر است استخرها را ببندید. زیرا چنین وضعیتی سلامت افراد را به خطر می اندازد.

وی گفت: “انتظار می رود که در هفته های آینده عادی سازی ها افزایش یابد.”

جمالیان در مورد بازسازی مدارس گفت: برخی از مدارس به ویژه مدارس غیرانتفاعی بدون هیچ محدودیتی بازگشایی شده اند که این امر باعث شکایت خانواده ها شده است. این امر باید متوقف شود و آموزش حضوری باید بدون عجله آغاز شود.

وی با بیان اینکه سه شهر کمیجان ، محلات و هونداب به ترتیب کمترین میزان واکسیناسیون را داشتند ، اظهار کرد: کمیجان با 73 درصد از دوز اول و 34 درصد از دو دوز ، محلات با 75 درصد از دوز اول و 35 درصد از دو دوز و خنداب با 78 of از دوز اول و 34 از دو دوز ، واکسن کمترین قابل قبول است. در این میان ، بیش از 80 درصد دوز اول را در شهرهای دیگر تزریق کرده ایم و 81.2 درصد دوز اول و 40 درصد هر دو دوز در شهر اراک تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه تزریق دوز تقویت کننده (دوز سوم) 6 ماه به طول می انجامد ، گفت: کارکنان مراقبت های بهداشتی اولین دوز خود را در فوریه 2016 دریافت کردند که در حال حاضر فقط برای افرادی است که با بیماران در تماس مستقیم هستند. با بیماری عروق کرونر قلب و آنها برای تزریق دوز یادآوری کار می کنند. این تا زمانی است که تزریق برای عموم مردم در ماه مه آغاز شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید